Dlaczego bardziej niż czegokolwiek chcę GTA 6 na PS5 Pro — dowiedz się dlaczego

Grand Theft Auto 6: Więcej niż tylko gra

Grand Theft Auto 6 to niewątpliwie najbardziej oczekiwana gra na PS5 i Xbox Series X/S… pod wieloma względami. Data premiery GTA 6 jest bardzo wyczekiwana, a szum nie ustaje, odkąd Rockstar Games ujawniło w grudniu zeszłego roku długo oczekiwany zwiastun kontynuacji z otwartym światem. Jej poprzedniczka to jedna z moich ulubionych gier wszechczasów, dlatego jestem do niej bardzo przywiązany.

Doniesienia o tym, że Sony planuje wydanie GTA 6 na PS5 Pro, podczas gdy sprzedaż sprzętu PS5 spada, skłoniły mnie do zastanowienia się, ile razy grałem w poprzedniczkę. Zakładając, że konsola nie została jeszcze nawet ogłoszona, muszę przyznać, że „zbyt często” byłoby krótką odpowiedzią. Do tej pory ukończyłem co najmniej cztery pełne przejścia gry Franklin, Michael i Trevor’s Los Santos na PS3, PS4, PC i ostatnio na PS5.

Lepsze wrażenia z gry

Fakt istnienia wersji na PS5 i Xbox Series X zachwyca mnie bezgranicznie. Nie tylko dodanie odbić śledzonych przez promienie jest prawdziwą atrakcją, ale jest to także rzadki przykład GTA działającego w 60 klatkach na sekundę na konsolach. Ponieważ PS5 wchodzi w „ostatni etap swojego cyklu życia”, 60 klatek na sekundę to cecha wizualna, którą coraz bardziej doceniam.

Chociaż w ciągu ostatniego roku stałem się bardziej tolerancyjny wobec ograniczenia 30 klatek na sekundę dzięki genialnemu wyświetlaczowi OLED Steam Deck, nadal wybieram tryby wydajności na obu głównych konsolach, jeśli są one dostępne. W rezultacie liczba klatek na sekundę stała się dla mnie jeszcze ważniejsza i jeśli antyaliasing w grze nie jest okropny i nie pokazuje wielu „postrzępionych krawędzi”, nie mam obsesji na punkcie rozdzielczości we współczesnych tytułach.

Chciałbym, żeby GTA 6 obsługiwało natywne 4K, ale zdaję sobie sprawę, że prawdopodobnie będę mógł doświadczyć tego dopiero rok po premierze konsol na PC, znając przeszłość Rockstar. Nawet wtedy prawdopodobnie nie będzie to „prawdziwe 4K” i najprawdopodobniej użyję Nvidia DLSS lub innej metody upsamplingu.

Wielka wycieczka

Dla mnie natomiast o wiele ważniejszy jest dostęp do trybu 60 klatek na sekundę w momencie premiery gry.Nie sądzę, że gry typu sandbox z widokiem trzecioosobowym są tego w 100% potrzebne, ale gdy są już dobrze zrobione, naprawdę doceniam twórców, którzy faworyzują 60 klatek na sekundę kosztem wyższych rozdzielczości.

Według mnie Marvel’s Spider-Man 2 na PS5 jest aktualną ilustracją tego, jak rozgrywka w 60 klatkach na sekundę wygląda niesamowicie bez nadmiernego pogarszania jakości obrazu. Gdyby GTA 6 skalowało się tak samo jak sandbox superbohatera – co jest mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę, że Rockstar preferuje dość ciężkie animacje postaci – byłbym zachwycony.

Myślę jednak, że 60 klatek na sekundę może być poza zasięgiem PS5 i Xbox Series X. Zwiastun GTA 6 przedstawia jedne z najbardziej szczegółowych modeli postaci i środowisk, jakie kiedykolwiek widziałem (nawet według standardów Rockstar, nowe Miami- oparta na Vice City wersja jest niesamowicie kinowa).

Duży czy w domu?

Spójrz na Eldena Ringa. Jedna z najlepszych gier ostatnich pięciu lat i technicznie najpłynniejszy sposób na granie w nią, to uruchomienie wersji PS4 Pro na PS5, ponieważ wersje obecnej generacji są dość niestabilne. Nie jest to dobry punkt widzenia, ale jednocześnie nie powstrzymało to tego wymagającego otwartego świata od stania się najlepiej sprzedającą się grą FromSoftware w historii.

PS5 Pro musi mieć przekonującą ofertę sprzedaży, aby uzasadnić swoje istnienie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Xbox Series S w dalszym ciągu przewyższa Xbox Series X. Chociaż spodziewam się, że PS5 Pro zostanie wprowadzony na rynek znacznie wcześniej niż następny Xbox, którego moc powinna stanowić będący największym skokiem technologicznym, jaki kiedykolwiek dokonano na istniejącym sprzęcie, Sony nie będzie chciało, aby maszyna zaktualizowana pod koniec generacji została zmiażdżona przez konkurencyjnego wydawcę, jeśli między nimi a PS6 będzie duża przepaść. PS5 Pro i każda wydana na nią wersja GTA 6 powinna mieć tryb wydajności 60 klatek na sekundę, aby zmaksymalizować szanse, że będzie to potencjalnie zmieniająca grę aktualizacja w stosunku do wersji na PS5.

Źródło: www.bing.com