3 duże zmiany istotne dla serii GTA

Nowe podejście do serii GTA: nadchodzą 3 główne zmiany

W serii GTA zaszły ogromne zmiany pod względem rozgrywki, budowania świata, a nawet tonu fabuły. Przygotowując następną grę z serii, Rockstar Games musi cofnąć się do swojej przeszłości i wdrożyć elementy, które zapewniły serii taki sukces w tamtych czasach. Oczekuje się, że w nadchodzącej grze zostaną uwzględnione funkcje z poprzednich gier GTA, a nawet Red Dead Redemption.

Szczegóły świata

Rockstar zawsze był mistrzem budowania świata w gatunku otwartego świata, począwszy od GTA 3, gry, która znacznie wyprzedziła swoje czasy dzięki żywemu i autentycznemu wyglądowi Liberty City z 2001 roku. Ostatnio deweloper przyspieszył grę tworząc Red Dead Redemption 2, a fani oczekują, że Leonida w GTA 6 zapewni podobny poziom szczegółowości.

Świat gry nie powinien wydawać się pusty i wypełniony obszarami. Na przykład, choć świat Grand Theft Auto V jest największy w serii, jego mapa San Andreas wydaje się raczej pusta i nudna.

Natomiast trójwymiarowy wszechświat San Andreas jest pełen miejsc do odkrycia i rzeczy do zrobienia. Oczekuje się, że nadchodząca gra będzie zawierać więcej miast i lokalizacji nadających się do zamieszkania, podobnie jak w oryginalnych grach San Andreas i Red Dead Redemption. Gra powinna mieć także więcej wewnętrznych przestrzeni i tajemnic do odkrycia.

Pisanki byłyby świetnym sposobem na uczynienie świata ciekawszym do zwiedzania, a do GTA 6 warto dodać także kilka przypadkowych spotkań z nieznajomymi i dziwakami.

Więcej realizmu

Wygląda na to, że Rockstar eksperymentował z realizmem w serii Grand Theft Auto. Jedna gra może wydawać się bardzo zręcznościowa, a inna może wydawać się zbyt realistyczna. Biorąc pod uwagę kilka najnowszych produkcji studia, seria wydaje się coraz bardziej skłaniać się ku realizmowi. Podobnie jak w poprzednim punkcie, jest to bardzo widoczne w RDR2.

Przecieki GTA 6 2022 sugerują, że nadchodząca gra może również zawierać pewne realistyczne aspekty, takie jak zmniejszona możliwość noszenia broni w Red Dead Redemption 2. Studio może również skorzystać z kluczowych funkcji gry, takich jak zdrowie, wytrzymałość i umiejętności Dead Eye. muszą być utrzymywane poprzez żywność i inne przedmioty. Jednak RDR2 nie jest tak realistyczne jak gra survivalowa, więc realizm jest zrównoważony.

Rockstar dodał także elementy realizmu do Grand Theft Auto: San Andreas w 2003 roku. CJ musi jeść, aby uniknąć głodu i utraty wagi. Nadmierne jedzenie może powodować otyłość, a ćwiczenia na siłowni mogą pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej i budowaniu mięśni. GTA 6 musi implementować realistyczne elementy obu gier.

Skoncentruj się na grach dla pojedynczego gracza

Przez ponad dekadę fani obserwowali, jak Rockstar stopniowo skupia swoją uwagę na Grand Theft Auto Online, składniku Grand Theft Auto V przeznaczonym do rozgrywki wieloosobowej. Choć początkowo wydawało się to akceptowalne, w miarę ciągłego aktualizowania gier wieloosobowych i dodawania nowej zawartości, stało się to kosztem wrażeń z rozgrywki dla jednego gracza.

Grand Theft Auto V przegapiło planowane DLC i dodatki, ponieważ Rockstar uznał Grand Theft Auto Online za bardziej dochodowe. Niedawny wyciek kodu źródłowego GTA 5 potwierdził wstępne plany dewelopera dotyczące wypuszczenia DLC w trybie fabularnym.

Warto odnotować, że fani Red Dead Online również zaczęli narzekać, że Rockstar porzucił grę, gdyż rzadko otrzymywała ona znaczące aktualizacje, zwłaszcza w porównaniu z Grand Theft Auto Online.

Jest to coś, czego Rockstar powinien unikać w swojej następnej grze. Powinno być więcej treści przeznaczonych specjalnie dla jednego gracza, jak np. odcinek Grand Theft Auto 4 w Liberty City.

Źródło: sparkchronicles.com