Jak ograniczenia techniczne ukształtowały Grand Theft Auto 3: rewelacje byłego dewelopera Rockstar.

Wyjaśnienie ograniczeń technicznych w Grand Theft Auto 3

Wyzwania techniczne związane z pamięcią PlayStation 2

Twórcy stanęli przed poważnym wyzwaniem związanym z ograniczeniami PlayStation 2 w zakresie odtwarzacza DVD i pamięci. Wdrożyli proces przesyłania strumieniowego, aby ładować budynki, drogi i inne elementy mapy do pamięci, gdy gracze poruszają się po otwartym świecie Liberty City. Często używane szablony zostały umieszczone w pobliżu DVD, aby zoptymalizować prędkość ładowania i skrócić czas wyszukiwania.

Kreatywne dostosowania w celu przezwyciężenia ograniczeń

Nawet dzięki inteligentnym ulepszeniom gracze mogli poruszać się szybciej, niż gra była w stanie nadążyć. Aby temu zaradzić, zespół dokonał kilku kreatywnych zmian. Na przykład w GTA 3 na wyspie Portland znajdowała się długa, prosta droga, która zachęcała do dużych prędkości, powodując problemy z ładowaniem. Zespół zmienił układ dróg, dodając zakręty, aby w naturalny sposób spowalniać graczy. Wprowadzili także subtelne zmiany w pojazdach, zwiększając ich opór powietrza o 5%, aby jeszcze bardziej spowolnić graczy w ledwo zauważalny sposób.

Ulepszenia techniczne w Vice City i San Andreas

Kiedy wyszły Vice City i San Andreas, twórcy udoskonalili swoje techniki. Wykorzystali ulepszony kod strumieniowy i sprytne sztuczki, takie jak ładowanie prostszych modeli podczas lotu, aby zapewnić płynność otwartego świata.

Źródło: www.bing.com