Branża gier od dawna wstrzymuje wspólny oddech, odkąd Rockstar Games potwierdziło istnienie Grand Theft Auto 6. Podczas gdy fani z niecierpliwością wyszukują okruchy informacji o kolejnej odsłonie przebojowej serii od Rockstar Games, nowy przeciek renomowanego informatora wywołuje niemałe zamieszanie.
Jest to jeden z rzadkich przypadków, w których fani mają nadzieję, że przeciek dotyczący GTA 6 nie jest prawdziwy.
Ostrzegamy, że nie są to wiadomości, na jakie liczyli fani: dotyczą one komponentu sieciowego trybu wieloosobowego GTA 6 i potencjalnych problemów, które mogą przenieść się z obecnego GTA Online.
Według informatora Tez2, który ma solidne osiągnięcia i często dzieli się spostrzeżeniami na forach GTA, GTA 6, podobnie jak GTA 5 wcześniej, nie będzie miało dedykowanych serwerów. Oznacza to, że długotrwałe problemy z serwerem GTA Online, często zmora doświadczeń graczy, mogą nadal występować w grze.
Jest to zgodne ze stanowiskiem, jakie kilka lat temu zajęła Take-Two Interactive, firma macierzysta Rockstar Games. W tamtym czasie Take-Two odrzuciło pomysł przyjęcia serwerów dedykowanych do gry.

Ta decyzja może mieć niezamierzone konsekwencje. Jak zauważa Tez2, obecna konfiguracja serwera przesyła zdarzenia wybuchowe od najbliższego gracza, co skutkuje niesławnymi „wybuchami”. Chociaż Rockstar może znaleźć sposób na rozwiązanie problemu do czasu premiery GTA 6, brak serwerów dedykowanych nadal stanowi problem. Ponieważ gra online staje się kluczowym elementem doświadczenia GTA, niezawodność i czas działania są ważniejsze niż kiedykolwiek.
Historyczny sukces komercyjny GTA utrudnia fanom myślenie o potencjalnych problemach z serwerem w grze, które Rockstar mógłby rozwiązać wydając więcej pieniędzy. Take-Two ostatnio potwierdziło, że GTA 5 sprzedało się w ponad 180 milionach egzemplarzy od premiery w 2013 roku. Gra, która nadal jest głównym generatorem zysków Rockstar, mogłaby z łatwością pokryć koszty serwerów dedykowanych. jedyna firma, która to robi.
Bungie, twórcom Destiny i Destiny 2, udało się utrzymać stosunkowo zadowolone grono fanów bez korzystania z dedykowanych serwerów. Zamiast tego twórcy używają skomplikowanego systemu sieciowego, aby pomóc zrównoważyć rozgrywkę online i uczynić ją przyjemnym doświadczeniem dla wszystkich zaangażowanych.
Jeśli Rockstarowi uda się wdrożyć równie skuteczny system (lub zatrudnić kogoś do jego wykonania), brak serwerów dedykowanych nie będzie dużym problemem.

Przewiduje się, że GTA 6 ukaże się w dowolnym momencie między kwietniem 2024 a marcem 2025 na podstawie oświadczeń wielkiego szefa Take-Two, Straussa Zelnicka. Daje to Rockstar mnóstwo czasu na znalezienie rozwiązania zmniejszającego problemy związane z serwerem w GTA 6 lub dokonanie niezbędnych korekt finansowych i przyjęcie serwerów dedykowanych.
Chociaż perspektywa ciągłych problemów z serwerami w kontynuacji GTA Online jest rozczarowująca, nadal będziemy musieli poczekać na oficjalne informacje zarówno od Take-Two, jak i Rockstar.
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=6479a8b5235b45be9c11ab340e0380e8&url=https%3A%2F%2Fwww.xfire.com%2Fgta-6-leak-problem-gta-online%2F&c=12267897246731847159&mkt=fr-fr