Głos GTA 5 wypowiada się na temat nadużywania głosu przez sztuczną inteligencję

Kontrowersje wokół niewłaściwego wykorzystania sztucznej inteligencji

Niewłaściwe wykorzystanie sztucznej inteligencji to prawdziwy problem, z którym zmaga się cała branża kreatywna. Niedawno znany aktor głosowy Ned Luke skonfrontował się z firmą technologiczną WAME za używanie jego głosu w chatbocie AI bez pozwolenia. Incydent ten wywołał znaczącą dyskusję na temat komplikacji technicznych i prawnych treści generowanych przez sztuczną inteligencję, szczególnie w zakresie reprodukcji ludzkiego głosu.

Reakcja i konsekwencje

Reakcja Luke’a była bezpośrednia i jednoznaczna. Głośno wyrażał swoją dezaprobatę dla działań WAME w mediach społecznościowych, potępiając firmę za stworzenie, jak to określił, „złej komputerowej oceny jego głosu” i nazywając całą sytuację „bzdurą”. Ta silna reakcja podkreśla rosnące obawy aktorów i twórców dotyczące nieuprawnionego wykorzystania ich głosów i podobizny w projektach generowanych przez sztuczną inteligencję.

Perspektywa branży gier wideo i rozrywki

Ned Luke jest najbardziej znany z podkładania głosu Michaelowi De Santa w Grand Theft Auto 5. Jego charakterystyczny głos jest jednym z powodów, dla których wielu uważa Michaela za jednego z najlepszych bohaterów w historii GTA. Zatem nawet jeśli nie do końca się mylił, nie można winić WAME za dodanie swojego głosu do chatbota AI.

Kontrowersje rozpoczęły się, gdy WAME wypuściło chatbota naśladującego głos Luke’a w jego postaci z GTA V. W odpowiedzi na chatbota Luke skrytykował firmę w mediach społecznościowych, doradzając fanom, aby unikali takich treści generowanych przez sztuczną inteligencję i podkreślając brak szacunku związany z używaniem własnego głosu. głos bez zgody.

Reakcja Luke’a oraz społeczności graczy i filmowców, w tym Rogera Clarka, znanego z roli w Red Dead Redemption 2, spowodowała, że ​​WAME usunął z Internetu chatbota i powiązane z nim materiały promocyjne.

Zaangażowanie w dostosowanie technologii sztucznej inteligencji do standardów etycznych i prawnych

Według PCGamesN firma WAME wydała oświadczenie, w którym odniosła się do incydentu i uznała go za kluczowy moment w dostosowaniu technologii sztucznej inteligencji do standardów etycznych i prawnych. Zobowiązują się do poszanowania praw aktorów głosowych i twórców, jednocześnie rozwijając etyczne praktyki sztucznej inteligencji.

Wyzwania i możliwości wykorzystania AI w branży gier wideo

Wydarzenie to podkreśla delikatny charakter wykorzystania technologii AI w tworzeniu treści, szczególnie w odniesieniu do praw własności intelektualnej, zgody i integralności artystycznej.

W miarę narastania uzasadnionych obaw związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji wielu przedstawicieli branży gier uznaje znaczenie jej stosowania. W niektórych grach zrezygnowano nawet z wykorzystania ludzkich aktorów głosowych, jak na przykład The Finals, które pomimo krytyki nadal ustanawiało nowe rekordy na Steamie.

Przyszłość AI w branży gier wideo

Czas pokaże, czy Rockstar Games wykorzysta technologię sztucznej inteligencji w Grand Theft Auto 6. W miarę ciągłego rozwoju technologii sztucznej inteligencji rodzą się ważne pytania dotyczące własności intelektualnej, zgody oraz tego, w jaki sposób firmy korzystające z takich narzędzi mogą zrównoważyć innowacje technologiczne z prawami i szacunkiem jednostek, zwłaszcza w branżach kreatywnych.

Źródło: www.xfire.com