GTA 5: wyciek ujawnia szkodliwe praktyki w branży gier wideo

Gigant gier wideo Rockstar Games ofiarą masowych wycieków danych

Rockstar Games po raz kolejny padło ofiarą włamań, ponieważ kod źródłowy GTA 5 wyciekł po tym, jak w zeszłym roku pracownik doświadczył masowego wycieku dotyczącego niezapowiedzianego wówczas GTA 6. Poważny wyciek ujawnił teraz kod źródłowy GTA 5 i wiele innych poufnych szczegółów, w tym GTA 6 i kontynuację Bully.

Te powtarzające się wycieki dowodzą, że częściowo winę za te wycieki ponoszą niezadowoleni pracownicy, a piractwo zawsze było największym wrogiem branży, prowadząc do opóźnień w wydaniach gier przekraczających zaplanowane daty premiery, a czasami nawet gry są anulowane.

Czy ostatnie przecieki na temat GTA 5 pochodzą od niezadowolonych pracowników, czy też winni są wyłącznie hakerzy?

Niedawne wycieki GTA 5 ujawniły kod źródłowy gry i inne poufne informacje. Od zeszłego roku Rockstar stanął przed kilkoma wyzwaniami, takimi jak ogromny wyciek we wrześniu 2022 r., w wyniku którego udostępniono ponad godzinę rozgrywki, w tym 90 materiałów filmowych z wczesnych etapów rozwoju GTA 6, przedstawiających lokalizacje, postacie i nie tylko z gry. Zwiastun GTA 6 ujawnił również dzień przed oficjalną datą premiery, co skłoniło programistę do wcześniejszego wydania gry.

Teraz wyciekające elementy po raz kolejny przyprawiają Rockstar o ból głowy, ponieważ wyciekł kod źródłowy GTA 5, w tym informacje o kilku anulowanych rozszerzeniach DLC. Ponadto zarzuca się, że wyciekły również informacje o pracownikach, takie jak dane kontaktowe. Oryginalne linki zostały wkrótce usunięte, ale nie powstrzymało to obiegu kodu źródłowego. Według doniesień Take-Two aktywnie pracuje nad usuwaniem linków internetowych, wysyłając powiadomienia o usunięciu na podstawie ustawy DMCA.

Wcześniej sugerowano, że w zeszłym roku wyciekł także kod źródłowy GTA 5, ale do tej pory pozostawało to tajemnicą, zanim najnowszy wyciek ujawnił kod źródłowy na Discordzie i ciemnej sieci. Wycieki ujawniły także szczegóły dotyczące Bully 2 i części kodu GTA 6 oraz potwierdziły, że gra została zakodowana jako „Project Americas”.

Przecieki ujawniły także, że kilka dodatków DLC do GTA V zostało anulowanych.
Może to mieć wiele konsekwencji dla graczy i programistów i dowodzi, że piractwo zawsze było wrogiem branży gier. Uważa się, że te wycieki są częścią zeszłorocznego wycieku, a teraz, gdy główni sprawcy wycieku są w areszcie, wycieki te pochodzą od innych osób, które mogą być powiązane z głównymi sprawcami wycieku.

Dlaczego piractwo zawsze było wrogiem branży gier

Branża gier wideo jest głównym celem hakerów, a głównym powodem jest chęć zdobycia pieniędzy w zamian za skradzione informacje. Ponieważ branża gier odnotowuje niesamowity wzrost, rzędu miliardów dolarów rocznie, stanowi ona atrakcyjny cel dla hakerów. Ponadto miliony ludzi grają w gry, a hakerzy atakują dane osobowe graczy, które mogą zostać wykorzystane do kradzieży tożsamości i innych złośliwych celów.

Czasami hacki mają również na celu wysłanie wiadomości i zdobycie rozgłosu, i niezależnie od powodów, konsekwencje ponoszą gracze i programiści, ponieważ czasami gry są opóźniane przez programistów, aby naprawić kod i inne aspekty gry, aby nikt nie mógł wykorzystać luk a gracze mają dobre wrażenia z gry.

Wycieki mogą czasami prowadzić do odłożenia gier na półkę, a nawet jeśli zostaną wydane, może to mieć wpływ na sprzedaż tytułów, wyzwania wewnętrzne w firmie, zmiany strategii, które mogą prowadzić do dodatkowych wydatków i nie tylko. Dodatkowo, kolejnym głównym wrogiem branży są niezadowoleni pracownicy, ponieważ oni również mogą czasami ujawnić informacje.

Mówi się również, że wyciekł częściowy kod GTA 6. Rockstar musiał także uporać się z wyciekiem Red Dead Redemption 2, kiedy niezadowolony pracownik rzekomo ujawnił, że gracze będą grać w grze jako Arthur Morgan, po czym następnie usunął jego konto.

Zszokowało to wiele osób, a także unieszczęśliwiło graczy, ponieważ nie mogliby grać jako John. To pokazuje, jak czasami kultura obciążenia pracą w branży może prowadzić do ujawniania przez pracowników różnych rzeczy.

Dla tych, którzy nie wiedzą, kultura obciążenia pracą polega na tym, że pracownicy proszeni są o pracę w nadgodzinach bez wynagrodzenia, co może być głównym czynnikiem powodującym wycieki. W przeszłości zdarzały się przypadki, w których przecieki pochodziły od pracowników innych firm i często były one prawdziwe, ale początkowo ignorowane. Wiele firm podejmuje obecnie środki ostrożności, aby stawić czoła zagrożeniom ze strony pracowników i hakerów, aby zapobiec wyciekom.

Źródło: fandomwire.com