GTA 5 | 12 Przegląd tworzenia gier


Grand Theft Auto V Jest to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych gier wszech czasów. Po raz pierwszy została wydana w 2013 roku na Play station 3 NS Xbox 360 Sukces gry doprowadził do jej ponownego wydania na Playstation 4 NS Xbox One (w 2014), kolejnej na PC (w 2015), a wkrótce na PlayStation 5 i Xbox Xbox X NS Seria S., w 2022 r.

Będąc ambitną grą i uwielbianą marką, zespół deweloperski musiał oczywiście przejść przez wiele etapów, które ujawniły ciekawe i intrygujące fakty. Aby powiedzieć Ci wszystko, co było związane z tworzeniem gry, plik Canaltech Rozdział 12 Ciekawostki dotyczące rozwoju GTA 5.

12. Produkcja trwała trzy lata

Krótko po uruchomieniu GTA IVW 2008 roku zespół Rockstar North rozpoczął już przygotowania do nowej przygody. W 2010 roku nowa część opuściła przedprodukcję, ponieważ zespół był już przystosowany do konsol PS3 i X360 i był gotowy do stworzenia nowej, bardziej szczegółowej i dogłębnej gry. W sierpniu 2013 roku projekt został zakończony.

Chcesz śledzić najnowsze wiadomości techniczne dnia? Uzyskaj dostęp i subskrybuj nasz nowy kanał YouTube, Canaltech News. Każdego dnia podsumowanie najważniejszych nowości ze świata technologii dla Ciebie!

11. Ponad tysiąc pracowników

Początkowo do projektu zaangażowanych było 360 pracowników Rockstar North. Następnie do produkcji weszły studia Rockstar Leeds, Lincoln, Londyn, Nowa Anglia, San Diego i Toronto. Licząc wszystkie studia, w rozwój zaangażowanych było ponad 1000 osób GTA 5.

Budynek North Rockstar, Szkocja (Zdjęcie: Reprodukcja / Wikimedia Commons)

10. Specjalny silnik do rysowania

Nie ma Unity ani Unity do stworzenia, deweloper miał własne narzędzie do tworzenia wszystkich piątych mechanizmów GTA. Rockstar Advanced Game Engine został stworzony przez Rockstar San Diego i został po raz pierwszy użyty w Tenis stołowyZostał wydany w 2006 roku na konsole Xbox 360 i Nintendo Wii, a później na inne wielkie hity, takie jak GTA 4I Klub nocny Los AngelesI red Dead RedemptionI Max Payne 3 NS Red Dead Redemption 2.

9. Przygotowanie finansowe

Każdy duży projekt to także duże liczby startowe. Produkt nigdy oficjalnie nie wspomniał, ile za niego zapłaciłem GTA 5Analityk Arvind Bhatia oszacował, że budżet wyniósł ponad 137,5 miliona dolarów, podczas gdy The Scotsman odkrył, że dodając do inwestycji marketingowej, było to 265 milionów dolarów. W obu przewidywaniach gra była wówczas uznawana za najdroższą grę wszechczasów.

8. Podróże i Google Maps do tworzenia scenariuszy

Los Santos i Sandy Shores są inspirowane Los Angeles i innymi miejscami w południowej Kalifornii. Miejsce, jak dobrze pokazuje gra, jest centrum rozrywki, od twórców gier, miejsca narodzin wielkich zespołów po wielkie Hollywood.

Aby odtworzyć miejsce tak rozległe i pełne życia, zespół kreatywny udał się w to miejsce, aby zrozumieć każdy aspekt Miasta Aniołów. Zrobili ponad 250 000 zdjęć i nagrali godziny treści ze znanych miejsc, aby zrozumieć architekturę każdego budynku i wyjść poza to, co było w stanie przedstawić San Andreas. Poza tym często korzystają z usługi. przeglądarka google Aby zrozumieć, jak działają szerokie drogi i jak łączy się całe miasto.

W ten sposób zespół praktycznie stworzył trójwymiarową wersję Los Angeles, odtwarzając tak godne uwagi miejsca jak Santa Monica Beach, Hollywood Banner, Obserwatorium Griffitha, Międzynarodowe Lotnisko w Los Angeles, Teatr Chiński i wiele innych lokalnych atrakcji.

7. Pierwszy z serii z oryginalnymi piosenkami

Jak wspomniano wcześniej, lokacja, która zainspirowała grę, znana jest ze zróżnicowanej sceny muzycznej. Elektronika, funk, punk, rap, rock i wiele innych stylów pochodzi z Los Angeles. Dlatego główna ścieżka dźwiękowa nie mogła być inna i powinna zawierać wszystkiego po trochu.

Osobą odpowiedzialną za projekt był Iwan Pawłowicz, który dołączył do gwiazdy rocka w 2004 roku do GTA San Andreas pracowałem też w zastraszać, inni GT i oboje red Dead Redemption. Wraz z czterema innymi producentami stworzyli ponad 20 godzin muzyki, ścieżek zadań i innych dźwięków do gry (w tym GTA Online). I oczywiście to wszystko wraz z licencjonowaną muzyką radiową.

6. Posiadanie trzech bohaterów było starym pomysłem

Bracia Dan i Sam Hauser od tego czasu pragnęli więcej niż jednego bohatera GTA San Andreas, ale ze względu na ograniczenia techniczne w tamtym czasie, CJ ustanowił się samotnie w historii. Następnie w Czwarta gra, którą stworzyli DLC Zagubieni i potępieni NS Historia geja Tony, w których występuje postać inna niż Niko Bellic.

Johnny Klepitz, Niko Bellic i Luis Fernando Lopez, bohaterowie The Lost and Damned, GTA IV i The Ballad of Gay Tony (zdjęcie: informacja prasowa/Rockstar Games)

Po sukcesie rozszerzeń, które miały pewne powiązania fabularne, nic nie przeszkodziło Rockstarowi w jednoczesnym wyróżnieniu Franklina, Michaela i Trevora. Warto zauważyć, że „bojowy charakter” bohaterów powieści ma również działać w trio, z jednym odpowiedzialnym za nagłe ataki, drugim centralnym i trzecim powstającym.

5. Przygotuj każdego aktora do roli

Przy tak różnych i zabawnych postaciach ożywienie każdej postaci było specjalnym zadaniem dla każdej postaci. Zaczął grać w 2010 roku i był to pierwszy z trzech aktów castingu w grze wideo. Co więcej, są one odtwarzane w 3D, a ich ruchy i ciała są dokładnie skanowane (dlatego są tak podobne).

Zaczynając od Neda Luke’a, który grał Michaela de Santa, debiutantka zyskała 25 funtów, aby osiągnąć sylwetkę godną emerytowanego milionera ochrony świadków. Następnie studiował poprzednie gry z serii, w szczególności grę GTA 4Został zainspirowany postaciami Warda Cleavera (Hugh Beaumont) z amerykańskiego sitcomu Zostaw to bobrowi A na Tony Montana (Al Pacino) z człowiek z blizną (1983).

Ned Locke (w środku) i jego inspiracja dla Michaela (Zdjęcie: Edycja/Reprodukcja)

Warto również zauważyć, że Luke prawie odrzucił rolę, ponieważ była to gra w grze wideo. Po przeczytaniu scenariusza pomysł spodobał się aktorowi i na szczęście idealnie pasuje do Mikołaja.

Stephen Ogg, który dał życie Trevorowi Phillipsowi, zainspirował się filmem Bronson (2008) biografia najgroźniejszego więźnia Wielkiej Brytanii w latach 70., Michaela Petersona (Tom Hardy) i jego psychopaty Charlesa Bronsona. Pomysł polegał na wydobyciu niuansów super szalonego bohatera, ale nadal wnosił emocje i głębię do postaci gry.

Stephen Aug (po lewej) i Tom Hardy (po prawej) jako Bronson (Zdjęcie: Edycja / reprodukcja)

W końcu Shaw „Solo” Fonteno znalazł we Franklinie Clintonie kogoś, kto mógłby być sobą. Z podobną historią, w dzieciństwie w południowym Los Angeles, gdzie z bliska przyglądał się handlowi przestępczością, przestępczości i wojnie gangów, wiedział, jaki jest umysł bohatera.

Kolejnym szczegółem jest to, że aktor dorastał ze swoją babcią, podobnie jak jego postać mieszkająca z ciotką. Ogólnie prosił o pomoc weteranów Luke’a i Ogga, aby działali jak najlepiej.

Kolejną ciekawostką jest to, że Solo dostał tę rolę dzięki rekomendacji przyjaciela DJ Pooh, który jest radiowym gospodarzem West Coast Classics, a także autorem San Andreas. Jest także kuzynem Young Maylay, aktora głosowego CJ. Innymi słowy, nikomu nie było lepiej mieszkać z Franklinem.

4. Scenariusz rozbudowany

Dzięki tak ogromnej rozgrywce i klasycznej fabule filmu akcji, scenariusz wyraźnie będzie pasował. Na panelu na San Diego Comic Con w 2014 roku Ned Luke skomentował, że cały scenariusz gry ma ponad 3500 stron i 160 000 linii dialogowych, składających się z linii misji, interakcji z przechodniami i nie tylko. Dla celów porównawczych scenariusze filmowe mają nie więcej niż 200 arkuszy i Wiedźmin 3: Dziki Gonna przykład ma 950 stron.

3. Prawdziwe życie Epsilon

A także blisko debiutu kolejną akcją dewelopera było otwarcie rejestracji do „kultowej” gry. Za pośrednictwem strony internetowej gry zainteresowani mogli wejść do Epsilon, ale zamiast stracić dużo pieniędzy, mieli szansę wcielić się w postać w grze, wcielając się w członków religijnej i fikcyjnej organizacji, która istnieje na świecie GT.

2. Szerokie rozpowszechnianie

Przy takim oczekiwaniu jasne jest, że Rockstar skorzysta na tym szumie. W ten sposób nawet coś tak prostego, jak okładka gry, zostało szeroko zbadane. Aby odsłonić grafikę pudełkową, studio pomalowało bok budynku na Manhattanie w stanie Nowy Jork w Stanach Zjednoczonych. Prace trwały około tygodnia.

Mural artystyczny z gry (odtwarzanie / Forum GTA / trevor685)

1. Najbardziej dochodowy produkt rozrywkowy w historii

Ci ludzie już wiedzą, ale zawsze warto zwiększyć sukces finansowy firmy GTA 5. W ciągu zaledwie trzech dni gra zarobiła miliard dolarów, co jest rekordem, którego nie pobiła jeszcze żadna gra ani film. Liczba ta nadal rośnie, w wyniku 150 milionów sprzedanych egzemplarzy do sierpnia 2021 r. i różnych wydarzeń GTA Online.

(Zdjęcie: odtwarzanie / filmy z serii GTA)

z informacjami z branży deweloperskiej, branży gier, Buzzfeed, USA Today, VG247, recenzji gier i gier na demencję

Podobał Ci się ten artykuł?

Subskrybuj swój e-mail Canaltech, aby otrzymywać codzienne aktualizacje z najnowszymi wiadomościami ze świata technologii.



Source : https://www.brytfmonline.com/gta-5-12-game-creation-overview/