Kontynuacja GTA Agent przez Rockstar została anulowana: wyjaśnienia byłych twórców

Doniesienia o anulowanych projektach Rockstar

Były deweloper Rockstar ujawnił szczegóły dotyczące niektórych anulowanych projektów studia. Obejmuje to Agent, grę akcji z motywem tajnych agentów, która miała być dostępna wyłącznie na PS3, oraz niezatytułowaną grę o przetrwaniu zombie, której akcja toczy się na szkockiej wyspie.

Agent: gra oparta na poziomach z egzotycznymi lokalizacjami

Agent został ogłoszony w 2007 roku jako adres IP dostępny wyłącznie na platformie PlayStation. Dalsze szczegóły pojawiły się w 2009 roku, ale gra po cichu zniknęła. Zostałby podzielony na poziomy, obejmujące takie lokalizacje, jak szwajcarski ośrodek narciarski, Kair, francuskie miasto śródziemnomorskie, a nawet ostatni poziom w stacji kosmicznej. Gra bliższa Moonrakerowi niż Casino Royale. Vermeji pracował nad grą „ponad rok”, zanim Rockstar zdecydował się skupić na GTA IV.

Verjmeji napisał: „Gra nie toczyła się tak dobrze, jak się spodziewaliśmy. Nieuniknione było, że cała firma będzie musiała skupić się na GTA IV. Próbowaliśmy ograniczyć grę, mając nadzieję, że uda nam się ją ukończyć przed nieuniknioną zapowiedzią [Rockstar New York]. Usunęliśmy cały poziom (myślę, że to był Kair), a może nawet sekcję kosmiczną. » Niestety studiu nie udało się go ukończyć w terminie. Verjmeji twierdzi, że gra została przekazana innemu wewnętrznemu studiu.

Gra o przetrwaniu zombie, która nie przekonuje

Gra o zombie pojawiła się po Vice City i miała opierać się na kodzie tej gry. Vermeji napisał: „ [a]niedaleko Vice City [en 2002], w North panowało poczucie, że miło byłoby zrobić coś innego. Coś, co nie było GTA. Niektórzy artyści chcieli stworzyć grę o przetrwaniu zombie. Programiści kochają fantazję. Artyści kochają zombie. Nie jestem pewien dlaczego. » Była to gra z otwartym światem, której akcja rozgrywa się na smaganej wiatrem i mglistej wyspie, gdzie gracze musieli stawić czoła ciągłym atakom zombie, a także zaopatrzyć się w różne pojazdy, aby się poruszać. Jednak według Vermeji, który napisał, rozwój trwał tylko miesiąc: „Pomysł wydawał się przygnębiający i szybko stracił zainteresowanie”. Nawet ludzie, którzy początkowo wpadli na ten pomysł, stracili nadzieję. Porzuciliśmy ten pomysł i skupiliśmy się na San Andreas. »

Po opublikowaniu tych szczegółów Vermeji zamknął bloga. Vermeji twierdzi, że otrzymał lakoniczny e-mail od Rockstar North. Doszedł do wniosku: „Ten blog nie ma dla mnie wystarczającej wartości, aby wywołać gniew moich byłych kolegów w Edynburgu, więc go zamknę”. Może zostawię kilka postów z anegdotami, które nie dotkną nikogo poza mną. Bardzo chciałbym, żeby Rockstar umożliwił prace nad trylogią, ale nie wygląda na to, żeby miało to nastąpić w najbliższej przyszłości. Może spróbuję ponownie za dekadę lub dwie. »

Źródło: www.bing.com