GTA VI: Zwiastun robi wrażenie na byłym animatorze Rockstar postępem oprawy wizualnej

Reakcja byłych pracowników Rockstar na zwiastun GTA VI

Po wydaniu bijącego rekordy zwiastuna GTA VI wielu twórców treści i osobistości zareagowało masowo. Wśród nich były animator Rockstar New England, Mike York, podzielił się własną reakcją jako były pracownik studia. York pracował nad GTA V i Red Dead Redemption 2 przez sześć lat, zanim opuścił Rockstar (ostatnio przed premierą pracował nad God of War Ragnarok). Był pod ogromnym wrażeniem poziomu osiągnięć wizualnych osiągniętych w GTA VI.

Imponujące szczegóły wizualne

„To nie tylko większe miasto. Wszystko w mieście zostało rozbudowane. Mam na myśli to, że jest więcej ludzi, więcej samochodów, więcej roślinności, więcej zwierząt, więcej szczegółów na temat każdej postaci. Każdy element został przerobiony, rozwinięty i wypchnięty. Jeśli obejrzysz ten krótki przerywnik filmowy, zobaczysz nawet małe cząstki zawieszone w powietrzu. To jest scena w grze. Wiele gier, które widzisz, składa się z przerywników filmowych, które następnie przechodzą do sceny i nie wszystko dzieje się w grze, jest to w pewnym sensie wstępnie renderowane, ale wszystko, co widzisz w grze GTA, dzieje się całkowicie w grze. Każda scena przerywnikowa. »

„W grze wszystko wygląda naprawdę dobrze! Jestem pod wielkim wrażeniem jakości grafiki w tego rodzaju wersji gry, ponieważ często, gdy widzisz przerywnik filmowy, to nie to. Kiedy zagrasz w tę grę, naprawdę będzie ona wyglądać tak, będzie niesamowicie. Nie mogę się doczekać, ponieważ tamtejsi artyści naprawdę wiedzą, jak przesuwać granice konsol i sprzętu dzięki poziomowi szczegółowości (LOD). To na przykład zwykła postać w grze, NPC czy cokolwiek innego, ale spójrz, jak realistycznie wyglądają. Zwykle NPC i ktoś, kto trochę kręci się po grze, ale nie jest główną postacią, nie wygląda to tak dobrze, a to dlatego, że przesuwają granice dzięki nowej technologii na PlayStation 5.

Wrażenie podzielane przez wiele osobistości

Nie tylko Mike York był pod wrażeniem zwiastuna. Nawet współprezes Naughty Dog, Neil Druckmann, nazwał to oszałamiającym (a także „dziwnie znajomym dla kogoś, kto dorastał w Miami”). Szczerze mówiąc, niczego innego nie spodziewaliśmy się po Rockstar. To zdecydowanie najwięksi na świecie twórcy gier premium, mający na swoim koncie dwie kolejne generacje gier, takie jak Grand Theft Auto V (2013, PlayStation 3/Xbox 360) i Red Dead Redemption 2 (2018, PlayStation 4/Xbox One), które sprzedało się dotychczas łącznie 271 milionów egzemplarzy.

Wysokie oczekiwania wobec kolejnej generacji konsoli

Obie gry nadal wytrzymują próbę czasu, jeśli gra się w nie na komputerze PC z modami. Jednakże wraz z przejściem na PlayStation 5 i Xbox Series S|X zdecydowanie konieczna była gruntowna przebudowa wewnętrznej technologii silnika RAGE, zwłaszcza po dłuższym czasie pomiędzy grami. Szkoda tylko, że gra prawdopodobnie ukaże się na PC dopiero w 2026 roku, ale to już inna historia.

Przynajmniej powinniśmy mieć ulepszone konsole, takie jak PlayStation 5 Pro, dostępne przed premierą GTA VI, aby działało tak płynnie, jak to tylko możliwe.

Źródło: wccftech.com