Dowiedzieliśmy się, że gracze zajmujący się grami wideo zrzeszeni w SAG-AFTRA będą strajkować na rzecz lepszej ochrony przed sztuczną inteligencją, co będzie miało wpływ na masowe wydania, takie jak Call of Duty: Black Ops 6 i GTA 6.
Największe firmy produkujące gry wideo celem strajku
Strajkiem ogłoszono studia poszukujące rozwiązań AI, które zastąpiłyby prawdziwych aktorów głosowych, a na liście znalazły się jedne z największych firm w branży. Wśród stron dotkniętych nakazem strajku są wydawcy tacy jak Take 2 i Activision, a także deweloperzy tacy jak Insomniac i WB Games, w tym główne tytuły, takie jak GTA 6 i Call of Duty: Black Ops 6.
Powody strajku
Chociaż należy zauważyć, że aktorstwo głosowe i przechwytywanie ruchu w tych projektach są czasami wykonywane na wiele lat przed premierą, istnieją również niezapowiedziane gry, na które te ostrzeżenia mogą mieć wpływ. Pomimo prób znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia w sprawie wielu podnoszonych obaw, tylko jeden z 25 żądań nie odniósł skutku, co doprowadziło do strajku.
Członkowie SAG-AFTRA uważają, że ochrona sztucznej inteligencji jest niezbędna do rekrutacji talentów do projektów gier wideo i odmawiają podpisania umowy umożliwiającej firmom nadużywanie sztucznej inteligencji ze szkodą dla swoich członków.
Reakcje urzędników SAG-AFTRA
Prezes SAG-AFTRA Fran Drescher powiedziała, że firmy muszą zaproponować porozumienie akceptowalne dla swoich członków i gotowe do negocjacji, gdy to nastąpi. Niestety, mimo pozytywnego przebiegu większości negocjacji, nie udało się osiągnąć porozumienia.
Krajowy dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA i główny negocjator Duncan Crabtree-Ireland wyraził rozczarowanie brakiem porozumienia, nie podając dokładnej przyczyny zerwania, pomimo w większości udanych negocjacji.
Witryna SAG-AFTRA oferuje zasoby umożliwiające sprawdzenie, na które gry wpływa ostrzeżenie, chociaż nie będzie to zbyt pomocne w przypadku niezapowiedzianych tytułów. Deweloperzy i wydawcy pragnący współpracować z graczami SAG będą zobowiązani do podpisania nowych umów przejściowych zatwierdzonych przez SAG-AFTRA, zapewniających ochronę aktywnym graczom.
Źródło: www.bing.com