Grand Theft Auto zostało kiedyś uznane przez własne studio za najmniej prawdopodobne, aby odniosło sukces



Grand Theft Auto V było historyczną premierą dla Take-Two Interactive i Rockstar Games, ale niektórzy twórcy serii GTA nie zawsze byli zbyt optymistyczni co do jej przyszłości — kiedyś uznali, że „najprawdopodobniej nie odniesie sukcesu”.

W rozmowie z BBC 5, producent GTA 2, Colin Macdonald, opisał wczesne lata pracy w DMA Design, obecnie Rockstar North, oraz o tym, jak pierwsza gra GTA w 1997 roku nie miała najlepszych perspektyw. W tamtym czasie Macdonald powiedział, że pracują nad siedmioma projektami, a ankieta personelu DMA pokazała, które gry zdaniem studia odniosą największy i najmniejszy sukces.

„Tym, które najprawdopodobniej nie odniosło sukcesu, było Grand Theft Auto” – powiedział Macdonald. „To dlatego, że w połowie rozwoju kierunek gry nie był jasny. Była też dość zabugowana – nie można było w nią grać dłużej niż kilka minut bez awarii, więc z pewnością na poziomie podstawowym nie ma nie było w tym zbytniego zaufania”.

Macdonald wyjaśnił dalej, w jaki sposób problematyczne GTA „nie było dobrze traktowane przez większość czasu, gdy było w produkcji” i przeszło wiele iteracji. Najwcześniejsze części serii rozpoczęły się od eksperymentalnego projektu, w którym gracze wędrowali jako dinozaur niszczący budynki. Później DMA dodało samochody do gry i zmieniło swój cel.

Chaotyczne lata 90. GTA zmierzające do obecnych sukcesów są opisane w siedmioczęściowej serii podcastów BBC 5, Najwspanialsza gra Bugzy’ego Malone’a. Macdonald i całe nagranie opisują zespół GTA daleki od dzisiejszej wizji, ale wciąż wiedzący, że „mieli coś wyjątkowego”.

Pomimo tych wczesnych przeczuć nadchodzącej porażki, GTA zapoczątkowało historyczne sukcesy Take-Two Interactive i całej branży gier. W 2013 roku GTA 5 osiągnęło rekordowy poziom 1 miliard dolarów sprzedaży detalicznej w ciągu pierwszych trzech dni premiery — co czyni ją najszybszą platformą rozrywkową, która osiągnęła ten kamień milowy. A na początku tego miesiąca Take-Two ogłosiło, że GTA sprzedało ponad 385 milionów sztuk jako franczyza, z czego GTA 5 odpowiada za 170 milionów tych jednostek.

Fani z niecierpliwością oczekują następnej gry Grand Theft Auto, nad którą Rockstar potwierdził, że jest obecnie w fazie rozwoju, chociaż na grę miały wpływ głośne przecieki.

Andrea Shearon jest niezależnym współpracownikiem IGN zajmującym się grami i rozrywką. W ciągu swojej siedmioletniej kariery w branży gier nosiła kilka czapek, z tytułami w Fanbyte, USA Today’s FTW, TheGamer, VG247 i RPG Site. Znajdź ją na Twitterze (@Maajora) lub podcast Materia Possessions rozmawiający o FFXIV, grach RPG i wszelkich serialach z udziałem gigantycznych robotów.





Źródło : https://www.ign.com/articles/grand-theft-auto-once-voted-least-likely-to-succeed-by-dma-rockstar