Ekstremalne zanurzenie w grze Grand Theft Auto VI
Rockstar Games ogłosiło w komunikacie prasowym, że wszystkie postacie niezależne w nadchodzącej grze Grand Theft Auto VI doświadczą rzeczywistych wrażeń, takich jak ból, strach i strata, otwierając nowe perspektywy przed fanami wciągających gier wideo.
Firma twierdzi, że przełom był możliwy dzięki najnowocześniejszym rozwojom sztucznej inteligencji w grach, dzięki którym postacie niezależne w GTA VI odczuwają prawdziwe, nieprzyjemne emocje podczas interakcji z postacią.
Postacie niezależne mają prawdziwe emocje
Konkretnie, gdy główny bohater kradnie na przykład samochód, właściciel niebędący graczem odbierze tę kradzież jako prawdziwą stratę, wywołując uczucie bólu i smutku. Podobnie, jeśli gracz zrani lub zabije postać niebędącą graczem, ta ostatnia odczuje ból niemal identycznie jak prawdziwy człowiek.
Pokazano demonstrację rozgrywki, pokazującą, jak postacie niebędące graczami reagują odpowiednio, a następnie spędzają czas z terapeutami niebędącymi graczami w desperackiej próbie żałoby.
Sztuczna inteligencja osiągnęła swój szczyt
Programiści z Rockstar Games wyjaśnili, że sztuczna inteligencja postaci niezależnych była początkowo bardziej zaawansowana, do tego stopnia, że zdawali sobie sprawę, że są to postacie w grze wideo, której celem jest wyrządzenie krzywdy dla rozrywki graczy. Jednak ten pogląd spowodował zbiorową depresję u tych postaci, co doprowadziło do przekształcenia, w wyniku którego pozostawiono je wyłącznie z negatywnymi emocjami: bólem, stratą, strachem.
Ten postęp technologiczny obiecuje zapewnić najlepsze wciągające wrażenia z gier wideo, jakie kiedykolwiek stworzono.
Źródło: harddrive.net