Spektakularny hack ujawnia 90 filmów z rozgrywki GTA 6 i wstrząsa społecznością graczy
Brytyjski haker odpowiedzialny za hack do GTA 6
Arion Kurtaj, brytyjski nastolatek zamieszany w serię włamań, został skazany na bezterminowy pobyt w szpitalu za kradzież 90 klipów z jeszcze nie wydanej gry Grand Theft Auto 6.
18-letni haker, u którego zdiagnozowano autyzm, odegrał kluczową rolę w gangu cyberprzestępczym Lapsus$, którego celem byli giganci technologiczni, tacy jak Uber i Nvidia, powodując szkody wielomilionowe.
Zagrożenie publiczne i bezterminowa hospitalizacja
Uznany za zagrożenie publiczne ze względu na swój talent i zamiary, Kurtaj otrzymał nakaz hospitalizacji na czas nieokreślony i pozostanie w areszcie do czasu, gdy lekarze uznają go za nieszkodliwego.
Sąd przyjął, że Kurtaj zachowywał się agresywnie w areszcie, na podstawie dziesiątek doniesień o obrażeniach lub zniszczeniach mienia. Lekarze uznali go za niezdolnego do stawienia się przed sądem ze względu na autyzm, a ławę przysięgłych poproszono o ustalenie, czy dopuścił się zarzucanych mu czynów, a nie czy zrobił to z zamiarem przestępczym.
Szczegóły ataku
Nawet po skonfiskowaniu jego laptopa Kurtajowi udało się przeprowadzić atak przy użyciu Amazon Firestick, hotelowego telewizora i telefonu komórkowego. Udało mu się zinfiltrować wewnętrzny system przesyłania wiadomości firmy, ogłaszając: „Jeśli Rockstar nie skontaktuje się ze mną na Telegramie w ciągu 24 godzin, zacznę publikować kod źródłowy”.
Inny członek Lapsus$, lat 17 i chroniony anonimowością sądową, również został uznany za winnego w tym samym procesie. Został skazany na nakaz resocjalizacji nieletnich w Sądzie Koronnym w Guildford za dwa przypadki oszustwa, dwa przestępstwa na podstawie ustawy o cyberprzestępczości i jeden przypadek szantażu.
Wniosek
Ta sprawa wstrząsnęła społecznością graczy i postawiła pytania o bezpieczeństwo najbardziej oczekiwanych gier wideo. Chociaż zwiastun GTA 6 został wypuszczony w tym miesiącu i osiągnął rekordową liczbę wyświetleń na YouTube, ta sprawa przypomina, jak kluczową kwestią jest bezpieczeństwo gier wideo.
Należy podjąć kroki w celu zapewnienia ochrony najbardziej oczekiwanych gier wideo i zapobiegania takiemu piractwu w przyszłości.
Źródło: www.bing.com