W filmie zatytułowanym „GTA 6: 10 rzeczy, których NIE POTRZEBUJE” autor omawia elementy, których ma nadzieję nie zobaczyć w kolejnej odsłonie słynnej serii. Chociaż wielu graczy nie może się doczekać nowych funkcji, równie ważne jest, aby pomyśleć o tym, czego nie należy uwzględniać. Poruszane tematy obejmują brak futurystycznych urządzeń, takich jak cyberpunkowe pojazdy bojowe i latające samochody, a także wymagania dotyczące trybu online dla jednego gracza, co mogłoby pogorszyć wrażenia z rozgrywki w trybie dla jednego gracza. Autor wyraża także wolę, aby misje nie były zbyt monotonne, aby unikały aktualizacji wyłącznie online, które zaniedbują tryb dla pojedynczego gracza, a także nie integrowały mechanik gier typu RPG, takich jak crafting czy zarządzanie paliwem. Ponadto krytykuje często nieprzewidywalną sztuczną inteligencję pojazdów, a także restrykcyjne misje, które pozostawiają niewiele miejsca na inicjatywę gracza. Na koniec ostrzega przed wtargnięciem elementów usług na żywo, takich jak natrętne schematy monetyzacji, które mogłyby zniekształcić ducha serialu. Ten film ma na celu przedstawienie wnikliwych przemyśleń na temat kierunków, w jakich może podążać GTA 6, a jednocześnie przypomni o znaczeniu zachowania DNA serii.
Rozwój GTA6 budzi wiele oczekiwań wśród fanów serii. Równie istotne jest jednak rozważenie, czego gra nie powinna zawierać. Przyjrzyjmy się więc elementom, które GTA6 nie powinien zapewniać optymalnych wrażeń z gry.
1. Futurystyczne pojazdy i sprzęt wojskowy
Jeden z najbardziej kontrowersyjnych aspektów GTA Online jest masywny wygląd cyberpunkowe pojazdy i futurystyczny sprzęt wojskowy. Na te elementy, które często wydają się nieistotne, nie ma miejsca w bardziej realistycznym świecie GTA. Pojazdy o dużej mocy, takie jak unosić się na rowerze znany jakoOpresor MK IIbyły krytykowane za ich niewłaściwe użycie. Ich zdolność do latania i strzelania namierzającymi rakietami bez konieczności posiadania prawdziwych umiejętności szkodzi równowadze gry.
Dla GTA6niezbędny jest powrót do bardziej klasycznych pojazdów i pozostawienie za sobą trendu nadmiernych gadżetów, które zakłócają wrażenia z gry.
2. Obowiązek stałego podłączenia
Konieczność stałego połączenia internetowego w celu uzyskania dostępu do trybu dla jednego gracza byłaby nie do przyjęcia. Tak jak GTA5, GTA6 powinien pozwolić graczom cieszyć się kampania dla jednego gracza bez uzależnienia od łączności online. Takie podejście szanowałoby potrzebę autonomii graczy i pozwalało uniknąć utraty dostępu do ich treści w przypadku rezygnacji ze wsparcia.
3. Przyziemne i powtarzalne misje
Misje, które przypominają prawdziwe obowiązki, takie jak czyszczenie podłogi lub używanie dźwigu do nudnych zadań, nie wnoszą żadnej wartości do doświadczenia. Gracze szukają emocji, kradzieży i starć, a nie prac domowych. Lepiej zarezerwować te dodatkowe zajęcia dla świata odgrywanie ról z GTA Onlinezapewniając jednocześnie, że kampania dla jednego gracza jest wciągająca i pełna akcji.
4. Aktualizuj wyłącznie online
Kolejnym częstym rozczarowaniem wśród graczy jest brak wielu pojazdy i funkcje wprowadzony do GTA Onlinektóre nie pojawiają się w trybie dla jednego gracza. Dla GTA6niezbędna jest większa równość między trybami, aby zawartość kampanii dla jednego gracza wzbogacała się i nie była zaniedbywana na rzecz rozgrywki wyłącznie online.
5. Zbędne elementy odgrywania ról
Mechaniki odgrywania ról, takie jak zbieranie zasobów czy systemy umiejętności, nie są dostosowane do ducha gry GTA. Seria skupia się na akcji i eksploracji, a nie na żmudnych zadaniach, takich jak zbieranie materiałów w celu ulepszenia pojazdu. Gracze chcą uciec do świata, w którym muszą skupić się na emocjach, a nie na elementach przetrwania i zarządzania.
6. Nieprzewidywalna i sztuczna jazda
Kolejną poważną frustracją dla graczy jest chaotyczna jazda pojazdami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję. Kierowcy, którzy nagle zmieniają pas, powodują frustrujące sytuacje i zakłócają immersję. Dla GTA6Aby zapewnić bardziej realistyczne i przyjemne wrażenia z jazdy, konieczne jest ulepszenie sztucznej inteligencji kierowcy.
7. Misje zbyt restrykcyjne
Misje Gwiazda rocka są często bardzo scenariuszowe, co czasami może frustrować graczy chcących odkrywać alternatywne podejścia. Przyszłość GTA6 powinien skupiać się na większej swobodzie działania, pozwalając graczom wybrać sposób osiągnięcia swoich celów, czy to poprzez bezpośrednie podejście, czy też w ukryciu.
8. Obowiązkowa mechanika przetrwania
Na przykład jakiekolwiek dodanie układu zarządzania paliwem byłoby zbędne GTA6. W odróżnieniu od gier nastawionych na przetrwanie, GTA musi zachować swoją tożsamość i nie pogrążać się w męczącej mechanice gry, która utrudniałaby rozgrywkę.
9. Ograniczony dostęp do budynków
Liczba dostępnych budynków w GTA5 jest często krytykowany. Jest to kluczowe dla GTA6 rozważenie udostępnienia większej liczby budynków, aby zwiększyć zanurzenie i różnorodność zajęć, szczególnie podczas lotów.
10. Elementy usług na żywo
Współczesne trendy w grach, takie jak mechanika mikrotransakcji czy systemy przepustek bojowych, stałyby się w nich nie do przyjęcia GTA6. Zachowanie integralności artystycznej i unikanie takich praktyk byłoby niezbędne, aby zapewnić wrażenia z gry spełniające oczekiwania fanów.
Krótko mówiąc, GTA6 ma potencjał, aby stać się grą kultową, pod warunkiem, że twórcy unikną włączania elementów, które mogłyby pogorszyć ogólne wrażenia. Koncentrując się na fabule, zanurzeniu i przyjemności z rozgrywki, Rockstar może zaoferować nowe dzieło, które uwzględnia życzenia graczy.
Odczyty: 0