Recenzja Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition na iPhone’a

Odkryj remastery GTA Definitive Edition: jakie ulepszenia dla Twoich ulubionych gier?

Remastery Grand Theft Auto Definitive Edition wywołały wiele kontrowersji, a ich jakość pozostaje do dziś przedmiotem dyskusji. Te aktualizacje klasyków PS2, takich jak GTA 3, Vice City i San Andreas, z dużo bardziej zaawansowaną technologią renderowania Unreal Engine 4, unowocześniły te gry. Jednak przerobione oświetlenie znacznie różniło się od oryginalnych tytułów, a zaktualizowane zasoby nie wytrzymały kontroli. Dwa lata później tytuły te ukazały się na urządzeniach mobilnych, w wersjach na iPhone’a, iPada i Androida. Obiecują tę samą zaktualizowaną grafikę w połączeniu ze znacznymi ulepszeniami oświetlenia. Jak więc nowe efekty świetlne pasują wizualnie do nowoczesnych iPhone’ów i iPadów?

Znacząca zmiana wizualna

Tytuły GTA Definitive Edition charakteryzują się zupełnie innym podejściem wizualnym niż oryginalne gry. Najbardziej ucierpiało San Andreas, gdzie brakowało sepii, która definiowała oryginalną wersję. GTA 3 straciło swój niebiesko-zielony odcień, a Vice City miało dość neutralny wygląd. Podsumowując, wszystkie trzy tytuły wyglądają słabo w porównaniu do swoich odpowiedników na PS2, które miały odmienny styl wizualny. Patrząc na wersję gry na iOS, jasne jest, że oświetlenie zostało drastycznie zmienione, aby zbliżyć je do oryginalnych gier.

Zmiany w oświetleniu

Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że zaktualizowane klasyczne oświetlenie stanowi duży postęp w stosunku do poprzednich wydań DE i stanowi odpowiedź na jeden z moich głównych zarzutów dotyczących tych gier. Zmienione oświetlenie wyraźnie czerpie inspirację z oryginalnych tytułów, stylistycznie zbliżając te nowe tytuły do ​​tych gier. Ale oczywiście istnieje wiele ustawień i regulacji wykraczających poza szersze zmiany oświetlenia. W porównaniu do Xbox One S – najsłabszej konsoli ósmej generacji, obserwujemy głównie ograniczenia.

Jeśli chodzi o rozdzielczość, na moim iPhonie 15 Pro uzyskiwałem wyniki w okolicach 600p z grami ustawionymi na suwaku rozdzielczości na najwyższym poziomie, co prawdopodobnie stanowi połowę rozdzielczości, czyli około 590p. Na najniższym poziomie gry renderują się w około 240p. Miło widzieć, że oświetlenie w tych grach zostało poprawione, ale w Edycjach Ostatecznych nadal występują poważne problemy. Jednak pomimo tych wad gry ogólnie przyjemnie się ogląda na ekranie smartfona.

Mile widziane ulepszenia, ale utrzymujące się problemy

Chociaż z biegiem czasu w ostatecznych wersjach wprowadzano ulepszenia, na podstawowym poziomie niektóre kluczowe decyzje projektowe nadal wydają się błędne – jak ekstrapolacja dodatkowej geometrii w oparciu o oryginalne modele postaci. Tekstury to także problem. Całkiem nowa grafika tekstur, która jest obecna, ogólnie dobrze się trzyma, ale wygląda nieporadnie na niektórych płaskich ścianach w tych grach, które generalnie mają niezmienioną geometrię.

Podsumowując, w remasterach Grand Theft Auto Definitive Edition wprowadzono znaczące ulepszenia wizualne, ale nadal zachowano pewne podstawowe problemy projektowe. Te lekkie zmiany nadają grom nowy wymiar, ale należy wziąć pod uwagę także ustępstwa wizualne poczynione dla urządzeń mobilnych.

Źródło: www.eurogamer.net