GTA 6: wydawca za zwolnienia w 2023 r. obwinia „szaleństwo pandemii”

Upadek branży gier wideo: tysiące miejsc pracy straconych w ciągu jednego roku

Pandemia COVID-19 doprowadziła do masowych zwolnień w branży gier wideo w 2023 r. W ciągu roku zwolniono ponad 6000 stanowisk pracy w wydawnictwach i u znanych deweloperów, takich jak Bungie, Telltale Games, Naughty Dog, Blizzard, Creative Assembly , Gearbox, BioWare, Ubisoft, CD Projekt i EA. Dla kadry kierowniczej Take-Two przyczyną tego kryzysu jest nadmierna ekspansja, której doświadczyły niektóre firmy w czasie pandemii, a którą przypisują chęci racjonalizacji.

Trzypunktowa strategia zarządzania efektywnością zespołu

Dyrektor generalny Take-Two jest przekonany, że strategia oparta na innowacyjności, kreatywności i wydajności ma na celu utrzymanie dobrej kondycji firmy. Według niego skupienie się na efektywności pozwala na ciągłe dostosowywanie wielkości zespołu, szczególnie w kontekście integracji Zyngi. Prezes chce zatem zachować optymizm na nadchodzący rok, a w kalendarzu zaplanowana jest premiera GTA 6. Chociaż dokładna data premiery pozostaje nieznana, dyrektor Take-Two zasugerował, że ogłoszenie może zostać ogłoszone wkrótce, wywołując pozytywną reakcję społeczności fanów.

Źródło: www.gamesradar.com