Grand Theft Auto 6 to jedna z najbardziej oczekiwanych premier tej dekady. Po dziesięcioletniej przerwie seria powraca z nową, dużą odsłoną, po sukcesie Grand Theft Auto Online i Red Dead Redemption 2. Fani mają nadzieję, że nowa gra odmieni formułę serii i porzuci niektóre kontrowersyjne elementy Grand Theft Auto Theft Auto 5. Grand Theft Auto 6 ma możliwość osiągnięcia właściwej równowagi pomiędzy realistyczną grafiką i zwiększoną dostępnością, stworzenia bardziej przystępnego trybu online oraz wprowadzenia większej swobody i wyboru gracza w misjach w trybie fabularnym.
Fizyka stała się prosta
Realistyczna „fizyka ragdoll” Grand Theft Auto 4 jest nadal uważana za imponującą, ale prowadzenie jest często krytykowane, szczególnie w przypadku lekkich pojazdów. W odpowiedzi na to wydaje się, że Grand Theft Auto 5 w wielu aspektach znacznie stonowało swoją fizykę. Chociaż dzięki temu prowadzenie pojazdu stało się bardziej dostępne dla wszystkich poziomów i grup wiekowych, prostsza fizyka piątej części może czasami przerwać immersję. Animacje, niczym skoki z poruszającego się pojazdu, są znacznie mniej realistyczne niż w czwartej części.Grand Theft Auto 6 to doskonała okazja, aby znaleźć odpowiedni balans pomiędzy tymi systemami.
Grind w GTA Online
Grand Theft Auto 5 można postrzegać jako krytykę kapitalizmu we współczesnym społeczeństwie, cyniczną satyrę na „amerykański sen”. Jednak jego komponent internetowy, jak na ironię, wydaje się ucieleśniać tę krytykę poprzez długoterminowe skupienie się na monetyzacji. W związku z trudnymi postępami wymagającymi wielu godzin rozgrywki w celu odblokowania nowej zawartości, Grand Theft Auto Online staje się coraz bardziej zależne od mikrotransakcji sprzedawanych w kartach Shark.
Gracze mogą jedynie ręcznie dostarczać towary lub brać udział w powtarzalnych misjach przestępczych przez tak długi czas, zanim się zmęczą i zażądają więcej od serii, która kiedyś była najodważniejszą w branży gier.Prawdopodobnie Rockstar porzuci tak dochodowy produkt jak GTA Online na rzecz Grand Theft Auto 6, ale fani mogą mieć nadzieję, że tryb sieciowy następnej gry będzie przynajmniej bardziej przystępny.
Swobodniejsze misje w trybie fabularnym
Podczas gdy gatunek symulatorów kryminalnych w otwartym świecie zawsze był podatny na pułapki liniowego projektowania misji, Grand Theft Auto 5 zasłynęło z tego, że mocno opierało się na tym tropie. Prowadząc graczy w bardziej restrykcyjny sposób niż w Grand Theft Auto 4, misje piątej części obarczone są licznymi niepowodzeniami, gdy tylko gracz nieznacznie zejdzie z zamierzonej ścieżki.
Wczesna misja, taka jak „Chop”, jest tego doskonałym przykładem, ponieważ prawie wszystkie działania gracza są prawie gotowe od początku do końca. Biorąc pod uwagę ten liniowy model narracji, który pozostawia graczy zastanawiających się, dlaczego prosty film nie może wystarczyć, mądrze byłoby zapewnić więcej swobody fabule następnej gry.GTA, sprawienie, aby wybory gracza naprawdę miały znaczenie, mogłoby pozwolić tej mechanice zabłysnąć jeszcze bardziej.
Grand Theft Auto 6 jest obecnie w fazie rozwoju.
Źródło: gamerant.com