Odkryj niesamowite wyzwania techniczne, przed którymi stanęli twórcy GTA III na PlayStation 2

PlayStation 2 było rewelacją, kiedy pojawiło się na rynku w 2000 roku, a mimo to obecnie jest niemal beznadziejnie słabe, jak na współczesne standardy. W rzeczywistości był tak słaby, że programiści z Rockstar musieli użyć wszelkich możliwych sztuczek, aby Grand Theft Auto III działało na tej platformie.

Imponujące ograniczenia techniczne

Historia pochodzi od dewelopera [Obbe Vermeij]. Wyjaśnia, że ​​PlayStation 2 nie zmieściłaby całej mapy tej gry z otwartym światem w swoich skromnych 32 MB pamięci RAM. Dlatego modele musiały być przesyłane strumieniowo z odtwarzacza DVD, gdy odtwarzacz przemieszczał się po całym świecie. Jednak nawet odtwarzacz DVD nie był wystarczająco szybki. Jeśli gracz poruszał się zbyt szybko, przekraczał zdolność systemu do ładowania nowych przedmiotów, a świat zaczynał się rozpadać. Drogi znikały, budynki po prostu nie pojawiały się, dopóki gracz ich nie minął.

według [Obbe]Miało być [Adam Fowler] podjąć to wyzwanie. Zaznacza, że ​​nawet optymalizacja rozmieszczenia danych na płycie DVD nie wystarczyła. Aby spowolnić gracza, trzeba było zastosować sprytne sztuczki. Sieć dróg została zmieniona, aby uniemożliwić graczowi pędzenie do obszarów wymagających wielu nowych modeli. W innych obszarach pojazdy w grze doświadczyły prawie niezauważalnego wzrostu oporu aerodynamicznego o 5%, co spowodowało zmniejszenie ich prędkości. To rozwiązanie zostało wybrane jako bardziej dyskretne; Bezpośrednie zmniejszenie mocy silnika byłoby słyszalne dla graczy, ponieważ dźwięk uległby zmianie.

To pokazuje nam, jak ciężko musieli pracować programiści, gdy zasoby były znacznie bardziej ograniczone niż obecnie!

Źródło: www.bing.com