W tym filmie Digital Foundry dzieli się swoją analizą ujawnienia PlayStation 5 Pro i bada jego najciekawsze funkcje techniczne, odnosząc się jednocześnie do elementów budzących wątpliwości. Richard Leadbetter z Digital Foundry wyjaśnia, dlaczego nadzieje graczy związane z wydajnością PS5 Pro, w tym marzenia o osiągnięciu 60 klatek na sekundę w takich tytułach jak GTA 6, muszą zostać zahamowane. Podkreśla technologie takie jak Ray Tracing i PSSR (PlayStation Spectral Super rozdzielczość), jednocześnie ubolewając nad brakiem konkretnych demonstracji możliwości tej nowej konsoli. Chociaż PS5 Pro obiecuje ulepszenia wizualne, rodzi pytania o potencjalne ograniczenia związane z procesorem, sugerując, że wiele gier, w tym te bardzo oczekiwane, może nie osiągnąć 60 klatek na sekundę na tej platformie.
PlayStation 5 Pro ma spore oczekiwania, jednak analitycy zwracają uwagę, że jego potencjał w przypadku gier takich jak GTA 6 może nie sprostać oczekiwaniom. Oto, co musisz wiedzieć na ten temat.
Przegląd PS5 Pro i jego możliwości
Konsola PlayStation 5 Pro została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu lepszych wrażeń w grach, ze szczególnym uwzględnieniem mocy graficznej. Powstaje jednak pytanie: jaki będzie realny wkład w wydajność, szczególnie na poziomie 60 klatek na sekundę tak pożądane?
Debiut tej konsoli pozycjonuje ją jako urządzenie zdolne do zapewnienia bardziej szczegółowej grafiki i lepszej jakości obrazu dzięki technologiom takim jak Śledzenie promieni i PSSR (Super rozdzielczość PlayStation Spectral). Jednak moc obliczeniowa PS5 Pro w przypadku tytułów wymagających dużej ilości zasobów, takich jak GTA 6, może nie wystarczyć do osiągnięcia kamienia milowego 60 klatek na sekundę.
Ograniczenia wydajności
Kluczowym aspektem do rozważenia jest zdolność PS5 Pro do obsługi gier wymagających dużych zasobów. Pomimo planowanych ulepszeń, wydajność może nie być wystarczająca w przypadku tytułów znanych ze swojej ciężkości, jak np GTA6. Maszyna może nie osiągnąć 60 klatek na sekundę, co może rozczarować wielu graczy.
Gry zaprojektowane dla PS5 Pro, choć dopracowane graficznie, mogą w dalszym ciągu podlegać dużym ograniczeniom związanym z symulacją, biorąc pod uwagę, że w wielu przypadkach moc procesora jest czynnikiem ograniczającym. Twórcy gier staną przed podobnymi wyzwaniami jak w przypadku standardowego PS5, gdzie liczba klatek na sekundę często zatrzymuje się na poziomie 30 klatek na sekundę w tytułach wymagających dużej ilości symulacji.
Technologie i perspektywy porównawcze
Dla porównania technologie takie jak DLSS na komputerach PC wykazały, że są w stanie zapewnić znaczny wzrost wydajności, ale rozwiązanie Sony z PS5 Pro może nie zapewniać takich samych wyników. Potencjał PSSR jest obiecujący i może zmienić wrażenia z gry, pozostają jednak pytania dotyczące jego rzeczywistej skuteczności w ekosystemie konsoli.
Jeśli PS5 Pro stawia na natywną rozdzielczość, prawdziwym pytaniem jest, czy programiści będą w stanie wykorzystać tę zaletę bez utraty płynności, szczególnie w tytułach takich jak GTA 6, które historycznie nie przekraczały 30 klatek na sekundę na konsolach poprzednich generacji.
Wniosek: czego się spodziewać po PS5 Pro?
PS5 Pro stanowi przełom technologiczny w świecie konsol, ale spadki wydajności FPS w niektórych flagowych grach wydają się nieuniknione. Oczekiwania graczy muszą zostać skalibrowane, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagające tytuły, takie jak GTA 6. Ostatecznie, choć konsola może zapewnić imponujące wizualnie wrażenia, jej ogólny wpływ na wydajność w grach wymagających dużego obciążenia będzie kluczowy dla określenia jej sukcesu w grze wideo sektor.
Odczyty: 1