Reorganizacja sieci rowerowej w Hamilton: inwestycja o wartości 60 milionów dolarów w ciągu 5 lat
Rada miasta Hamilton zbliża się do pięcioletniego planu o wartości 60 milionów dolarów, mającego na celu znaczne dodanie ścieżek rowerowych i ulepszenie istniejącej sieci. Początkowa inwestycja o wartości 6,6 miliona dolarów w tym roku rozbuduje sieć rowerową o prawie 24 kilometry.
Długoterminowe planowanie
Plan wdrożenia przyspieszonego aktywnego transportu ma na celu zapewnienie 143 kilometrów nowych i ulepszonych projektów rowerowych i pieszych, a także szlaków, a całkowity szacunkowy koszt wynosi 60 milionów dolarów. Część projektu obejmuje modernizację istniejących ścieżek rowerowych do standardu AAA ustanowionego przez Krajowe Stowarzyszenie Urzędników Transportu Miejskiego.
Na przykład początkowe ścieżki rowerowe na Cannon Street składały się po prostu z pomalowanej linii i plastikowych oznaczeń, które szybko uległy zniszczeniu w wyniku kontaktu pojazdu. Zgodnie z nowym standardem ścieżka rowerowa będzie oddzielona niskim betonowym krawężnikiem.
Jakość ponad ilość
Ze sprawozdania personelu wynika, że należy skupić się na jakości, a nie na liczbie ścieżek rowerowych. Stwierdza się w nim: „Personel uważa, że potwierdza to ducha pierwotnego wniosku Rady; chociaż ulepszanie istniejących obiektów może oznaczać, że długość sieci niekoniecznie wzrośnie. Posiadanie osobnego miernika długości sieci AAA (solidniejsza infrastruktura) lepiej odzwierciedli to, co motywuje ludzi do korzystania z roweru: bezpieczniejsze udogodnienia rowerowe. »
Finansowanie i perspektywy na przyszłość
Plan o wartości 60 milionów dolarów mógłby skorzystać z dofinansowania rządowego, ale na razie jedyne zatwierdzone finansowanie pochodzi z kanadyjskiego programu inwestycji infrastrukturalnych, który będzie zapewniał około 500 000 dolarów rocznie przez następne 10 lat. Istotna różnica w stosunku do obecnych projektów drogowych polega na tym, że przyszłe projekty renowacji dróg mogą priorytetowo traktować drogi, które również zawierają element rowerowy.
Raport zawiera również dobre wieści dla potężnego lobby rowerowego Hamiltona, ponieważ wspomina, że przyjęcie planu przyspieszonej ścieżki należy postrzegać jako zasadniczy krok, a nie cel końcowy. Oznacza to, że planowanie pozostaje elastyczne, aby dostosować się do przyszłych potrzeb i wykorzystać nieoczekiwane możliwości.
Źródło: www.bing.com