Czy nauczyciele GTA przechodzą masowo na emeryturę?


Kelly Matheson normalnie byłaby przed salą nastolatków, przedstawiając cele na ten rok i podkreślając wagę codziennego czytania.

Ale pierwszego dnia zajęć w ubiegłą środę Matheson nie było w Riverdale Collegiate Institute – szkole, którą nazywała domem przez ostatnie 18 lat. Zamiast tego jeździła na rowerze po Distillery District i jadła lunch w swojej ulubionej restauracji.

Była nauczycielka angielskiego zrezygnowała z pracy w czerwcu, prawie rok wcześniej niż kwalifikująca się do przejścia na emeryturę, kiedy mogła odejść bez kary. W rezultacie dostaje 200 dolarów miesięcznie na emeryturę.

Ale 57-latka po prostu nie mogła znieść powrotu do klasy po dwóch latach nauczania na temat pandemii – okres, który opisuje jako „absolutnie piekielny”.

Matheson był jednym z 607 nauczycieli, którzy przeszli na emeryturę z Toronto District School Board w latach 2021-22, około 3,7% kadry nauczycielskiej tej rady — najwięcej w ciągu ostatnich czterech lat akademickich.

Ankieta przeprowadzona przez Star 10 rad szkolnych Greater Toronto wykazała, że ​​siedem – w tym TDSB, Durham, Halton, Peel, Dufferin-Peel Catholic, York Region i York Catholic District – miało większy odsetek nauczycieli odchodzących na emeryturę w jednej z dwóch ostatnich szkół akademickich. lat w porównaniu do danych sięgających okresu sprzed pandemii 2018-19. (Durham Catholic District, ze względu na nowy system zatrudnienia, nie był w stanie pozyskać wyższego personelu, takiego jak dyrektorzy i kuratorzy, ze swoich całkowitych danych, które są stosunkowo wysokie; Halton Catholic nie dostarczyły danych).

W sumie spośród przebadanych zarządów GTA w latach 2021-22 na emeryturę przeszło ponad 2000 nauczycieli.

Te odejścia, w tym odejście Mathesona, mają miejsce w czasie niedoboru nauczycieli w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych – nie do końca wywołanego przez pandemię, ale z pewnością przez nią zaostrzonych.

Po ponad dekadzie nadwyżek nauczycieli Ontario stoi w obliczu sytuacji, w której liczba nowo licencjonowanych nauczycieli jest równa rocznej emeryturze. Przyczyny są różne, od demografii do spadku liczby absolwentów po przejściu Ontario w 2015 r. do dwuletniego stopnia nauczycielskiego. Prowincja przewiduje około 5800 rocznych emerytur w ciągu najbliższych kilku lat. Tymczasem liczba nowych nauczycieli spadła do 5795 w porównaniu do 12 000 w 2008 roku.

Ponadto, zwolnienia lekarskie z powodu COVID-19, krótkoterminowe urlopy od stresu, opóźnienia w certyfikacji nowych nauczycieli i wyczerpana lista rezerwowa nauczycieli chętnych do wypełniania codziennych okazjonalnych grafików, zwiększyły wyzwanie związane z obsadą klas.

„COVID ma znaczący wpływ na samopoczucie ludzi” – powiedział Domenic Scuglia, dyrektor ds. edukacji w York Catholic District School Board, który odwiedził 41 szkół w zeszłym roku – jego pierwszy na stanowisku. I chociaż był świadkiem, jak nauczyciele wciąż dobrze się bawią i dobrze prosperują, zauważył również, że „niektórych z nich ta radość została stłumiona przez pandemię”.

Media społecznościowe obfitują w historie sugerujące, że Wielka Rezygnacja przetacza się przez sektor edukacyjny: „Liczba nauczycieli, od których słyszę, że rozważają przejście na wcześniejszą emeryturę, jest dość szokująca”, zauważono niedawno na Twitterze poświęconym kanadyjskim nauczycielom.

Podczas gdy Gwiazda odkryła, że ​​​​przechodzenie na emeryturę nauczycieli w żadnym z ostatnich czterech lat akademickich nie różniło się zbytnio, mieszcząc się głównie w przedziale od 2 do 3,5 procent, katolicka rada Yorku odnotowała wzrost z roku na rok od 2018-19, a ostatnio 167, czyli 5,5% kadry przeszło na emeryturę — ​​najwięcej spośród wszystkich badanych rad.

„To mnie nie dziwi” – ​​powiedział Michael Totten, przewodniczący związku York Catholic Teachers, OECTA (Ontario English Catholic Teachers Association).

Chociaż Totten zauważył, że nauczyciele nie czuli się wspierani z powodu wielu problemów, w tym dramatycznej rotacji personelu administracyjnego w ciągu ostatnich kilku lat, wskazuje on największą winę na decyzję zarządu o przeprowadzeniu uczenia hybrydowego podczas pierwszego pełnego roku akademickiego pandemia i system mieszany w następnej kolejności, z których oba wymagały od nauczycieli jednoczesnego instruowania uczniów osobiście i online.

„To spowodowało wiele chaosu wśród naszych członków” – powiedział. „Mieli to dwa lata i myślę, że dla wielu z nich to po prostu stało się walką, której nie chcieli dalej przezwyciężać”.

Powiedział, że format, wraz z wadliwą technologią, prawie uniemożliwił nauczycielom służenie uczniom w sposób, do jakiego byli przyzwyczajeni.

I tak, zamiast zwyczajowej praktyki nauczycieli pozostawania poza „datą przejścia na emeryturę”, choćby tylko po to, by zakończyć rok akademicki w czerwcu, nauczyciele wyjeżdżali „w grudniu, styczniu, lutym, marcu” – powiedział Totten. „Ludzie nie wytrzymali. Poszli na randkę i dosłownie nazwali to rozstaniem”.

Kiedy zajęcia wróciły w zeszłym tygodniu, niewielka liczba członków rady katolików w Yorku wciąż nie miała stałego nauczyciela. Dyrektor zarządu Scuglia powiedział, że kwestia kadrowa zostanie wkrótce naprawiona.

W tym roku York Catholic podąża za TDSB, oferując dedykowaną szkołę wirtualną, jednak Scuglia zgadza się, że model hybrydowy, przyjęty również przez inne zarządy w niektórych punktach w ciągu ostatnich dwóch lat, zebrał żniwo. „Nauczyciele chcą wykonywać dobrą pracę. Dbają o swoje dzieci. Dlatego wchodzą do zawodu. Nie chcesz zamienić żadnego z dzieciaków. Myślę więc, że mieliśmy pracowników, którzy kwalifikowali się do przejścia na emeryturę, którzy mogli skorzystać z tej opcji wcześniej, zamiast zostać trochę dłużej.

„To byłaby moja teoria, dlaczego nasze liczby są tak wysokie, ale dlaczego są wyższe niż inne płyty (które również zrobiły hybrydę), nie mogę powiedzieć na pewno”.

Karen Littlewood, przewodnicząca Federacji Nauczycieli Szkół Średnich w Ontario, powiedziała, że ​​widzi ten sam schemat wśród swoich członków: W przeszłości „wielu ludzi uczyło, którzy wykraczają poza datę przejścia na emeryturę, ponieważ kochają tę pracę i to się nie dzieje tak często”.

Dla tych, którzy myślą o wyjeździe może nawet wcześniej, pakiet wynagrodzeń i świadczeń pozostaje zachętą do wytrzymania, przynajmniej do kwalifikującej się daty przejścia na emeryturę. Zgodnie z Planem Emerytalnym Nauczycieli Ontario — który pozwala nauczycielowi przejść na emeryturę bez kary finansowej, gdy jego wiek i lata kwalifikujące wyniosą 85 — średni wiek emerytalny nauczyciela w Ontario wynosi 59, a średnia emerytura początkowa wynosi 49 400 USD.

„Dla wielu ludzi pozostawienie tego jest naprawdę trudne” – powiedział Littlewood.

Ale nawet dla kogoś, kto uznał zaszczepienie w uczniach miłości do literatury „naprawdę potężną”, Matheson nie mogła pojąć, że dotrze do oficjalnej daty przejścia na emeryturę.

Ciągle zmieniające się tryby nauczania w Toronto District School Board – od pełnej wersji online w marcu 2020 r., kiedy wybuchła pierwsza pandemia, przez quadmestry, a następnie zmodyfikowane semestry – oraz zmieniające się oczekiwania dotyczące oceniania i uczniów, którzy nie byli już zaangażowani, sprawiły, że była zestresowana i bezsenna . Po raz pierwszy musiała zobaczyć się z terapeutą.

„Zacząłem myśleć, że jedyny sposób, w jaki przetrwam rok w jednym kawałku, to gdybym wiedział, że to ostatni raz na (wszystko)” – powiedział Matheson, który zaczął rozważać ideę przejścia na emeryturę w grudniu ubiegłego roku. Musiałaby wygłosić sobie motywujące przemówienia, takie jak „to ostatni zestaw esejów”.

Zniesienie obowiązku stosowania masek w szkołach w marcu zeszłego roku było ostatnią kroplą dla Mathesona, który ma w domu dziecko z obniżoną odpornością. Zgłosiła zamiar przejścia na emeryturę i zakończyła rok szkolny.

Decyzja nie przyniosła wielkiej ulgi; więcej rezygnacji niż cokolwiek innego.

Totten, który ubolewa nad utratą pamięci instytucjonalnej i możliwości mentoringu, które zabierają ze sobą doświadczeni nauczyciele po odejściu, powiedział, że widział podobne odczucia wśród swoich członków.

„Wielu z nich powiedziało mi, kiedy przeszli na emeryturę, że to nie jest sposób, w jaki chciałem przejść na emeryturę, ponieważ odeszli na niskim poziomie, a nie na wysokim. I myślę, że wszyscy chcemy w końcu wyjść na tak wysoki poziom.

Dla tych, którzy pozostali i wrócili do klasy w zeszłym tygodniu, wielu nie wyleczyło się w pełni w ciągu ostatnich kilku lat, powiedział Matheson, dodając, że stoją w obliczu upadku bez środków ostrożności związanych z COVID-19, takich jak maskowanie, a także nadciągająca niepewność w związku z negocjacjami kontraktowymi. „Nie masz pojęcia, ilu moich kolegów powiedziało mi: „O mój Boże, masz szczęście”.

Mimo to Matheson ma nadzieję, że pewnego dnia czule spojrzy wstecz: „Chcę tylko spróbować pozbyć się całej negatywności związanej z COVIDem i pomyśleć o prawdziwych pozytywach, które miałem. Miałem niesamowitych uczniów i poznałem wspaniałych przyjaciół”.

DOŁĄCZ DO ROZMOWY

Rozmowy są opiniami naszych czytelników i podlegają Kodeks postępowania. Gwiazda nie popiera tych opinii.





Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63205df054344fbb98926e2a42fe2f8e&url=https%3A%2F%2Fwww.thestar.com%2Fnews%2Fgta%2F2022%2F09%2F13%2Fare-gta-teachers-retiring-en-masse-heres-a-look-at-whats-happening-and-why.html&c=16593907228496919151&mkt=fr-fr