Rockstar dodaje ray tracing do GTA 5, ale to prawie za dużo


Ujęcie redaktora: Chociaż istniało wiele „ulepszeń nowej generacji” istniejących gier, bardzo niewiele zapewniało ray tracing, a większość skupiała się tylko na zasobach o wyższej rozdzielczości. Miło więc widzieć, że Rockstar dodał obsługę RT do GTA V na PS5 i XBSX w swojej najnowszej aktualizacji. Przez większość czasu wygląda świetnie, ale w niektórych sytuacjach wydaje się, że zbyt duże odbicie osłabia efekt.

Zajęło to kilka lat, ale Rockstar w końcu dodał obsługę ray tracingu do Grand Theft Auto 5 na PlayStation 5 i Xbox Series X. Konsole mają teraz ponad dwa lata w swoim cyklu życia i nie są już „nowej generacji”, ale to nie znaczy, że gry nie mogą skorzystać z dodatkowej mocy.

Większość ludzi gra z grafiką ustawioną w trybie „Performance”, zwłaszcza w trybie dla wielu graczy. Aby uzyskać ładne błyszczące refleksy, musisz przełączyć się na „Fidelity”, przechodząc do menu pauzy. Następnie wybierz Ustawienia->Wyświetlacz->Tryb graficzny. Następnie naciśnij w lewo lub w prawo, aby przełączyć się na Fidelity, która włącza pełne śledzenie promieni. Dostępny jest również tryb „Performance RT”, jeśli wolisz odrobinę równowagi.

To robi niezwykłą różnicę, jak pokazano na filmie (powyżej) i zrzutach ekranu. Odbicia odbijające się od okien i wody naprawdę wyskakują i mają znacznie wyższy poziom szczegółowości. Chociaż wygląda dobrze, niektóre powierzchnie wydają się prawie zbyt błyszczące.

Na przykład, podczas gdy niektórzy ludzie utrzymują lustrzane wykończenie swoich nowiutkich samochodów, większość tego nie robi. Więc zobaczenie szczegółowego odbicia w każdym mijanym pojeździe wydaje mi się trochę łamaniem iluzji. Oczywiście swoją opinię wyrobiłem na podstawie zdjęć i filmów z drugiej ręki. Może zmienię melodię po odpaleniu gry później wieczorem.

To powiedziawszy, brak poczucia, że ​​jesteś wampirem, kiedy podchodzisz do szklanej fasady sklepu, jest przyjemną odmianą. Zawsze wydawało mi się dziwne, że widzę ulicę za sobą w tafli szkła, ale nie własne odbicie. Odblaskowe jest dobre. Odzwierciedla wszystko oprócz postaci gracza, nie tak bardzo.

Śledzenie promieni sprawia również, że odbicia są dokładniejsze w prezentacji, gdy patrzy się pod tym samym kątem. W powyższym porównaniu precyzyjne śledzenie ścieżki pokazuje neony sklepów, gdzie należy. Gdy RT jest wyłączone, rozmyte odbicie markizy jest o wiele za blisko budynku (zwróć uwagę, że najdalszy róg markizy jest bliżej kamery przy włączonej RT). Ta korekta jest spójna podczas poruszania się.

Inną miłą rzeczą w tej aktualizacji jest to, że pokazuje ona, że ​​programiści coraz lepiej znają nowy sprzęt i zaczynają go rozwijać. Ta znajomość zawsze prowadziła do większej wierności i lepszej optymalizacji. Więc teoretycznie powinniśmy wkrótce zacząć widzieć większą spójność liczby klatek na sekundę podczas uruchamiania gier konsolowych w 4K.

Jak dotąd tylko kilka tuzinów tytułów wykorzystało dodatkową moc dzisiejszych konsol do dostarczania grafiki opartej na ray tracingu o różnym stopniu szczegółowości. Spider-Man Remastered, Watch Dogs Legion i Cyberpunk 2077 to tylko kilka przykładów gier z imponującymi implementacjami RT. Wkrótce powinniśmy zobaczyć, jak RT staje się mniej więcej standardem w tytułach AAA.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=639c2cb8cfa2409cb5b5c9b8ac0bc824&url=https%3A%2F%2Fwww.techspot.com%2Fnews%2F96989-rockstar-finally-adds-ray-tracing-gta-5-but.html&c=2640086481203959935&mkt=fr-fr