Czym wersja Ameryki w GTA różni się od prawdziwej


The Grand Theft Auto seria zawiera wiele lokalizacji, które są wyraźnie wzorowane na amerykańskich miastach, ale te fikcyjne wersje mają pewne zauważalne różnice w stosunku do ich prawdziwych odpowiedników. Co najważniejsze, Los Santos, Liberty City i Vice City opierają się odpowiednio na Los Angeles, Nowym Jorku i Miami, chociaż mają swoje własne unikalne dziwactwa. Niektóre różnice w stosunku do ich prawdziwych odpowiedników są znacznie mniej subtelne niż inne.


Wyraźne różnice geograficzne są najbardziej oczywistymi odchyleniami od prawdziwej Ameryki Grand Theft Auto Gry. Najbardziej widać to w San Andreas, gdzie do Los Santos dołączają San Fierro i Las Venturas, oparte odpowiednio na San Francisco i Las Vegas. Bliskość Los Santos i San Fierro jest logiczna, ponieważ oba są oparte na miastach w Kalifornii. Las Vegas znajduje się w stanie Nevada, który graniczy z Kalifornią, co czyni jego włączenie całkiem rozsądnym. Mówi się, że niektóre aspekty obszarów pustynnych są również inspirowane Arizoną. W porównaniu do GTA 5, San AndreasDzikość wydaje się zupełnie inna w wyniku tego dodatkowego wpływu Arizony. Kalifornia, Nevada i Arizona są połączone w stan San Andreas w GTA serii, oznacza to bardzo wyraźną różnicę w porównaniu z prawdziwymi Stanami Zjednoczonymi Ameryki. To nie jedyna zauważalna różnica w porównaniu z prawdziwym światem.

EKRAN WIDEO DNIA

Powiązane: Najgorszy zleceniodawca Grand Theft Auto


Mapy Grand Theft Auto są znacznie mniejsze niż ich prawdziwe odpowiedniki

Innym sposobem, że Grand Theft Auto mapy różnią się od ich odpowiedników w świecie rzeczywistym, ponieważ według członka GTA Forums, KeWiS, są znacznie mniejsze. Szczególnie w przypadku gier na PS2 jest to zrozumiałe, ponieważ ograniczenia sprzętowe znacznie ograniczały rozmiar każdej mapy. Liberty City ma tylko 7,38 kilometrów kwadratowych GTA 3 debiut w porównaniu do GTA 4Liberty City na 16,14 km2. Natomiast Nowy Jork to około 790 kilometrów kwadratowych, więc GTA 3 mapa jest mniejsza niż jeden procent wielkości Wielkiego Jabłka. Podobnie Miami ma około 145 kilometrów kwadratowych, w przeciwieństwie do Vice City, które ma tylko 9,11 kilometrów kwadratowych. Chociaż jest to większy ogólny odsetek, nadal nie jest to nawet 10 procent wielkości Miami. Ze względu na włączenie trzech różnych miast skalowanie miast w San Andreas jest jeszcze dziwniejszy niż inne wpisy z serii. Przybliżona łączna wielkość Los Angeles, San Francisco i Las Vegas wynosi 1770 kilometrów kwadratowych. Przyjmując skromne 38,2 kilometrów kwadratowych, stan San Andreas jest nieco ponad dwoma procentami wielkości tych obszarów razem wziętych. Przyszły powrót do Las Venturas w przyszłości GTA gry mogłyby to poprawić, ponieważ była to z pewnością najmniejsza z nich San Andreas’ miasta.

Gry 2D GTA zepchnęły geografię na dalszy plan

Blokada drogowa ustawiona przez policję w Grand Theft Auto 2.

Przed skokiem serii do 3D, oryginał Grand Theft Auto zawierał iteracje Liberty City, Vice City i San Andreas. W tej wersji San Andreas było miastem wzorowanym na San Francisco, takim jak San Fierro, zamiast stanu, którym miało się stać w późniejszych występach. W tych wersjach brakuje większości kluczowych punktów orientacyjnych, prawdopodobnie z powodu ograniczeń sprzętowych. Zamiast, Grand Theft Auto koncentruje się na uchwyceniu ogólnych dzielnic miast, z wieloma obszarami bardziej bezpośrednio nazwanymi na podstawie rzeczywistych obszarów w tych miastach. Brooklyn nazywa się Brocklyn, a Jersey City staje się Guernsey City. Podobieństwa w pierwszej grze są bardziej w nazwie niż cokolwiek innego. GTA 2 było jeszcze dziwniejsze, rozgrywające się w futurystycznym mieście, które w pewnym sensie wzorowało się na wielu największych na świecie. To ustawienie w GTA 2 nazywa się po prostu Anywhere City, ale zawiera również wiele elementów science-fiction, które nie odzwierciedlają realistycznego podejścia całej serii. Nie jest niespodzianką, że to podejście do projektowania map zostało szybko odrzucone w następnej części serii. Kilka rozszerzeń do pierwszej gry miało również miejsce w Londynie, co jest jedynym przypadkiem, w którym akcja serialu nie została osadzona w Ameryce.

Kiedy gry zostały przeniesione do HD, więcej uwagi poświęcono staraniom, aby te miasta odzwierciedlały ich rzeczywiste odpowiedniki. Pierwsza gra HD była GTA 4, który wrócił do Liberty City. Oprócz niemal podwojenia rozmiaru mapy w porównaniu z ostatnią grą, w której odwiedzano miasto, podjęto wiele wysiłków, aby uwzględnić bardziej rozpoznawalne punkty orientacyjne z Nowego Jorku. Liberty City w GTA 4 wygląda inaczej niż w poprzedniej iteracji miasta. W wyniku tych wysiłków, aby być bardziej wiernym, powstała bardziej skondensowana wersja miasta, w której znaczące punkty orientacyjne są oddalone od siebie o rzut kamieniem, nawet jeśli tak nie jest w prawdziwym świecie. To sprawia, że ​​gracze czują się, jakby byli w miejscu takim jak Nowy Jork, ponieważ prawie zawsze jest coś, co może to wymusić, mimo że mapa jest znacznie mniejsza niż jej prawdziwa inspiracja.

Powiązane: Rockstar Gaming Universe: Jak GTA, Red Dead Redemption i Manhunt są połączone

GTA V nastąpił powrót do stanu San Andreas, który w tym wcieleniu jest znacznie bardziej wzorowany na Kalifornii. Wszelkie linki do Nevady zostały odcięte, aby skupić się wyłącznie na jednym stanie, potencjalnie rujnując to, co powstało San Andreas Świetnie. Podobnie jak w poprzedniej grze, w nowej wersji Los Santos zebrano wiele najbardziej kultowych punktów orientacyjnych Los Angeles. Chociaż zdecydowanie pomaga to graczom pogodzić się z nowymi lokalizacjami, ponieważ niezapomniane punkty orientacyjne są blisko siebie, sprawia to, że miasta wydają się bardziej kreskówkowe. GTA 5Wydaje się, że Los Santos w Los Santos nie zawiera zbyt wielu obszarów podmiejskich, a zamiast tego jest dużym obszarem miejskim z jałową pustynią na górze, więc chociaż południowa część wydaje się bardziej dokładna do Los Angeles, w pozostałej części Los Santos brakuje środka między metropolia i obszary wiejskie, które stanowią dużą część stanu Kalifornia. Jest to zdecydowanie coś, co mogą rozwiązać późniejsze gry z serii. Ze względu na decyzje związane z rozgrywką, bardziej niż cokolwiek innego, każda mapa w Grand Theft Auto gra jest wyspą, w tym GTA Onlinedodatkowa mapa Cayo Perico. Dzieje się tak, aby gracze nie próbowali uzyskać dostępu do obszarów w zasięgu ich wzroku, które byłyby ograniczone, ponieważ doprowadziłoby to do rozczarowania. Oczywiście tworzy to ciekawy kontrast z prawdziwym światem, w którym Ameryka jest ogromnym lądem. Większość państw ma co najmniej jedną granicę z sąsiednim państwem. Nawet San Andreasktóra obejmowała lokalizacje z wielu sąsiednich stanów, zepchnęła je w jedno, które oczywiście było również państwem wyspiarskim.

Ogólnie rzecz biorąc, Grand Theft Auto seria zdecydowanie czerpała inspirację z prawdziwych amerykańskich miast, co stało się bardziej widoczne w nowszych wpisach. Biorąc pod uwagę przecieki sugerujące, że następny wpis może powrócić do innego znanego miejsca, interesujące będzie zobaczenie, jak zostanie on ponownie wyobrażony, aby bardziej odzwierciedlał jego prawdziwy odpowiednik. Wydaje się mało prawdopodobne, aby trzy stany ponownie zostały skondensowane na jednej mapie.

Więcej: Pozwól GTA 5 odejść już teraz

Źródło: Fora KeWiS/GTA



Źródło : https://screenrant.com/grand-theft-auto-maps-american-cities-comparison/