GTA 6: prześledźmy przypadek kradzieży materiału do obróbki


W historii gier wideo nie ma takich przypadków kradzieży materiału GTA 6, przynajmniej pod względem wielkości i znaczenia. W przeszłości było wiele kradzieży danych (jak możemy zapomnieć o kodzie źródłowym Half-Life 2?), Przecieków nigdy nie brakowało, tak bardzo, że stały się chlebem powszednim branży. Jednak fakt, że to, co jest prawdopodobnie najbardziej oczekiwaną grą w historii mas, zostało trafione, po tym, jak GTA V jest w stanie sprzedać prawie dwieście milionów kopii, pozostając nieprzerwanie w pierwszej dziesiątce na całym świecie przez prawie dziesięć lat, czyni ten fakt szczególnie problematyczne, podobnie jak konsekwencje dla całej branży.

Wróćmy więc do sprawy kradzieży materiału rzemieślniczego GTA 6próbując zrozumieć możliwe skutki.

Trzęsienie ziemi w Rockstar Games

Kradzież materiału spowoduje duże wstrząsy

Najpierw zrekonstruujmy pokrótce znane fakty: od soboty 17 września do niedzieli 18 września 2022 r. opublikowano w sieci dziewięćdziesiąt filmów z przetwarzania GTA 6, skradzionych z haker po uzyskaniu dostępu do konta Slack (oprogramowanie do obsługi wiadomości z funkcjami specjalnie dedykowanymi do pracy zespołowej) pracownika Rockstar Games. W chwili pisania tego artykułu nadal trwają dochodzenia w sprawie tożsamości hakera i sposobów włamania. Na razie wydaje się, że kradzież została dokonana w celu wymuszenia, to znaczy haker próbował szantażować Rockstar Games, grożąc publikacją, a także filmami, także z kodem źródłowym GTA 5 i GTA 6.

Skradziony materiał, mimo braku oficjalnych oświadczeń, od razu wydawał się autentyczny, choć bardzo stary, ze względu na ilość szczegółów zawartych w filmach. Potwierdzenia przyszły jednak kilka godzin później od samego Rockstar Games, które publicznie potępiło kradzież. Filmy z nich zweryfikowały kilka przecieków z ostatnich kilku lat, a mianowicie, że GTA 6 zostanie osadzony w Vice City i że po raz pierwszy w serii pojawi się przynajmniej jedna grywalna postać kobieca.


Z rzekomo skradzionego materiału GTA 6 zawsze jest go dużo, często podróbka

Take-Two natychmiast zaczął identyfikować fora i strony, które opublikowały ten materiał, stanowczo domagając się jego usunięcia. Z trudem zdoła go całkowicie usunąć z sieci, ale w międzyczasie stara się marginalizować szkody, usuwając je z najbardziej widocznych wirtualnych miejsc.

Aby wyjaśnić sprawę graczom, ale przede wszystkim akcjonariuszom Take-Two, software house opublikował oficjalny komunikat prasowy, który warto przeczytać jeszcze raz:

Niedawno doświadczyliśmy włamania do naszej sieci przez nieupoważnioną stronę trzecią, która nielegalnie uzyskała dostęp i pobrała poufne materiały z naszych systemów, w tym nagrania z rozwoju nadchodzącego Grand Thef Auto. Obecnie nie planujemy zaprzestania żadnej z naszych usług związanych z grami ani nie będzie to miało żadnego długoterminowego wpływu na rozwój naszych bieżących projektów.

Jesteśmy bardzo rozczarowani, że szczegóły naszej kolejnej gry zostały w ten sposób udostępnione Wam wszystkim. Nasza praca nad następną grą z serii Grand Theft Auto będzie kontynuowana zgodnie z planem i pozostajemy zaangażowani w dostarczanie wam, naszym graczom, wrażeń, które naprawdę przerosną wasze oczekiwania. Wkrótce poinformujemy Cię o tym i oczywiście poprawnie przedstawimy Ci ten projekt, gdy będzie gotowy. Dziękujemy wszystkim za nieustające wsparcie w tej sytuacji.„Przesłanie jest ważne i należy je czytać w świetle nie tyle komentarzy internetowych na temat skradzionego materiału, w których jednak wielu graczy, influencerów i dziennikarzy wykazało się dużą niedojrzałością, ile raczej uspokojenia giełd o stanie praca, torby, które zareagowały w każdym przypadku. początkowo bardzo zła sytuacja, przez co Take-Two, wydawca Rockstar Games, traci 6%. Po publikacji prasowej informacji uspokojenia tytuł odzyskał swój udział, co jest sygnałem, że cel został osiągnięty, przynajmniej w krótkim okresie.

Dlaczego Rockstar Games potwierdziło kradzież, skoro nigdy nie zadało sobie trudu, aby publicznie potwierdzić lub zaprzeczyć przeciekom w przeszłości? Uruchomienie gry takiej jak GTA 6 (czy jakkolwiek będzie się nazywać, ponieważ oficjalna nazwa nie została jeszcze ujawniona) ma zasadnicze znaczenie dla kondycja finansowa Rockstar Games i Take-Two, do tego stopnia, że ​​podczas spotkań z akcjonariuszami i inwestorami nigdy nie brakuje pytań o stan prac. Pozostawienie sektora niepewnego mogło mieć katastrofalne skutki, więc w tym przypadku konieczne było oficjalne zajęcie stanowiska.

Konsekwencje

Co wyjdzie z tej historii?
Co wyjdzie z tej historii?

Na razie nie ma oficjalnej daty premiery GTA 6, ale ciągle mówi się o 2024 roku. Wielu zastanawiało się, czy kradzież materiału spowoduje powstanie opóźnienia. W rzeczywistości nie jest to powiedziane, chyba że zostaną wprowadzone nowe środki bezpieczeństwa, takie jak zatrzymanie prac na jakiś czas. Na pewno będzie jakiś wstrząs w produkcji, ale jego skala nie jest jeszcze jasna. Najbardziej oczywiste zagrożenia to inne i nie mniej poważne, zwłaszcza dla relacji między programistami a graczami, ale także dla warunków pracy w firmach programistycznych.

W takiej sytuacji cała branża może skurczyć się jeszcze bardziej niż robiła to w ciągu ostatnich kilku lat, przez co komunikacja przedmarketingowa będzie jeszcze bardziej rzadka. Wiadomo, że deweloperzy drżą na samą myśl o otwarciu się na graczy, bo każde ich słowo może zostać źle zrozumiane przez pogardliwe hordy, które nie mogą się doczekać, by wywołać kontrowersje na cokolwiek, mówiąc na tematy, których nie rozumieją, podżegany przez tych, którzy mają wszystko. zainteresowanie wzbudzeniem kontrowersji. Komentarze do filmów z GTA 6 niestety potwierdziły ten trend. Chociaż pochodzą one z 2017 roku i chociaż pokazują pewne materiały do ​​obróbki, wielu używało ich do wyrażania osądów na temat gry, komentując je tak, jakby te filmy były lustrem ostatecznej wersji. Obrażenia są zależne od znaczenia tytułu, ale potwierdzają niezdolność wielu graczy do dialogu z profesjonalistami, jeśli nie w toksyczny i często obraźliwy sposób. Potwierdza to również, dlaczego zespoły zawsze liczą na to, że będą w stanie pokazać swoje prace w jak najlepszych warunkach, aby uniknąć pewnych ataków.

Najbardziej prawdopodobnym rezultatem będzie potwierdzenie słuszności realizowanej przez największe software house’y polityki wykluczania członków zespołów deweloperskich z debaty publicznej, poza pewnymi wyeksponowanymi elementami, które prawdopodobnie zostaną zaostrzone. Szkoda, bo zamiast tego może to być doskonała okazja do zrozumienia jak działa tworzenie gier wideo w tak dużych zespołach i dowiedzieć się, jak wygląda gra w toku, poza filtrami oficjalnej komunikacji.

Kolejne duże niebezpieczeństwo jest możliwe zmniejszona elastyczność pracy z domulub sprytna praca, aby nadać mu modniejszy wyraz. Ryzyko związane ze zdalnym zarządzaniem poufnymi danymi przez pracowników było już znane, ale taki fakt podsyci obawy sceptyków, którzy mają teraz szczególnie ostrą strzałę w łuku. Kradzież materiału nie ustanie, ale warunki pracy mogą się pogorszyć w wielu studiach, nie tylko Rockstar Games.

Należy sprecyzować, że na razie są to tylko hipotezy, ponieważ realne skutki kradzieży ujawnią się przede wszystkim w perspektywie średnio- i długoterminowej. Aby dowiedzieć się, co się stanie, pozostaje tylko zobaczyć.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=632a3f0ce04b40668d8453f6f4aa449f&url=https%3A%2F%2Fprress.com%2Fscience-and-technology%2Fgta-6-lets-retrace-the-case-of-the-theft-of-the-processing-material%2F&c=12011540769064573050&mkt=fr-fr