Sprzedam Alfa Romeo 156 GTA z zakrzywieniem czasu


Minęło ćwierć wieku temu, kiedy 156 całkowicie zmieniła oczekiwania wobec limuzyny Alfa Romeo. Wyszedł boxy 155, by zastąpić go uprzejmym, przystojnym 156; wyglądał świetnie, jeździł naprawdę ładnie, a nawet miał eleganckie wnętrze, aby przypieczętować transakcję. Dzięki przyzwoitej gamie silników był to idealny kompakt, który wprowadził Alfę w XXI wiek.

Cóż prawie. Potrzebował okrętu flagowego. Ponieważ 156 była przede wszystkim Alfą Romeo, ale także dlatego, że wkrótce wyglądała na pokonaną przez rywali. 190-konny silnik 2.5 V6 doskonale szedł łeb w łeb z BMW 328i, ale kiedy ten ostatni został zastąpiony przez 231-konny 330i, Alfa wyglądała na nieco oswojoną. Mniej niż 200 KM po prostu nie wystarczyło na wyższe szczeble rynku małych sedanów.

Wejdź do GTA. Wprowadzony na rynek w 2002 roku, był napędzany 3,2-litrową wersją Busso V6, osiągając moc aż do 250 KM – znacznie bardziej konkurencyjnej. Został również poddany wizualnej zmianie, bardziej złośliwy i bardziej nastrojowy niż standardowy, ale bez uszczerbku dla tego wrodzonego stylu; hamulce były większe, zawieszenie sztywniejsze, a koła większe, aby dopełnić flagowy lifting.

Nikt nigdy nie kwestionował, że wygląd GTA był doskonale oceniany jako ćwiczenie stylizacyjne. Niezależnie od tego, czy był to sedan, czy pikantny Sportwagon, był olśniewający w sposób, w jaki nie mógł być żaden rywal. Ale 250 KM okazało się za dużo dla niczego nie spodziewającej się przedniej osi; ponieważ alternatywy, takie jak Honda Accord Type R, wykorzystywały dyferencjały o ograniczonym poślizgu z tak wspaniałym efektem (lub były napędem na tylne koła), GTA nieco się pogubiła.

Teraz wydaje się, że nie ma to większego znaczenia. Specjaliści mogą w razie potrzeby poprawić obsługę, ale sposób, w jaki GTA obraca się, wydaje się prawie nieistotny, gdy nadal wygląda i brzmi tak, jak wygląda. Alfy z tej epoki może nie były aż tak czule zapamiętywane za to, jak jeździły, ale w 156, 147, GT i 166 miały pięknie zaprojektowaną gamę aut.

W dzisiejszych czasach GTA rzadko pojawiają się na sprzedaż, ponieważ nigdy nie były tak popularne jak uznani Niemcy w tym sektorze. I, szczerze mówiąc, czas GTA jako nowego samochodu był dawno temu – nawet najmłodsi będą mieli prawie 20 lat, a wiele z nich w tym czasie spadnie.

Co czyni ten jeszcze bardziej wyjątkowym. Nie tylko jest niezmodyfikowany – nawet bez różnicy Q2, którą wielu teraz chwali – ta 156 przejechała zaledwie 14 000 mil od nowej. Od 20 lat ma tylko dwóch właścicieli, ostatni od 2004 roku, i wydaje się, że od momentu wprowadzenia Westover Alfa Bournemouth w listopadzie 2002 roku prawie nie uległ zużyciu. Dla całego świata wydaje się być spektakularnym przykładem.

W 2022 roku jest to niemal niepowtarzalna okazja dla oddanego fana Alfy, powrót do prostszych czasów, kiedy duże, wspaniałe silniki mogły znaleźć drogę do rodzinnych salonów. Oczywiście zapłacisz za przywilej – 29 990 funtów – ale nie bylibyśmy wcale zaskoczeni, gdyby wkrótce znalazło się to miejsce w kolekcji Alfa wraz z resztą legend.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63513f792b8f4492840daa91de06b96e&url=https%3A%2F%2Fwww.pistonheads.com%2Fnews%2Fph-spottedykywt%2Ftime-warp-160-alfa-romeo-156-gta-for-sale%2F46355&c=6010260510849051428&mkt=fr-fr