Naruszenia bezpieczeństwa i wycieki kosztują Rockstar Games 5 milionów dolarów

Koszty hakowania w Rockstar Games: historia hakowania i naruszeń bezpieczeństwa

Rockstar Games, twórca Grand Theft Auto (GTA), poniósł stratę w wysokości 5 milionów dolarów w wyniku przedwczesnego wycieku materiału filmowego z nadchodzącej gry GTA 6. Wyciek ten, który miał miejsce we wrześniu 2022 r., ujawnił niedokończoną wersję gry, co spowodowało znaczne niepowodzenie operacyjne i finansowe studia.

Odsłonięcie niedokończonego arcydzieła

Wyciekły materiał filmowy ujawnił współczesną wersję Vice City, testy animacji i rozgrywki, układy poziomów i rozmowy postaci, dając fanom niechciany wgląd w nadchodzącą grę. Materiały zostały przesłane bezpośrednio z wewnętrznych grup Rockstar na Slacku przez odpowiedzialnego za nie hakera, który następnie zagroził ujawnieniem kodów źródłowych i wewnętrznych kompilacji GTA V i GTA VI.

Wyciek został opisany jako jeden z największych w historii gier i niewątpliwie rzucił cień na Rockstar Games. Zawierało ono nie tylko szczegóły na temat długo oczekiwanego GTA VI, ale także zawierało pliki z innych tytułów, w tym nigdy wcześniej nie widziane materiały z silnika RAGE, wewnętrzne e-maile od pracowników Rockstar Games oraz odniesienia do zawartości do pobrania (DLC) do GTA V. odwołany.

Kontrola uszkodzeń i regeneracja

W odpowiedzi na wyciek spółka macierzysta Rockstar, Take-Two Interactive, szybko wysłała żądania usunięcia filmów przedstawiających wycieki lub omawiających je. Skontaktowali się także z moderatorami forów GTA i Reddit, prosząc o usunięcie powiązanych treści. Jednakże szkoda została wyrządzona. Rockstar Games musiało zainwestować tysiące godzin w kontrolę szkód i naprawę, co przyczyniło się do wzrostu ceny związanej z wyciekiem o wartości 5 milionów dolarów.

Pomimo tych znaczących niepowodzeń Rockstarowi udało się z sukcesem wypuścić oficjalny zwiastun GTA 6, choć towarzyszył temu jeszcze jeden incydent – ​​przedwczesny wyciek na dzień przed planowaną premierą. Ten incydent jeszcze bardziej uwydatnia ciągłe wyzwania, przed którymi stoją twórcy gier wideo, chcąc zabezpieczyć swoje projekty przed zagrożeniami cybernetycznymi.

Upadek hakera

Sprawca, 18-letni Arion Kurtaj z grupy hakerskiej Lapsus$, został aresztowany w lipcu 2023 roku. Pomimo początkowych komplikacji prawnych, miesiąc później został ponownie zatrzymany. Jeśli potwierdzą się przypisywane Kurtajowi straty w wysokości 5 milionów dolarów, może mu grozić przedłużona kara więzienia.

Incydent ten uwydatnia pilną potrzebę wprowadzenia solidnych środków cyberbezpieczeństwa w branży gier wideo. Deweloperzy muszą zachować czujność przed nieuprawnionym ujawnieniem informacji, które może nie tylko prowadzić do ogromnych strat finansowych, ale także naruszyć element zaskoczenia kluczowy dla sukcesu gry.

Źródło: bnnbreaking.com