26 października 2004 roku Aaron Deneau po raz pierwszy opublikował na GTA Forums informację o swojej pracy nad modyfikacją Mad Max 2 Road Warrior w toku. Wcześniej tego dnia GTA San Andreas wystartowało na konsolach PS2 w USA i miało dotrzeć do europejskich wybrzeży trzy dni później. Piąty główny wpis do serii symulacji kryminalnych Rockstara miał trafić na komputery PC dopiero w czerwcu następnego roku, a więc Deneau – znany na forach GTA (otwiera się w nowej karcie) jako T-808 – ogłosił, że jest w trakcie przygotowywania ambitnego projektu, mającego odzwierciedlać kontynuację postapokaliptycznego filmu akcji George’a Millera z 1981 roku w Grand Theft Auto, osiem miesięcy przed premierą.
„Modelowanie i mapowanie to 90% tego, więc zrobienie tego teraz znacznie ułatwi [the game] wyjdzie” – napisał Deneau w poście (otwiera się w nowej karcie) wtedy. Ponad 18 lat później prace nad modem wciąż trwają. Wielu wolontariuszy przychodziło i odchodziło – niektórzy po prostu tracili zainteresowanie, inni zostali odciągnięci od życia. Jeden wybitny współpracownik zginął w poważnym wypadku drogowym. Jeden wpadł w cięższe czasy i został bezdomny. Inny, co zrozumiałe, został zmuszony do odrzucenia narzędzi podczas ucieczki z ojczyzny w obliczu narodowego kryzysu. Od tego czasu nocne rozmowy w programie MSN Messenger przeszły na bardziej współczesne formy komunikacji online. Na forach i Facebooku toczyło się wiele debat, niektóre polubowne, inne gorące. W pewnym momencie ktoś, kto stanowczo twierdził, że jest aktorką Harry’ego Pottera, Emmą Watson, zaoferował po drodze radę.
W 2016 roku, sfrustrowany malejącym zainteresowaniem projektem i zaabsorbowany diagnozą raka swojego brata, Deneau całkowicie wycofał się z modowania. A przynajmniej tak myślał. Wkrótce wrócił do niestrudzonego tworzenia modeli pojazdów i broni z filmu, który kształtował jego gust kinowy przez ponad 40 lat, w ramach serii gier, która zajmowała go od ponad 20 lat. Teraz, po prawie dwóch dekadach bezpłatnej pracy jako hobbysta, jest zdeterminowany, by dokończyć wprowadzanie Mad Maxa do GTA: San Andreas. „Nie mogę wymyślić innego sposobu, w jaki chciałbym spędzić swoje życie i oddanie”.
Długa (wściekła) droga
To poświęcenie podjęło pierwsze twórcze kroki pod koniec 2004 roku, kiedy Deneau stworzył pierwsze modele moda, używając swojej studenckiej kopii 3D Studio Max – motocykla porucznika Huncwotów Lorda Humungusa Weza, zmodyfikowanego Kawasaki KZ 900; oraz „Red XA Bat”, zmodyfikowany skos Forda Falcona XA Coupe z 1972 r. – z najdrobniejszymi szczegółami. Stamtąd dziesiątki współtwórców wrzuciło swoje własne ulubione projekty zaczerpnięte z postapokalipsy, które od czasu do czasu były testowane pod kątem funkcjonalności w Vice City z 2002 roku, pośrednim poprzedniku Grand Theft Auto: San Andreas.
W latach 2004-2008 Deneau i główna grupa wolontariuszy stale pracowali nad modem Road Warrior, wymieniając się pomysłami i codziennie publikując kilka aktualizacji na forach GTA i Facebooku. Użytkownicy GTA Forums, tacy jak CJ, 92F, Bigfoot 2003 aka Carface, Loman i Choofa, byli jednymi z najbardziej płodnych współtwórców moda i chociaż praca nie była pozbawiona okazjonalnych krytyków – głównie wśród graczy, którzy nie widzieli odwołania połączenia Mad Max 2 z San Andreas – większość komentujących w tamtym czasie wydawała się podekscytowana postępem i obietnicą projektu. Modyfikacja „All Golf Course” firmy Vice City udowodniła, co jest możliwe na PC, jeśli chodzi o rozciąganie pojedynczych lokalizacji na całe piaskownice, dlatego też pomysł rozszerzenia pustyni Las Venturas w San Andreas, aby pokryć całą mapę gry, wydawał się idealny dla czegoś Road Warrior- natchniony.
EMMA WATSON?
„W pewnym momencie ktoś, z kim pracowałem, zapytał mnie, czy chciałbym poznać Emmę Watson, która najwyraźniej była zainteresowana modowaniem GTA” — mówi Deneau. „Urodziłem się we wtorek, ale nie urodziłem się w zeszły wtorek, wiesz? Mimo to ta osoba twierdziła, że jest prawdziwa i pracowała nad modyfikacją Porsche 911 dla GTA. Przesłali kilka zdjęć przez komunikator MSN , i podzielili się pewnymi informacjami. Dali mi adres, na który mam pisać po autograf – ale kazali mi nie wspominać słowa „miłość”, nawet w odniesieniu do pracy Emmy Watson, ponieważ korespondencja zostałaby natychmiast odrzucona. Nigdy tego nie zrobiłem. To mogła być mistyfikacja lub hack. Kto wie, naprawdę. Ale miło było z nimi rozmawiać!
Ale właśnie w momencie, gdy tempo postępu w modzie wydawało się być na najwyższym poziomie w historii, współtwórcy zaczęli odchodzić. Przybyło GTA 4, a wokół często dyskutowanego tematu, czy modderzy powinni być wynagradzani za ich czas i wysiłek, toczyły się pewne walki. Deneau mówi, że zawsze starał się zakwestionować pogląd, że każdy powinien pracować za darmo, ale jednocześnie niektórzy użytkownicy forum zarzucili mu, że zbytnio polega na wiedzy innych. Deneau jako pierwszy przyznaje się do ograniczeń własnego zestawu umiejętności i mówi, że żałuje, że czasami konfrontował się z otaczającymi go ludźmi – przyznaje, że jego osobiste okoliczności są powodem, dla którego jego aktywność online spadła między 2010 a 2013 rokiem; czas, kiedy wydawało się, że prace nad modem prawie ustały.
Deneau wyjaśnia, że podróżowanie przez kraj w celu odwiedzenia córki w Nowym Meksyku zajmowało mu większość czasu w tym okresie, a niezdolność do radzenia sobie z wypaleniem jeszcze bardziej go zniechęciła. „Były chwile, kiedy po prostu nie mogłem znieść widoku interfejsu użytkownika 3D Studio Max” — mówi. „Były więc chwile, kiedy musiałem od niego odejść. Chociaż tak bardzo kocham ten świat, kocham go od dziecka. Próbowałem nawet przekonać mamę, żeby kupiła ciężarówkę Mack R-600 , na litość boską. Ale teraz nauczyłem się radzić sobie z wypaleniem. Obecnie budzę się wcześnie rano, czasem przed 6 rano, i trochę modeluję. Prawdę mówiąc, prawie skończyłem z nowym ciężarówką, którą bardzo się cieszę, że mogę się pochwalić, a nikomu nie pokazywałem żadnej z tych rzeczy”.
Ten będący w toku model ciężarówki Furiosa Mack Tow jest tutaj:
W różnych momentach naszych rozmów na Discordzie Deneau mówi, że jego mod Road Warrior może być przeklęty. Mówi o sfrustrowanym twórcy, oczywiście, na wpół z przymrużeniem oka, ale projekt miał wprawdzie do czynienia z serią niepowodzeń w trakcie jego rozwoju. Proste rzeczy, takie jak powiadomienia na forum, które nie ostrzegały go, gdy nowi ludzie chcieli pomóc, były zjawiskiem bardziej powszechnym niż powinno. Ludzie obiecujący światu skórowanie, teksturowanie i rigowanie całego projektu oraz pomoc w doprowadzeniu go do końca zdarzali się nie raz. Jeden wybitny współpracownik musiał wycofać się po utracie pracy i bezdomności, podczas gdy inny zginął w wypadku samochodowym – a jego narzeczona skontaktowała się z Deneau za pośrednictwem komunikatora MSN, aby przekazać tragiczną wiadomość.
„Mieliśmy jednego faceta, który nie tak dawno musiał wycofać się z modowania, nazywał się F19 Mods. Mieszkał w Wenezueli, zrobiliśmy kilka modów, ale kiedy gospodarka załamała się w 2010 roku, musiał wyjechać z kraju” dodaje Deneau. „Byłem w stanie przekazać mu trochę pieniędzy przez Paypal, ponieważ musiał jak najszybciej wyjść, a brama do wyjścia się zamykała. Właściwie był w trakcie jednego z naszych modów Fury Road, ale oczywiście miał do czynienia z dużo cięższe rzeczy w prawdziwym życiu.”
Spokojnie Maks
Kinowe wydanie Mad Max: Fury Road w 2015 roku i gra wideo Mad Max firmy Avalanche Studios w tym samym roku wywołały ponowne zainteresowanie postapokaliptyczną serią, która z kolei wzbudziła ponowne zainteresowanie modem Deneau’s Road Warrior. Ale w 2016 r., gdy ta fala zewnętrznych intryg pozornie osłabła, a u jego brata zdiagnozowano chłoniaka Hodgkina, Deneau publicznie rzucił ręcznik – zarówno w zakresie swojego trwającego od dawna moda Road Warrior, jak i całego modowania. Dwa lata później nie tylko brat Deneau był w długoterminowej remisji, ale sam Deneau wrócił do katalogu setek modeli pojazdów, broni i postaci Mad Maxa, które w tym momencie były wynikiem 14 lat pracy.
Szybko do przodu do dnia dzisiejszego, z tą sumą roboczą już ponad 18 lat, a Deneau pozostaje niezrażony i bardziej niż kiedykolwiek skupiony na sprowadzeniu Mad Max 2 do San Andreas. Atrakcyjność zrobienia tego w przypadku najnowszego wpisu Rockstar Grand Theft Auto, GTA 5 z 2013 roku, jest niezaprzeczalna iz pewnością prostsza, ale Deneau jest zdeterminowany, aby dokończyć to, co zaczął wiele lat temu. Mówi: „Wciąż ludzie proszą o więcej, zwłaszcza na naszej stronie na Facebooku. Po prostu kocham świat Mad Maxa i kocham Grand Theft Auto od GTA 3. Przez lata wydaliśmy mnóstwo rzeczy, ale marzeniem byłoby ponowne zainteresowanie pełnego zespołu, który mógłby pomóc z teksturami i osprzętem, tworzeniem map i projektowaniem modeli postaci.Chciałbym współpracować z kimś przy zniszczonej operze w Sydney, zdziesiątkowanym porcie w Sydney i, oczywiście Cytadela lub mapa Namibii”.
Jeśli projekt GTA Road Warrior brzmi interesująco, możesz wrócić do jego 18-letniej podróży Fora GTA (otwiera się w nowej karcie), gdzie jej twórca Aaron Deneau, znany również jako T-808, jest zawsze otwarty na pomocną dłoń. Deneau ArtStation (otwiera się w nowej karcie) strona również działa za pośrednictwem tego linku, podczas gdy jego dawne i obecne modele są prezentowane na stronie Biblia Mad Maxa (otwiera się w nowej karcie) Kanał Youtube.
Oto 10 gry typu GTA musisz grać przed GTA 6
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=6373e1d4e35e4c18bb430138d80290da&url=https%3A%2F%2Fwww.gamesradar.com%2Fmeet-the-gta-modder-whos-spent-18-years-turning-san-andreas-into-mad-max-2%2F&c=3465678829253092426&mkt=fr-fr