GTA 6: Ubisoft pewny siebie pomimo konkurencji

Przegląd wpływu GTA 6 na rynek gier wideo

Przyjazna rywalizacja

Mała dawka przyjaznej rywalizacji nikomu nie zaszkodzi, prawda? Tak zdaje się wyglądać Ubisoft, jeśli chodzi o swoich znanych rywali z Rockstar Games.

Zbliża się premiera GTA 6

Na niedawnej konferencji wyników Ubisoftu dyrektor generalny Yves Guillemot mówił o potencjale rynku gier wideo w kontekście premiery GTAVI w 2025 roku.

GTAVI zadebiutuje w 2025 roku i najprawdopodobniej zdominuje rynek sprzedaży. Można by pomyśleć, że premiera tak duża jak nowe Grand Theft Auto może mieć wpływ na sprzedaż w branży. To oczywiście nie jest opinia Guillemota.

Pozytywny trend na rynku

Zauważył, że „ogólnie rzecz biorąc, gdy pojawia się GTA, widać, że jest więcej graczy. Ogólnie rzecz biorąc, jest to pozytywne dla całego rynku. » To podejście wydaje się logiczne, gdy się nad tym zastanowić.

Gracze widząc, że pojawia się nowa przygodowa gra akcji, zaczynają szukać czegoś podobnego, co zaspokoi ich pragnienia, zwłaszcza jeśli nie stać ich na ważną grę.

Podejście zorientowane na jakość

Gillemot zwrócił uwagę, że historyczne dane dotyczące sprzedaży potwierdzają tę tendencję i że Ubisoft często odnotowuje wzrost sprzedaży w okolicach premiery gry GTA. Dodał, że postawa Ubisoftu polega na skupieniu się na tworzeniu wysokiej jakości doświadczeń, nawet mając na horyzoncie silną konkurencję.

Assassin’s Creed: Black Flag odnotowała rekordową sprzedaż w 2013 roku, kiedy została wydana miesiąc po GTA V, co pokazało, że gracze ukończyli jedną wielką przygodę i natychmiast tęsknią za kolejną.

Wiarę w możliwość skorzystania z tej rywalizacji

Nie jest pewne, czy Ubisoft będzie bezpośrednią konkurencją dla Rockstar Games w 2025 roku, czyli roku planowanej premiery GTAVI, ale nawet jeśli nie, firma wydaje się pewna, że ​​będzie w stanie skorzystać z tej przyjacielskiej rywalizacji.

Źródło obrazu: Rockstar Games, Ubisoft

Źródło: www.gamingbible.com