Dlaczego szef Rockstar uznał film o GTA za zbyt ryzykowny

Filmowa adaptacja serii GTA uznana przez byłego szefa Rockstara za zbyt ryzykowna.

Powody braku filmu GTA

Dan Houser, wieloletni scenarzysta i producent serii Grand Theft Auto, ujawnił, dlaczego filmowa adaptacja serii nigdy nie ujrzała światła dziennego. Pracując w Rockstar Games przez ponad dwie dekady, Houser był jedną z kluczowych postaci stojących za Grand Theft Auto i Red Dead Redemption, zanim opuścił studio w 2020 roku. Pomimo licznych propozycji adaptacji GTA i RDR na przestrzeni lat, Houser nigdy nie dostrzegł sensu w wyrażeniu zielonego światła takie projekty.

Opinia Dana Housera na temat adaptacji gier wideo

W wywiadzie dla The Ankler Houser wyjaśnił, że pracownicy Rockstar odbyli spotkania z różnymi dyrektorami w sprawie adaptacji Grand Theft Auto lub Red Dead Redemption do filmów lub seriali telewizyjnych. Jednak pomimo entuzjazmu producentów Houser i jego współpracownicy zawsze uważali te projekty za zbyt ryzykowne ze względu na wartość posiadanych franczyz. Ponadto, biorąc pod uwagę niepochlebną reputację adaptacji gier wideo w przeszłości, Houser obawiał się, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku.

„Myśleli, że oślepi nas światło reflektorów, ale tak nie było” – powiedział Houser. „Mieliśmy własność intelektualną, którą oszacowaliśmy na miliardy dolarów, ale liczby się nie zgadzały. Ryzyko było zbyt duże. W tamtym czasie panował pogląd, że gry robią złe filmy. […] Teraz jest inny czas. »

Ewolucja adaptacji gier

Houser zauważa, że ​​ostatnio czasy się zmieniły, jeśli chodzi o adaptacje gier. Filmy które są podobne do Super Mario Bros. i Sonic the Hedgehog były wielkimi hitami kasowymi, a seriale takie jak The Last of Us i Fallout spotkały się z dużym uznaniem. Niewykluczone zatem, że Grand Theft Auto czy Red Dead Redemption w najbliższej przyszłości przeskoczą na duży ekran.

Jednak nawet gdyby te projekty doszły do ​​skutku, Houser prawdopodobnie nie byłby w nie zaangażowany, pełniąc obecnie funkcję dyrektora kreatywnego w Absurd Ventures, studiu zajmującym się opowiadaniem historii za pomocą różnych mediów poza grami wideo. Ze strony Rockstar studio z pewnością koncentruje się na premierze Grand Theft Auto VI, zaplanowanej na jesień 2025 roku na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Źródło: komiks.com