GTA 5 |12 ciekawostek o tworzeniu gry – The Clare People


Grand Theft Auto V to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych gier, jakie kiedykolwiek stworzono. Po raz pierwszy wydana w 2008 roku na PlayStation 3 i Xbox 247, sukces gry zaowocował ponownym uruchomieniem na PlayStation 4 i Xbox One (w 2014), kolejną na PC (w 2015), a wkrótce na PlayStation 5, Xbox Series X i Series S , w 2022 roku.

      GTA 5 | Najlepsze sekrety i tajemnice gry

    • Najlepsze mody do GTA 5

    • GTA 5: co zmieniło się na świecie od pierwszego zwiastuna
    • Ponieważ jest to tak ambitna gra i tak ukochanej marki, oczywiście ekipa deweloperska musiała przejść przez wiele etapów, co wygenerowało bardzo ciekawe i ciekawe fakty. Aby opowiedzieć wszystko, co wiązało się z powstaniem gry, Canaltech oddzielono 12 ciekawostek o rozwoju GTA 5

        .

        000. Zajęło to trzy lata produkcji

        Krótko po zwolnieniu GTA IV

          , w

          zespół Rockstar North już rozpoczął przygotowania do nowej przygody. W 2008 roku sekwencja wyszła z fazy przedprodukcyjnej, a zespół już zaadaptował sprzęt PS3 i X 250 i był gotowy do stworzenia nowej gry o wiele bardziej szczegółowej i dogłębnej. W sierpniu 2008 projekt został sfinalizowany.

          Chcesz poznać najnowsze wiadomości techniczne dnia? Dołącz i zasubskrybuj nasz nowy kanał na youtube, Canaltech News. Każdego dnia podsumowanie najważniejszych wiadomości ze świata technologii dla Ciebie!

000. Ponad tysiąc pracowników

Na początku projektowi poświęciło się 265 pracowników Rockstar North. Potem do produkcji weszły również studia Rockstar Leeds, Lincoln, Londyn, Nowa Anglia, San Diego i Toronto. Licząc wszystkie studia, w opracowanie projektu zaangażowanych było ponad 1000 osób GTA 5.

Rockstar North Building, Szkocja (Zdjęcie: Reprodukcja / Wikimedia Commons)

11. Własny silnik graficzny

Brak Unreal lub Unity do stworzenia, deweloper miał własne narzędzie do tworzenia całej mechaniki piątej GTA

    . Rockstar Advanced Game Engine został stworzony przez Rockstar San Diego i użyty po raz pierwszy w tym roku Tenis stołowy, wydany w 2006 roku na konsole Xbox 360 i Nintendo Wii, a później w innych hitach, takich jak GTA 4, Klub nocny Los Angeles, red Dead Redemption, Max Payne 3 oraz Red Dead Redemption 2.

9. Przygotowanie finansowe

Każdy duży projekt wiąże się również z dużymi liczbami, aby rozpocząć. Producent nigdy oficjalnie nie powiedział, ile wydał w GTA 5, ale analityk Arvind Bhatia szacuje, że budżet przekroczył 137,5 mln USD, podczas gdy gazeta The Scotsman stwierdziła, że ​​dodając do tego inwestycje w marketing, było to 200 mln USD. W obu przewidywaniach gra została wówczas uświęcona jako najdroższa w historii.

8. Podróżuj i Mapy Google, aby stworzyć scenerię

Los Santos i Sandy Shores są inspirowane Los Angeles i innymi miejscami w południowej Kalifornii. Miejsce, jak wyraźnie pokazuje gra, jest centrum rozrywki, począwszy od twórców gier, rodzinnego miasta wielkich zespołów po potężne Hollywood.

Aby odtworzyć tak rozległe i pełne życia miejsce, zespół kreatywny udał się w ten region, aby zrozumieć każdy aspekt miasta aniołów. Zrobili ponad 160 tysięcy zdjęć i nagrali godziny treści z kultowych miejsc, aby zrozumieć architekturę każdego budynku i wyjść poza to, co było w stanie przedstawić San Andreas. Poza tym często korzystają z usługi Google, aby zrozumieć, jak działają szerokie aleje i jak łączy się całe miasto.

W ten sposób zespół praktycznie stworzył trójwymiarową wersję Los Angeles, odtwarzając niezwykłe miejsca, takie jak plaża Santa Monica, znak Hollywood, obserwatorium Griffith, międzynarodowe lotnisko w Los Angeles, teatr chiński i wiele innych lokalnych atrakcji.

7. Pierwszy w serii z oryginalnymi piosenkami

Jak już wspomnieliśmy, lokacja, która zainspirowała grę, znana jest ze zróżnicowanej sceny muzycznej. Artyści elektroniki, funku, punka, rapu, rocka i wielu innych stylów przyjechali z Los Angeles. Tak więc główna ścieżka dźwiękowa nie mogła być inna i musiała mieć trochę tego wszystkiego.

Osobą odpowiedzialną za projekt był Ivan Pavlovich, który dołączył do Rockstar in

dla GTA San Andreas i pracował również w Zastraszać, inni GTAi obojered Dead Redemption. Wraz z czterema innymi producentami stworzyli ponad 12 godzin piosenek, ścieżek zadań i innych dźwięków gry (w tym GTA Online). I oczywiście to wszystko wraz z licencjonowanymi piosenkami radiowymi.

6. Posiadanie trzech bohaterów było starym pomysłem

Bracia Dan i Sam Houser od tego czasu chcieli mieć więcej niż jednego bohatera GTA San Andreas

, ale ze względu na ograniczenia techniczne czasu, CJ został sam w tej historii. Następnie w czwarta gra, którą stworzyli DLC Zgubiony i potępiony oraz Ballada o geju Tony, w których występuje inna postać inna niż Nico Bellic.

Po sukcesie rozszerzeń, które miały pewne powiązania fabularne, nic nie powstrzymało Rockstar od jednoczesnego skierowania uwagi na Franklina, Michaela i Trevora. Warto wspomnieć, że „bojowa osobowość” bohaterów została również zaprojektowana do pracy w trio, czyli jedna odpowiada za ataki z zaskoczenia, druga scentralizowana, a trzecia w górę.



Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=C1E3AB39F1BE4A6E98AF979E6DE75FD2&url=https%3A%2F%2Fwww.clarepeople.com%2F5306-gta-5-12-trivia-about-creating-the-game%2F&c=10579033676147767117&mkt=fr-fr