Sąsiedzi martwią się, że w piecu wapienniczym w Dundas będzie używane nowe paliwo – bayobserver.ca Hamilton, Burlington i GTA


W związku z propozycją spalania niektórych odpadów innych niż niebezpieczne w piecu wapienniczym na autostradzie 5 w pobliżu Dundas zaczynają pojawiać się pewne obawy sąsiedztwa. Firma Carmeuse, belgijska firma, zajmuje miejsce w kamieniołomie Lafarge przy autostradzie nr 5. Pobiera surowy wapień z Lafarge i ogrzewa go w piecach do produkcji wapna, które ma różne zastosowania, w tym produkcję stali.

Od ponad 70 lat w miejscu tym prowadzono wapno przy użyciu konwencjonalnych paliw kopalnych do ogrzewania wapienia do temperatury 1000 stopni C, w szczególności gazu ziemnego i koksu naftowego. Firma twierdzi, że może zmniejszyć emisję CO2, stosując tak zwane alternatywne paliwa niskoemisyjne. Dopuszczalnymi materiałami są biomasa (materia organiczna) pochodząca z upraw uprawianych i zbieranych na opał, biomasa celulozowo-papiernicza, odpady drzewne i odpady rolnicze. Alternatywne paliwa niskoemisyjne mogą również obejmować inne niż niebezpieczne i nienadające się do recyklingu odpady przemysłowe, handlowe i komunalne, pod warunkiem spełnienia określonych warunków. To właśnie te ostatnie budzą zaniepokojenie mieszkańców i przedsiębiorców w okolicy, którzy rozesłali listy i skontaktowali się z lokalnymi politykami.

Spółka proponuje wykorzystanie zapasu paliw, który składałby się częściowo z:

zaprojektował ALCF zatwierdzony do projektu demonstracyjnego i proponowany do użytku na pełną skalę, jest mieszanką:

Opakowanie nie nadające się do recyklingu

Papierniczy produkt uboczny, znany również jako szlam papierniczy

Nienadające się do recyklingu gumy i tworzywa sztuczne

Nylon uzyskany z puchu opon

Nienadające się do sprzedaży konsumenckie produkty higieniczne (takie jak pieluchy) – są to nowe, nieużywane produkty, których nie można sprzedać klientom z powodu wady produkcyjnej

Strona internetowa firmy mówi, że materiały te byłyby zwykle usuwane na wysypisko śmieci. Wykorzystanie tego materiału jako paliwa zmniejsza emisję dwutlenku węgla i zmniejsza ilość materiału składowanego na wysypiskach lub w inny sposób usuwanego.

Pełne szczegóły projektu można znaleźć tutaj, ale firma twierdzi, że zakład działa w tak wysokich temperaturach, że zapachy nie stanowią problemu. Firma zaprzeczyła pogłoskom, że opony będą spalane, zauważając, że Ministerstwo Środowiska zabrania palenia opon. Zeszłej jesieni firma zorganizowała dwa dni otwarte, ale niektórzy członkowie społeczeństwa dowiedzieli się o propozycji dopiero niedawno. Skontaktowano się zarówno z posłem Danem Muysem, jak i MPP Donną Skelly. Skelly powiedział Bay Observer. „Spotkałem się z Carmeuse i za tydzień będę spotykał się z organizatorami społeczności. Mam nadzieję, że firma będzie wykorzystywać wyłącznie biomasę i wyeliminuje tworzywo sztuczne i poprosi o rozważenie tego. Dodała, że ​​firma jest dostawcą Dofasco i że producent stali nakłania wszystkich dostawców do stosowania paliw o niższej zawartości węgla. Lokalne biuro Ministerstwa Środowiska Ontario twierdzi, że formalny wniosek nie został jeszcze złożony, ale jest oczekiwany.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=6407b41343124e11884cda1885a3c263&url=https%3A%2F%2Fbayobserver.ca%2Fneighbours-worried-about-dundas-lime-kiln-operations-use-of-new-fuel%2F&c=10878518181605881999&mkt=fr-fr