GTA 6: PS5 Pro nie będzie w stanie uruchomić go w 60 klatkach na sekundę

Niedawny wyciek specyfikacji PS5 Pro wywołał wiele emocji wśród entuzjastów gier wideo, kwalifikując ją jako idealną konsolę do największej gry tej generacji: GTA 6. Krąży wiele spekulacji na temat możliwej dużej różnicy wydajnością pomiędzy PS5 Pro, podstawowym PS5 i Xbox Series X. Niektóre plotki mówią, że na Pro będzie można uruchomić GTA 6 w 60 klatkach na sekundę. Jednak nowe wyjaśnienia ekspertów technicznych z Digital Foundry sugerują, że prawdopodobnie tak nie będzie.

Wydajność PS5 Pro i GTA 6

GTA 6 ma potencjał, aby stać się jedną z najlepszych gier z otwartym światem wszechczasów, jeśli nie jedną z najlepszych gier dowolnego gatunku. Pozostaje jednak wiele pytań, m.in. jak będzie działać na nowej, wzmocnionej konsoli Sony.

W specjalnym odcinku DF Direct zespół Digital Foundry ujawnia więcej informacji na temat PS5 Pro i oczekiwanej wydajności. Do sieci wyciekło nie tylko szczegółowe spojrzenie na specyfikację, ale Rich Leadbetter z DF twierdzi również, że ulepszenia wprowadzone w PS5 Pro nie wystarczą, aby w grach takich jak GTA 6 zwiększyć prędkość z 30 do 60 klatek na sekundę.

Ograniczenia PS5 Pro

Zasadniczo, jeśli Rockstar nie będzie w stanie domyślnie uruchomić GTA 6 w 60 klatkach na sekundę na wszystkich platformach, jest bardzo mało prawdopodobne, że PS5 Pro będzie miało wystarczającą moc, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Biorąc pod uwagę skalę gry, wydaje się mało prawdopodobne, aby tak się stało, gdy data premiery GTA 6 nadejdzie w przyszłym roku.

Więc co się dzieje? Czy PS5 Pro miało być potężną maszyną zwiększającą wydajność? Jeśli chodzi o częstotliwość odświeżania, głównym problemem jest to, że procesor PS5 Pro jest taki sam jak w standardowym PS5, a wydajność jest lepsza jedynie o 10%. Jak wyjaśnia Leadbetter, „10% wzrost zegarów w ogóle niewiele da”.

Ponieważ wprowadzono znaczną poprawę wydajności PS5 Pro, ciekawie będzie zobaczyć, ile faktycznie na tym skorzystasz (i ile gier może na tym zyskać). Największy wpływ wydaje się mieć na poziomie rozdzielczości, ponieważ nowa technologia skalowania Spectral Super rozdzielczości w PlayStation Pro umożliwia skalowanie starszych gier 1080p do 4K. Twierdzi się również, że PS5 Pro zwolni dodatkowe 1,2 GB pamięci RAM dla programistów, co jest przydatne w przypadku takich funkcji jak ray tracing.

Czekając na nowe informacje na temat GTA 6 lub nowy zwiastun, sprawdź nasze przewidywania dotyczące występów gwiazd, których spodziewamy się zobaczyć w Vice City. Z innych ważnych wiadomości o Playstation wynika, że ​​Sony zawiesiło produkcję PSVR2, ponieważ gracze nie kupują wystarczająco szybko sprzętu do wirtualnej rzeczywistości.

Źródło: www.theloadout.com