Strajk graczy gier wideo: niewielki bezpośredni wpływ na przyszłe tytuły
Ograniczony wpływ na nadchodzące tytuły
Wczorajsza dramatyczna decyzja o rozpoczęciu strajku graczy gier wideo w związku z obawami dotyczącymi sztucznej inteligencji może mieć mniej bezpośredni wpływ na nadchodzące tytuły, niż początkowo sądzono.
Chociaż związek SAG-AFTRA głosował za rozpoczęciem strajku artystów głosowych i personelu rejestrującego występy, wydaje się, że na razie duża część projektów jest zwolniona.
Tytuły już w przygotowaniu
Jak wynika z oświadczeń SAG-AFTRA i firm dotkniętych strajkiem, dotyczy to wszystkich gier wideo opracowywanych od roku, w tym gier usługowych na żywo.
Patrząc na harmonogram wydawniczy na resztę tego roku i na rok 2025, powinno to obejmować zdecydowaną większość wysokobudżetowych tytułów, nad którymi prace trwały kilka lat.
Wpływ na nadchodzące mecze
Wczoraj wieczorem wśród fanów GTA pojawiły się obawy i mylące doniesienia na temat wpływu strajku na wydawcę gry Take-Two. Można jednak śmiało powiedzieć, że prace nad GTA6 trwają wystarczająco długo, aby nie miało to na nie wpływu.
Obejmuje to także gry takie jak październikowe Call of Duty: Black Ops 6 i listopadowe Assassin’s Creed Shadows, a także nadchodzące Dragon Age: The Veilguard.
Wpływ na gry serwisowe na żywo
Jeśli chodzi o gry w ramach usług na żywo, choć może to mieć wpływ na nie w przyszłości, obowiązuje również 60-dniowy okres karencji, podczas którego można kontynuować prace.
W oświadczeniu firm, które mogą zostać dotknięte strajkiem, wskazano również na jeszcze nowszy punkt graniczny dla zwolnienia z działalności strajkowej.
Źródło: www.eurogamer.net