Digital Foundry kontynuuje analizę trylogii GTA, ustawia przełącznik jako wersję „dolnego poziomu”


Można śmiało powiedzieć, że premiera Grant Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition był problematyczny, a stosunkowo rzadki przykład Rockstar Games (i twórcy remastera Grove Street Games) spotkał się z obszerną krytyką. Styl wizualny, wydajność i błędy były obszarami, które zawiodły, a wersja Switch jest prawdopodobnie jednym z najgorszych portów.

Tydzień po premierze Rockstar przeprosił za wydanie i potwierdził, że pojawi się plan poprawek i aktualizacji, które ulepszą trylogię GTA; pierwsza aktualizacja została wprowadzona wkrótce potem. To jednak tylko wstępna (i prawdopodobnie przyspieszona) łatka i wydaje się, że przed nami jeszcze długa droga.

Digital Foundry znalazło się wśród krytyków wydania w zeszłym tygodniu, skupiając się początkowo na GTA 3 i opisując wersję na Switcha jako „wielki bałagan”. Jak widać na górze strony, udostępniono analizę pozostałych dwóch tytułów trylogii GTA – Vice City i San Andreas. Wyjaśnił również, że chociaż prace nad filmem zostały wykonane nad wersją startową, sprawdził gry po łatce i stwierdził, że krytyka raportu pozostaje niezmieniona.

Uwaga: większość tych testów jest przeprowadzana w wersji startowej gry. Jednak przetestowaliśmy łatkę i stwierdziliśmy, że żadna z naszych obserwacji, wskaźników wydajności ani testów rozdzielczości nie uległa zmianie… a nawet efekt deszczu w San Andreas (który miał zostać poprawiony zgodnie z notatkami łatki) wydaje się być bez zmian.

Pierwsza połowa filmu skupia się na stylu artystycznym i niektórych technicznych aspektach wizualnych remastera, w drugiej części przenosi się na performance. Wersja na Switcha jest zaadresowana, ale po raz kolejny jest to negatywny obraz. Podane rozdzielczości są niewątpliwie niskie zarówno w trybie zadokowanym, jak i przenośnym, z problemami z wydajnością, ponieważ ma problemy z utrzymaniem stałego 30 klatek na sekundę. Port jest ostatecznie ogólnie uważany za wersję „dolnego poziomu”.

Nawet jeśli wersja na Switcha ma się ulepszyć w przyszłości, wygląda na to, że będzie wymagała sporo pracy, a zatem i czasu. Jeśli jest traktowany priorytetowo obok PlayStation / Xbox / PC, to zupełnie inna sprawa.

Na razie wydaje się, że Switch jest rozczarowaniem, ciekawie będzie zobaczyć, czy poprawki w nadchodzących tygodniach i miesiącach mogą to odwrócić.





Source : https://www.nintendolife.com/news/2021/11/digital-foundry-continues-gta-trilogy-analysis-sets-switch-as-bottom-tier-version