PS5 Pro: ujawniono specyfikacje, wpływ na gry i „sekretny sos”

Długo oczekiwana Playstation 5 Pro została (częściowo) potwierdzona po wycieku specyfikacji i wewnętrznych dokumentów do sieci. Nazwany „Trinity” w hołdzie oryginalnemu kryptonimowi PS4 Pro, „Neo”, PS5 Pro oferuje znaczny wzrost specyfikacji w porównaniu z prawie czteroletnim podstawowym modelem PS5. Podczas gdy wiele osób koncentruje się na tym, ile teraflopów będzie w stanie spakować PS5 Pro, my omówimy ujawnione specyfikacje i wyjaśnimy, jaki będzie to miało wpływ na gry działające na tym komputerze, a także pochwalimy się nowym, tajemniczym „PlayStation Spectral Super” Rozwiązanie.” strażnik.

Procesor (procesor)

Prawdopodobnie najmniejszą zmianą w stosunku do modelu podstawowego jest to, że PS5 Pro najwyraźniej wykorzystuje ten sam procesor AMD oparty na Zen 2, z 8 rdzeniami i 16 wątkami, co obecne PS5. Według dokumentów, które wyciekły, PS5 Pro będzie oferować niewielkie przyspieszenie dzięki „trybowi wysokiej częstotliwości procesora”, oferując wzrost o około 10% w porównaniu z szybkością 3,5 GHz w oryginale. Tę nową częstotliwość 3,85 GHz można uzyskać przy minimalnym koszcie wynoszącym 1% szybkości zegara procesora graficznego. Pomimo tych kosztów, w praktyce gry pozostaną podobne do maszyny podstawowej, jeśli będą ograniczone przez procesor. Krótko mówiąc, ta aktualizacja bardziej przypomina twierdzenie marketingowe Sony, mające się pochwalić posiadaniem konsoli z najszybszym taktowaniem procesora niż cokolwiek innego.

Karta graficzna (GPU)

Procesor graficzny to miejsce, w którym dzieje się prawdziwa magia. Podobnie jak w przypadku PS4 Pro, Sony zainwestowało większość budżetu w poprawę jakości grafiki, rozdzielczości i wydajności PS5 Pro. Chociaż konkretne zmiany architektoniczne nie są wymienione, dysponujemy danymi z wycieków, które pozwalają nam na ekstrapolację. Na podstawie ocen prawdopodobne jest, że PS5 Pro będzie miało 60 jednostek obliczeniowych (CU) w porównaniu z 36 CU w obecnym PS5. To, przynajmniej na papierze, mniejszy skok niż podwojenie liczby jednostek CU w porównaniu do podstawowego PS4 w PS4 Pro. W teorii daje nam to 67% wzrost wydajności grafiki w porównaniu do „standardowego” PS5. Ale czekaj, jest więcej! Procesor graficzny jest prawie na pewno oparty na najnowszej architekturze RDNA3 obecnych kart AMD Radeon 7000, oferując ulepszenia architektoniczne w stosunku do starszego procesora graficznego RDNA2 na PS5. Liczba teraflopów wspomniana w dokumentacji potwierdza tę tezę, wskazując, że PS5 Pro ma 33,5 Tf w porównaniu do 10,28 Tf w modelu standardowym. Jest to prawdopodobnie spowodowane podwójnymi operacjami FP32 (zmiennoprzecinkowymi), które najnowszy procesor graficzny może przetwarzać w porównaniu z pojedynczą operacją na starszej konsoli. Korzystając z tych liczb, możemy założyć częstotliwość taktowania około 2335 MHz przy aktywnych 56 jednostkach CU i 2180 MHz przy działających wszystkich 60 jednostkach CU. W rzeczywistości będą to rzadkie i odosobnione przypadki, w których na GPU można wykonać dwukrotnie więcej obliczeń. Jednak największym problemem PS4 Pro było to, że sam wzrost mocy obliczeniowej nigdy nie odpowiadał przepustowości.

Źródło: www.bing.com