Czy Trylogia GTA już działa? Czy Grand Theft Auto: Trylogia jest tego warta?


Grand Theft Auto: Trylogia — Edycja ostateczna zadebiutowała na Steamie 19 stycznia, po długim okresie wyłączności w sklepie Rockstar Games dla graczy pecetowych. Zawiera zremasterowane wersje m.in Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto Vice Cityoraz Grand Theft Auto: San Andreas, pakiet wprowadzony na rynek pod koniec 2021 roku w niezbyt idealnym stanie. Wiele problemów z wydajnością i grafiką nękało każdy wpis i chociaż Rockstar wypuścił kilka łatek od tego czasu, ta reedycja wymaga ostrożności.

W tej chwili nie można kupić oryginalnych wersji tych trzech gier na Steamie, co oznacza, że ​​pakiet Definitive Edition jest teraz jedynym dostępnym pakietem w sklepie. Po kilku praktycznych ćwiczeniach z każdym tytułem, oto zestawienie tego, czego można się spodziewać (a raczej na co się przygotować) w wersji Steamowej trylogii GTA.

Obraz: Rockstar przez Polygon

Czy trylogia GTA już działa?

Cóż, odpowiedź jest skomplikowana. Tak, możesz w dużej mierze uruchomić Trylogię GTA na Steamie i grać w każdą z gier bez tylu problemów. Przynajmniej z mojego doświadczenia wynika, że ​​nie napotkałem żadnego szczególnego błędu, który uniemożliwiłby mi przejście z punktu A do punktu B bez tylu problemów (więcej o wrogich kierowcach samochodów opowiem później). Usterki, takie jak ulewny deszcz, który prawie uniemożliwiał zobaczenie, nie są już obecne.

To mówi, Grand Theft Auto: Trylogia — Edycja ostateczna wynika w dużej mierze z bycia w optymalnym stanie. We wszystkich trzech przypadkach gry zacinają się podczas ładowania podczas pierwszego uruchomienia. Po otwarciu programu uruchamiającego Rockstar Games — który tak, nadal działa w tle, nawet w wersji Steam — pojawia się czarny ekran, a proces gry nie odpowiada. Więc za każdym razem muszę otwierać menedżera zadań, kończyć proces i ponownie otwierać grę. Wszystkie gry prosiły również o pozwolenie na zaporę ogniową, na wypadek gdybyś chciał wiedzieć.

Pod względem prezentacji gry są mieszanką. poszedłem z GTA Vice CityWersja Steam była pierwsza i ku mojemu zaskoczeniu prawy górny róg interfejsu był obecny przez cały początkowy przerywnik filmowy. Nie powtórzyło się to później, ale nie było to najlepsze pierwsze wrażenie. Pod względem interfejsu wszystkie trzy gry mają tę samą strukturę — ​​opcje wyświetlane są po lewej stronie ekranu, a samo tło stanowi mapa gry. Możesz użyć myszy, aby przeciągnąć go dookoła, ale dopiero po wybraniu przycisku mapy zobaczysz ikony lub umieścisz punkty trasy. Ponadto czasami najechanie myszką na to menu powodowało wybranie przycisku powyżej miejsca, w którym wskazywał mój kursor myszy. Chociaż nie jest to przełom, prezentacja jako całość wydaje się nieoszlifowana.

Pod względem wizualnym… to skomplikowane. Żadna z trzech gier nie była domyślnie ustawiona na standardową rozdzielczość mojego komputera, czyli 1080p, i miały czarne paski z boku, dopóki nie zmieniłem ustawień i nie uruchomiłem ich ponownie. W grze niektóre przerywniki filmowe pokazywały postacie z pustymi lub wręcz przyciętymi oczami, a kilka modeli wyglądało na niewyraźne, gdy oglądano je z bliska. Kilka razy pozycja NPC lub kluczowe obiekty — takie jak bomba, która wybucha na początku GTAIII — znajdował się wyraźnie w innej pozycji niż zamierzał. Ponownie, chociaż te problemy nie przeszkodzą ci w graniu w trylogię GTA per se, sumują się, aby stać się ciągłym rozproszeniem.

Twój przebieg będzie się różnić pod względem nowej ogólnej estetyki każdej gry, zarówno ze względu na różne wykorzystanie oświetlenia, jak i różne projekty modeli. Ale nawet jeśli nie przeszkadza ci, że twarze wszystkich wyglądają jak mieszanka zaskoczonego dziecka i zgniecionej glinianej figurki, niektóre efekty świetlne w najlepszym razie rozpraszają, aw najgorszym przeszkadzają.

Pływające przedmioty, takie jak gwiazdki policyjne lub znaczniki zadań, emitują własne światło, które jest niewiarygodnie jasne, do tego stopnia, że ​​można zobaczyć ich odbicia na płotach lub innych pobliskich obiektach. Cienie mają odwrotny problem, zwłaszcza podczas przerywników filmowych, gdzie postacie są często zasłonięte (choć czasami jest to związane z aktualną porą dnia w grze). W innych przypadkach odbicia mogą ukryć postacie, na przykład w scenie przejazdu samochodem w San Andreas, gdzie grupa zbiera jedzenie. Blask odbijający się od przedniej szyby był tak intensywny, że wyraźnie widziałem tylko CJ wewnątrz samochodu.

Osoba jedzie samochodem nadmorską autostradą w trylogii GTA.

Obraz: Rockstar przez Polygon

Czy warto zagrać w GTA Trilogy Definitive Edition?

Prawdę mówiąc, ponowne odwiedziny GTAIII lub GTA Vice City w dzisiejszych czasach wydaje się nieuchronnie niezgrabny, a większość drobnych dodatków to jedynie subtelne zmiany, takie jak koło kanałów radiowych z Grand Theft Auto 5 teraz obecny we wszystkich trzech grach. Warto również wspomnieć, że istnieje przyzwoita liczba opcji ułatwień dostępu w porównaniu z oryginalnymi wydaniami.

Tu i ówdzie zdarzały się jednak dziwne przypadki. Na przykład czasami zderzenie z radiowozem lub motocyklem nie prowadzi od razu do posiadania poszukiwanej gwiazdy. Jasne, jest to pomocne, ale wciąż odpychające. Jazda ogólnie wydaje się być chaotyczna — w GTAIIInie mogłem przejść trawersem dłużej niż kilka przecznic bez zobaczenia wypadku samochodowego lub zabitego pieszego na podłodze blokującego ulicę.

W San Andreas czasami kierowcy po prostu się wściekają i zaczynają cię bić bez powodu. W jednym konkretnym przypadku udało im się przewrócić mój samochód, więc wysiadłem, zanim eksplodował. Ale nawet po dokonaniu czynu kierowca nadal powoli cofał, a następnie maszerował w kierunku wraku w nieskończonej pętli.

Niestety, wydajność może być również dość dowolna. Korzystając z RTX 2060, i7 8700k i 16 GB pamięci RAM, przez większość czasu miałem 60 FPS na najwyższych ustawieniach. Ale liczba klatek na sekundę często spadała we wszystkich trzech grach, czasami bez konkretnego powodu. DLSS jest przynajmniej opcją, ale ogólnie wydaje się, że gry działają w znacznie bardziej wymagający sposób, niż powinny, iw rezultacie wpływają na wydajność. (Wentylatory mojego komputera wydawały dziwny, ciągły dźwięk podczas ich odtwarzania, którego nigdy wcześniej nie słyszałem.)

Podsumowując, jeśli planujesz przejść wszystkie trzy gry, na pewno napotkasz problemy i usterki, takie jak te opisane powyżej. Jeśli naprawdę chcesz GTA Trilogy na Steamie, jest to jedyna dostępna opcja, a prezentacja pozostawia wiele do życzenia. Ale jeśli nadal masz PS2, może to być najlepszy sposób na zanurzenie się w nostalgii bez przerażenia lub rozczarowania co dziesięć minut.



Źródło : https://www.polygon.com/23573243/grand-theft-auto-gta-trilogy-definitive-edition-work-yet