Gry Netflix: liczba instalacji wzrośnie o 180% w 2023 r. dzięki GTA i innym

Wzrost liczby pobrań gier z serwisu Netflix

Nieco ponad dwa lata temu Netflix ogłosił wejście w nowy sektor: gry. Na rynku gier mobilnych zdominowanym przez modele biznesowe bezpłatne i wspierane reklamami plan Netflix zakładał udostępnienie swoich gier za darmo, bez reklam i zakupów w aplikacji. To ryzyko mogło zacząć się opłacać. Według szacunków firmy Sensor Tower zajmującej się badaniem rynku, liczba pobrań gier z serwisu Netflix w 2023 r. wzrosła o ponad 180% w porównaniu z rokiem poprzednim. Łącznie w 2023 r. gry w App Store i Google Play pobrano na całym świecie 81,2 mln razy, przy czym w czwartym kwartale przypadało około 53% tych pobrań.

Wzrost ten jest oznaką znaczącego sukcesu Netflix w branży gier mobilnych, będącego dowodem wymiernych rezultatów wysiłków na rzecz dywersyfikacji oferty i zapewniania abonentom dopracowanych wrażeń z gier.

Szybka ekspansja i strategiczne przejęcia

To, co zaczęło się od niewielkiego wysiłku polegającego na stworzeniu katalogu gier casual i dodatków, które miały trafić na hitowe seriale Netflix, takie jak „Stranger Things”, szybko uległo zmianie, gdy firma zaczęła przejmować studia gier. Celem było szybkie opracowanie portfolio gier odpowiadających gustom i preferencjom różnych gatunków graczy mobilnych.

Przejęcia umożliwiły Netflixowi założenie studiów na całym świecie, oprócz własnych studiów wewnętrznych. Te strategiczne środki umożliwiły Netfliksowi zaoferowanie szerokiej gamy gier, które spodobały się szerokiej gamie graczy mobilnych.

Gry Grand Theft Auto napędzają Netflix

Ponieważ firma uważa teraz, że gra w chmurze jest jej kolejnym priorytetem, nadal zyskuje na popularności na froncie mobilnym. Pomimo półmetku premiery w zeszłym roku, najnowszy dodatek Netflix, Grand Theft Auto: San Andreas, stał się już najczęściej pobieraną grą wszechczasów wśród tytułów oferowanych przez platformę. Ponadto GTA: Vice City to 6. najczęściej pobierana gra serwisu Netflix w 2023 r., a GTA III – 11. najczęściej pobierana gra roku.

Dzięki takiemu sukcesowi gry akcji stały się najpopularniejszym gatunkiem gier w serwisie Netflix, ale odbiorcy firmy nie ograniczają się tylko do jednego rodzaju gier. Drugim najpopularniejszym gatunkiem są gry. „lifestyle”, a w drugiej kolejności gry „puzzlowe” dzięki gra logiczna „Narrator”.

Gry powiązane z programami Netflix

Wiele gier Netfliksa jest powiązanych z jego programami przesyłanymi strumieniowo, ale firma odnotowała także sukcesy w grach niezwiązanych z jej serialami, co pokazuje, że kuszące tytuły mogą wystarczyć, aby przyciągnąć graczy.

Firma rozpoczęła także testowanie gry na telewizorach w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie, a także wyświetlanie spersonalizowanych sugestii gier w swojej aplikacji. Jednak dzienna liczba pobrań gier spadła po wydaniu GTA.

Netflix kontynuuje ekspansję w branży gier, tworząc studio AAA do pracy nad wieloplatformową grą opartą na „jednym IP”. Uzupełni to istniejące 89 gier firmy na różne platformy, a liczba ta ma jeszcze wzrosnąć w 2024 r. wraz z prawie 90 nowymi grami w fazie rozwoju.

Źródło: www.bing.com