GTA 6 na nowym Nintendo Switch 2: niepewna możliwość

Grand Theft Auto 6: co czeka nas w nowej grze

Pierwszy zwiastun Grand Theft Auto 6 zadziwił nas wszystkich, ale przyniósł więcej pytań niż odpowiedzi. Tak, już wiemy, że ukaże się w 2025 roku, ale kiedy dokładnie w tym roku zadebiutuje? Jaką rolę będzie odgrywać GTA 5 w jego DNA? Jak będzie wyglądać GTA Online po pojawieniu się GTA 6? I co najważniejsze, kiedy GTA 6 będzie dostępne na PC lub Nintendo Switch 2, jeśli w ogóle to nastąpi?

Poza zwiastunem Rockstar Games nie podzieliło się zbyt wieloma szczegółami na temat GTA 6. Jedyne informacje, jakie otrzymaliśmy, pochodzą z oficjalnej strony, która potwierdza, że ​​gra ukaże się na PS5 i Xbox Series X/S w 2025 roku. Niektórzy fani byli zaskoczeni, że nie potwierdzono wersji na PC, szczególnie biorąc pod uwagę popularność portu GTA 5 na PC. Jest bardzo prawdopodobne, że GTA 6 w końcu trafi na PC, ale czy to z Switcha 2?

Możliwość wydania na Nintendo Switch 2

W niedawnym odcinku podcastu Digital Foundry Direct gospodarze rozmawiali o szansach na wydanie Grand Theft Auto 6 na kolejnej konsoli Nintendo. Wciąż wiele nie wiemy na temat Switcha 2, ale nawet jeśli pogłoski na temat jego chipa są prawdziwe, może nie wystarczyć do uruchomienia tak intensywnej gry na konsoli.

„Chciałbym powiedzieć, że będzie to możliwe. W rzeczywistości nie sądzę, że będzie” – powiedział Richard Leadbetter z Digital Foundry. „To chip mobilny. To znaczy, widzieliśmy wiele niesamowitych rzeczy na Switchu 1. Switch 2 będzie znacznie lepszy – prawdziwy skok pokoleniowy i wybieganie w przyszłość pod wieloma względami – ale wydaje się, że to, co planują w przypadku GTA 6, może być czymś więcej To. »

Dla przypomnienia, w zeszłym miesiącu firma Digital Foundry udostępniła szczegółowy raport na temat chipa Nvidia T239, który ma zasilać Switch 2. Chociaż chip jest zaawansowany w przypadku Nintendo, prawdopodobnie nie jest wystarczająco mocny, aby konkurować z PS5 lub Xbox Series X.

„Myślę, że problemem jest model oświetlenia, który może nie mieć dobrego odpowiednika bez ray tracingu, a następny Switch nie będzie wystarczająco mocny, aby obsłużyć cały ray tracing” – dodał Oliver Mackenzie. „Po prostu tego nie widzę. A w takim świecie – z dużą mapą i bardzo złożonymi wymaganiami procesora – oglądasz dowolną scenę w tym zwiastunie z tymi wszystkimi NPC-ami w środowisku […] poziom symulacji to naprawdę coś innego i nie sądzę, żeby Switch był do tego zdolny. »

Mackenzie zauważył również, że choć Rockstar Games przeportowało na Switcha kilka starszych tytułów, takich jak LA Noire i Red Dead Redemption, to GTA 5 nigdy nie zostało przeniesione. Gra niewątpliwie odniosłaby duży sukces na Switchu, więc były albo nie do pokonania problemy techniczne, albo po prostu nie było to priorytetem. Dlaczego GTA 6 miałoby być inne?

Źródło: bgr.com