Pieprzyć te podwójne Ballas dzierżące uzi. Pieprzyć tego krzywego oficera piromana Tenpenny’ego. I chrzanić tego dymiącego bonga, manipulującego włącznikiem światła Big Smoke. Mimo że „End of the Line” – punkt kulminacyjny Grand Theft Auto: San Andreas z 2004 roku – jest twardy jak gwoździe, to jedna z najlepszych misji fabularnych w historii serii kryminalnej. Ma wszystko: wiele etapów, śmierć kluczowych postaci, strzelaniny o wysoką stawkę, twój brat zwisający o życie z na wpół wysuniętej drabiny jadącego wozu strażackiego. To uosobienie przebojowego zakończenia i arcydzieło w planowaniu misji GTA.
Target13, kluczowy członek społeczności fanów GTA: San Andreas Design Your Own Mission (DYOM), ma takie same skłonności do kinowego polotu i w ciągu ostatnich kilku lat zbudował swój własny, wielowymiarowy wszechświat w piaskownicy z 2004 roku.
„Zacząłem tworzyć w DYOM, gdy miałem 13 lat, a teraz mam 22 lata” — mówi Target13. „Po raz pierwszy zacząłem zdobywać uznanie, wygrywając pierwszą Misję Tygodnia, konkurs społecznościowy na scenie DYOM, latem 2013 roku. Najbardziej znanym jednak z tego, z którego jestem znany, jest Target13 Universe – pierwszy wspólny wszechświat DYOM. à la Marvel Cinematic Universe”.
Wieki w tworzeniu
Zaprojektuj własną misję to od dawna modyfikacja społecznościowa do Grand Theft Auto: San Andreas, która obejmuje trzy dekady. Wprowadzona kilka lat po wydaniu przez graczy PC Patricka W i Dutchy3010 przełomowej symulacji kryminalnej z lat 90. od Rockstara, modyfikacja pozwala użytkownikom tworzyć misje San Andreas w grze bez pisania ani jednej linijki scenariusza – w istocie działa jako samodzielny pakiet misji. Stwierdzenie, że Target13 zbudował wszechświat podobny do MCU, to mało powiedziane, tak bogaty jest wyobrażony świat hobbystów modderów i narratorów.
„Głównym powodem, dla którego robię misje w DYOM, jest to, że uwielbiam opowiadać historie, a zwłaszcza opowiadać je w formie wizualnej” – kontynuuje Target13. „Nie jestem filmowcem i nie mam talentu do rysowania komiksów (bo gdybym był, zrobiłbym to). DYOM daje mi jednak możliwość opowiedzenia moich historii tak, jak widzę, a przynajmniej tak jest to możliwe w silniku GTA: San Andreas. Dlatego to robię. Niekoniecznie z miłości do Grand Theft Auto, ale z pasji do opowiadania historii”.
„Nie tylko rozbudowuję T13U z każdą nową misją, ale mam też coś w rodzaju gazety we wszechświecie, w której zamieszczam fikcyjne artykuły o niektórych wydarzeniach związanych z nadchodzącym lub trwającym projektem. Bardzo się cieszę, że to widzę Zainspirowałem kilka innych osób do rozpoczęcia projektowania własnego wspólnego wszechświata i osobiście postrzegam ich wszystkich jako kanon w dużym wieloświecie DYOM. Regularnie aktualizuję również oś czasu wszechświata, aby uwzględnić wszelkie mniejsze i większe wydarzenia”.
Ta oś czasu alternatywnej rzeczywistości rozciąga się obecnie od roku 1790 do 2007 i obejmuje historie, które obejmują XIX-wieczny Stary Zachód, problemy w Irlandii w latach 70. i Amerykę po 11 września, a także wiele innych wątków. W tym świecie wydarzenia z GTA: San Andreas albo potoczyły się inaczej, albo w ogóle nie miały miejsca – z kolei nakładając dodatkowy ciężar na wiarygodność scenariuszy i postaci stworzonych przez graczy. Każdy może tworzyć dla Target13 Universe za pośrednictwem DYOM, o ile Target13 wyrazi swoją aprobatę.
Jednym z takich architektów zatwierdzonych przez Target13 jest RithRake24, którego pakiety misji „What Pain Means” i „Starzy przyjaciele umierają ciężko”, istnieją we własnym wszechświecie twórcy, jednocześnie pokrywając się z osią czasu T13U. Ten ostatni oparty na fabule pakiet jest najbardziej wyrafinowany z nich, opowiadany w ciągu sześciu odcinków i poruszający tematy polityki, przestępczego półświatka i walki społeczno-ekonomicznej, podobnie jak jego materiał źródłowy.
Zaangażowanie RithRake24 w DYOM jest proste: uwielbia tworzyć i procesy leżące u podstaw tworzenia filmów, animacji i projektowania. „Ogromną częścią tego, co sprawia, że GTA: San Andreas jest niesamowite, jest możliwość modyfikacji” — mówi RithRake, który zauważa wartość opinii społeczności. „Jest wiele interesujących rzeczy, które można zrobić za pomocą modów takich jak DYOM, ponieważ pozwala wielu ludziom na urzeczywistnienie swojego pomysłu bez znajomości kodowania. Uważam DYOM za bezbudżetowe narzędzie do tworzenia filmów , na przykład.”
„Target13 jest postrzegany jako pionier, jeśli chodzi o prezentacje – jak widać z jego tematu Wszechświata i jego własnych materiałów promocyjnych. Czuję, że są to umiejętności, które możesz przenieść do prawdziwego świata. nauczyć się dobrych sposobów reklamowania i promowania moich projektów w tej społeczności, a także projektowania przyciągających wzrok logo i dobrych historii”.
„Udało mi się również spotkać entuzjastę filmów z Finlandii, z którym współpracowałem przy realizacji pakietu misji. Do dziś rozmawiamy o filmach, a on pomógł mi znacznie poprawić mój scenariusz, aby moje dialogi były bardziej realistyczne”.
Przy niezliczonych współczesnych subkulturach wydajnościowych GTA 5, często prezentowanych i ulepszanych za pomocą drobiazgowego zestawu do nagrywania Rockstar Editor, logiczne pytanie dla takich jak Target13 i RithRake24 brzmi: dlaczego San Andreas? Przy tak wielu ofertach w Grand Theft Auto 5 i GTA Online z perspektywy tworzenia, dlaczego społeczność DYOM utrzymuje się w przestarzałej, prawie 20-letniej scenerii?
„Gram też w GTA Online”, mówi Target13. „Ale widzę to jako inną grę. To jak porównywanie Call of Duty z Need for Speed, to różne doświadczenia. GTA Online to miejsce, w którym bawię się ze znajomymi i mam typowe wrażenia z GTA. San Andreas to dla mnie opowiadać historie i robić misje. Od wieków nie tknąłem jego kampanii”.
RithRake24 dodaje: „W grze takiej jak GTA 5 chodzi o to, że ma ona bardziej ograniczony zasięg ze względu na wymaganą specyfikację. Pomimo tego, że GTA: San Andreas jest niezwykle modowalna, będąca podobnie łatwo modyfikowalną grą, ma pod tym względem szerszy zasięg działa na większej liczbie urządzeń. Mam wrażenie, że San Andreas ma również przewagę, jeśli chodzi o różnorodność projektów, trzy różne wyspy z różnymi typami terenu i tym podobne.
„Osobiście to, co mnie tu zatrzymało, a nie GTA 5, to społeczność i obserwowanie, co innym udało się stworzyć za pomocą tego narzędzia. To i wydarzenia takie jak Misja Tygodnia, stworzona przez kolegę moderatora Andreja kilka lat temu, która nadal prowadzi do tego dzień.”
Misja tygodnia
Misja Tygodnia została założona przez członka społeczności DYOM Andreja w 2013 roku i jest dokładnie tym, na co wygląda – cotygodniowy konkurs, w którym gracze wykonują misje zgodnie z ustalonym tematem, inni gracze je oceniają, a jedna dominująca stała część zostaje ukoronowana najlepszy z grona. Gracze mają pięć dni na zaprojektowanie i wykonanie swoich projektów, po których następują dwa dni na opinie i głosowanie, po czym zwycięzca ustala temat następnego konkursu. Z biegiem lat do ciekawych zwrotów akcji należą konkursy misji, w których gracze starają się kontynuować swoje historie w jednej ciągłej opowieści, oraz turnieje na zamówienie, takie jak mecze hokejowe i wyścigi samochodów ulicznych.
Poprzez to wszystko, podobnie jak Target13 i RithRake24, Andrej używa DYOM do wyrażania siebie, ale rozwija się również na poziomie osobistym – przekraczając swoją strefę komfortu i stawiając sobie kreatywne wyzwania.
„GTA: San Andreas było jedną z moich ulubionych gier i zawsze chciałem czegoś więcej – czegoś takiego jak GTA: San Andreas Stories lub innego rodzaju kontynuacji, która nigdy nie nadeszła” – mówi Andrej. „Kiedy po raz pierwszy zacząłem grać w DYOM, było to dalekie od tego, czym jest dzisiaj. Z braku wielu funkcji, braku wiedzy i słabej gramatyki, ledwo mogłem wykonać przyzwoitą misję. Mimo to próbowałem i w końcu udało mi się stworzyć moje własne projekty, takie jak Misja Tygodnia”.
„To było o wiele bardziej satysfakcjonujące niż granie w grę. To znaczy, właśnie stworzyłem coś w innej grze? Za każdym razem, gdy o tym myślałem, rozsadzało mi to umysł. To jest coś, czego nigdy nie mógłbym zrobić w innej grze, nawet takich jak GTA Online. DYOM to coś więcej niż tylko granie w grę, to narzędzie, za pomocą którego możesz wyrazić swoją kreatywność, a biorąc pod uwagę fakt, że gram już od ponad 10 lat, zawsze będzie częścią moje dzieciństwo i dorastanie”.
Gdy Andrej osiągnął dorosłość, obowiązki w życiu codziennym sprawiły, że jest mniej aktywny na dzisiejszej scenie DYOM, ale nadal pomaga jako moderator, od czasu do czasu wyskakując z głowy, aby pomóc innym graczom naprawiać błędy w ich bieżących projektach i generalnie trzymając rękę na pulsie społeczności z daleka.
Andrej, podobnie jak jego rówieśnicy, wierzy, że magia DYOM wywodzi się z poczucia wspólnoty i dlatego mówi, że będzie kontynuował Misję Tygodnia tak długo, jak długo ludzie będą nadal grać. Przechyla czapkę przed takimi osobami jak RithRake24 i Target13, którzy nadal napędzają społeczność za pomocą wyrafinowanych treści, i uważa, że wprowadzenie Misji Roku – której zwycięzcy otrzymują swoje misje przypięte na stronie internetowej DYOM – zachęciło graczy do podjęcia cotygodniowa forma treści bardziej poważnie, z myślą o prestiżowych nagrodach na koniec roku.
Dołącz do załogi
RithRake24 przyznaje, że chociaż DYOM nie jest teraz tak popularny, jak w minionych latach, wciąż istnieje solidna grupa zwartych, ale przyjaznych twórców, którzy tworzą nowe misje i budują na uniwersum Target13 z MCU i jego wielu odgałęzieniach. A jeśli masz ochotę, uważa RithRake24, to powinieneś w każdej chwili wstąpić do San Andreas. Być może ten wszechświat nie ma krzywych, piromanskich antagonistów policjantów, których głos wypowiadają tacy jak aktor z listy A Samuel L. Jackson, ale jego zakres dla inspirowanych Hollywood przebojami kinowymi jest równie duży dzięki kreatywnemu wkładowi społeczności.
„Nie ma się czym bać”, mówi RithRake24. „Obecnie aktywna część społeczności jest niewielka, ale zżyta, wszyscy się dobrze poznają i dobrze się dogadują. To dobre miejsce na wyrażenie swojej kreatywności, pomysłów, które masz, ale być może nie wiesz, jak je wyrazić, lub szukasz platformy, na której można je wyrazić. Dodatkowo możesz usłyszeć opinie innych członków społeczności na temat misji, które projektujesz”.
„Czuję, że możliwości DYOM są nieskończone, nawet teraz, nawet przy tak starej grze i modzie z wieloma ograniczonymi funkcjami. Społeczność wielokrotnie udowodniła, że ciągle tworzy nowe pomysły. jest wspaniałe.”
Chcesz więcej opartej na społeczności Grand Theft Auto-ness? Tu są najlepsze mody do GTA 5 na PC.
Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=8E109BA4BE6940BEB537EFE48EECE124&url=https%3A%2F%2Fwww.gamesradar.com%2Fau%2Fmeet-the-gta-san-andreas-mission-making-community-who-has-built-an-mcu-style-multiverse%2F&c=14177329563014392908&mkt=fr-fr