5 głównych ulepszeń w serii GTA


Przez lata GTA wciąż dodaje główne elementy rozgrywki, które zmieniają wrażenia.

Seria GTA ma za sobą dwie dekady. W rezultacie pierwsze gry w niczym nie przypominają najnowszych. Nadal zachowują podobne koncepcje rozgrywki. Jednak każda nowa gra oferuje inne podejście do niektórych funkcji. Na przykład system walki ewoluuje w każdym pokoleniu.

Te duże postępy zapewniają firmie Rockstar swoją reputację. To właśnie przenosi grę na wyższy poziom. Oto niektóre z największych postępów w serii.


Pięć przełomowych osiągnięć w serii GTA

5) Pływanie

Woda była tak śmiercionośna jak eksplozja we wczesnych tytułach GTA. Kiedy mechanika została wprowadzona w GTA San Andreas, wszystko się zmieniło w serii. Gracze mogą teraz swobodnie eksplorować wyspy bez łodzi, ponieważ utonięcie to jedyne ryzyko, jakie muszą podjąć.

Gracze nie muszą się już martwić o tanie zgony. GTA 3 i Vice City były podatne na tego typu wypadki.


4) zachowanie AI

Zachowanie pieszych zmieniło się znacząco na przestrzeni lat. Przeszli od prostych animacji do szczegółowych zachowań w późniejszych grach. Na przykład piesi GTA 5 mogą robić zdjęcia pięknych samochodów.

GTA 4 było ważnym krokiem w zachowaniu AI. Piesi mieli ustawione animacje obrażeń, w zależności od tego, gdzie zostali ranni. Oprócz graczy policja może ścigać również innych przestępców. W rezultacie Liberty City wydaje się bardziej żywe.


3) Punkty kontrolne misji

Misje GTA mogą wahać się od zwodniczo łatwych do nieubłaganie trudnych. Wczesne gry były pod tym względem brutalne. Gracze mogą przejść przez kilku wrogów, nie reagujące sterowanie i małe limity czasowe.

Punkty kontrolne misji znacznie to ułatwiły. Gracze nie musieli już znosić całej rękawicy. Zamiast tego mogli zacząć tam, gdzie skończyli. Pomogłoby to zmniejszyć frustrację związaną z nadmiernie długimi misjami.


2) System osłon i walka

GTA 4 całkowicie przedefiniowało system walki. Wprowadzono mechanikę osłony, która pozwalała na bardziej defensywne podejścia. Fizyka ragdoll również zmieniła wygląd walki. Dawno minęły czasy gotowych animacji, ponieważ każdy NPC reaguje inaczej na każdy strzał. Nic dziwnego, że wygląda bardziej realistycznie.

Chinatown Wars później dodało kołowrotek do użycia broni. Zapewniało to szybkie zmiany dla każdej broni. Walka w uniwersum HD jest bardziej dynamiczna niż poprzednie wpisy.


1) Przejście z 2D do 3D

Jest to najbardziej imponujący z punktu widzenia rozwoju, ponieważ seria GTA zyskała sławę ze względu na swoją przemoc. Jednak perspektywa odgórna ją powstrzymała. Z tego powodu GTA otrzymywało mieszane recenzje od krytyków.

Dopiero w GTA 3 wszystko się zmieniło. Rockstar rozwinął koncepcję otwartego świata i uczynił go jeszcze lepszym. Przejście z doświadczenia 2D do 3D to ogromne przedsięwzięcie. Wbrew przeciwnościom Rockstarowi udało się na nowo zdefiniować gatunek sandboksowy swoim wpisem. Reszta to historia gier wideo.


Postępy GTA można śledzić, wymieniając jego niesłabnącą pomysłowość i innowacyjność. Kultowa seria Rockstar jest niezłomną grą z wielu powodów, nie tylko ze względu na szyte na miarę pomysły i funkcje.

Uwaga: ten artykuł odzwierciedla osobiste poglądy autora.

Edytowane przez Sijo Samuel Paul






Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=55BAE561A23143BFBCDB22F0E95C0EF8&url=https%3A%2F%2Fwww.sportskeeda.com%2Fgta%2F5-major-advancements-gta-series&c=3178767252460078090&mkt=fr-fr