10 rzeczy, o których Gearheads zapomnieli o Hiszpanii GTA Spano


Spełnienie kryteriów supersamochodu V10 z silnikiem V10 o prędkości ponad 200 km/h z pewnością musi być włoskie, prawda? Cóż, nie ma cichego latania pod radarem, w 2012 roku Spano GTA Spano spełniło wszystkie powyższe i wiele więcej.



Jeśli mamy być brutalnie szczerzy, Hiszpania nie jest nazwą powszechnie rozpoznawaną przez ekspertów, ci, którzy wiedzą, są albo kinomanami, albo graczami, obie formy mediów goszczą to mało znane supersamochód. Do tej pory GTA jest jedynym supersamochodem w Hiszpanii, który nie był datowany od czasu, gdy pierwszy prototyp zepsuł osłonę, więcej mocy i, oczywiście, kilka kosmetycznych poprawek utrzymujących świeżość. To trochę niespodzianka z tak odurzającą mieszanką mocy i prędkości, Hiszpania znalazła się w szeregach sportów motorowych, korzystając z doświadczenia na torze, aby uderzyć w ziemię jednym z najmniej znanych supersamochodów tego stulecia.


10 Si Señores, Hiszpania też buduje supersamochody

Hiszpania, najbardziej znana jako popularne miejsce letnich wakacji, Sangria i wyluzowany styl życia, a nie mekka dla miłośników biegów szukających piłek do napędzanych benzyną emocji. Podczas gdy SEAT należący do VAG wyprodukował kilka gorących aut z logo Cupra ze znacznym sukcesem, to inna, mniej znana marka, przejmuje pałeczkę supersamochodów.

Założona w 1978 roku, Spania GTA po raz pierwszy zajęła się prywatnymi samochodami, później przeszła do Formuły 3 i serii IMSA GT, supersamochodów własnej produkcji, które pojawiły się około 40 lat później. Powstały Spania GTA Spano nieco zaskoczył elitę supersamochodów, a pierwsze samochody klienta dostarczono pod koniec 2012 roku.

POWIĄZANE: 10 najfajniejszych hiszpańskich samochodów

9 Trick Doors, Tricker Trunk

Znakiem rozpoznawczym wielu supersamochodów, wjeżdżających lub wyjeżdżających z czegokolwiek szybkiego i egzotycznego, zwykle są wysoce zaprojektowane i złożone drzwi, Countach zachwycał drzwiami nożycowymi, Mercedes podobnie wzbudzał zamieszanie ze skrzydłami mew 300 SL. Nie chcąc być pominiętym, Spania zdecydowała się na dwuścienną konfigurację drzwi, jednocześnie w górę i na zewnątrz, co ułatwia dostęp.

Mówi się, że mimikra jest największą formą pochlebstwa, zdobędziemy GTA Spano na równi z innymi egzotykami. Jednak Hiszpania ma jedną fajną sztuczkę w rękawie, GTA Spano, supersamochód z centralnym silnikiem, umieszcza ciężarówkę z przodu. Dostęp jest zaledwie jednym naciśnięciem przycisku, ale zamiast prostego ruchu w górę, ten porusza się w górę, a następnie do tyłu.


8 1. Generacja 2013-15

Od samego początku, najlepszy supersamochód w Hiszpanii wyglądał jak część, samochody pierwszej generacji dzielące znajome, czyste, opływowe podejście do innych supersamochodów. Zarówno muskularny, jak i powściągliwy, GTA Spano wciąż był w stanie wtopić się w tłum, nie powodując zbyt wielu łamania szyi, wow, co to za chwile.

Samochody pierwszej generacji zbudowane w latach 2012-15, samochody napędzane silnikiem V10 z centralnie umieszczonym silnikiem, z Hiszpanią osiągającą prędkość maksymalną 217 mil na godzinę, jedyny prawdziwy dramat wizualny związany z podniesieniem tylnego skrzydła, kierowcy mogący określić, jakiej siły docisku potrzebują .

7 2. generacja 2015-obecnie

Całkowicie nowy na rok 2015, bardziej ostry wygląd dzięki zmienionemu pakietowi aerodynamicznemu z przodu i z tyłu. Z przodu, głębsze, wypełnione siatką kratki na całej szerokości, uzupełnione nowymi skupieniami świateł i listwami chłodzącymi. Z tyłu jest podobna historia, głębsze kraty, otwory wentylacyjne i przerobiona wiązka światła, która, przysięgamy, wygląda jak Corvette. Oczywiście tylne skrzydło też się powiększyło.

Obie generacje mają ten sam silnik V10, na wszelki wypadek z podwójnym turbodoładowaniem, dający ponad 900 KM mocy z napędem na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów, klienci mogą wybrać opcję manualną lub automatyczną. Nowsze samochody, mimo niewielkich przyrostów mocy, miały wyższą prędkość maksymalną 230 mil na godzinę.

6 Niektóre rzeczy nigdy się nie zmieniają, wiele

Przedprodukcja, 1. generacja i kolejna 2. generacja GTA Spano mają ten sam silnik V10. Na pierwszym publicznym pokazie w Hiszpanii, 8,3 litra amerykańskich mięśni wzmocnionych dwoma turbosprężarkami wypuściło 770 KM, a produkcyjny Spanos podniósł stawkę do 887 koni z niewielkim skokiem pojemności skokowej. Co dziwne, nowsze samochody pojechały w innym kierunku, spadając do 8 litrów.

Prawdopodobnie można się domyślić na podstawie powyższych liczb, 10 cylindrów amerykańskich mięśni i ponad 8 litrów, że Hiszpania zaczerpnęła swoje silniki od Dodge Vipera, jak mówi przysłowie, że nie ma substytutu dla cali sześciennych.

POWIĄZANE: 10 najgorszych silników V10, jakie kiedykolwiek umieszczono w samochodzie

5 Materiały z epoki kosmicznej

Niemalowany, nietrudno zauważyć charakterystyczny splot węglowy, który Hiszpania zdecydowała się zbudować GT Spano z włókna węglowego, lżejszego i mocniejszego niż stal lub aluminium przy danej wadze, a także jego fajne wykończenie. Każdy producent supersamochodów idzie tą ścieżką, nawet rzucając trochę tytanu i kevlaru, Hiszpania jest tam najlepsza.

Przesuwając granice dalej dzięki aktualizacjom generacji 2, do standardowych obecnie egzotycznych materiałów dołączył inny materiał z epoki kosmicznej, Spania, która dodała grafen do procesu konstrukcyjnego Spanos.

4 Pirelli, Michelin

Kolejne zmiany generacji obejmowały przejście na gumę Michelin Pilot Super Sport, odpowiednio 265/30 ZR i 345/30 z przodu iz tyłu, nie tylko zmianę marki, ale także większą. W zimnych, twardych liczbach różnica osiągów w wyścigu drag jest dokładnie zerowa, oba samochody osiągają prędkość 60 mil na godzinę w 2,9 sekundy.

Wyposażone w 19/20-calowe kute felgi przód/tył, pierwotnie specyfikowane przez Hiszpanię Pirelli P-Zero 235/35 i 335/30, reprezentujące niewielką zmianę rozmiaru opony w stosunku do proporcji. Przekładnie Eagle Eyed z łatwością dostrzegą standardowo montowane 15-calowe tarcze węglowo-ceramiczne, sześciotłoczkowe zaciski obsługujące funkcję hamowania.


3 Wspaniałe niestandardowe wnętrze

Zasiadając na siedzeniu kierowcy, wykończona skórą mieszanka wyścigu i komfortu, Hiszpania nastawiona na to, aby GT Spano było niesamowicie szybkie bez irytacji innych supersamochodów. Lusterko wsteczne? Nie, ta często kompromitowana praca zostaje zastąpiona tylną kamerą i panelem LCD, nigdy więcej oglądania świata przez szczelinę.

Poza schludnymi rozwiązaniami, to główny zestaw wskaźników zachwyca najbardziej, dwa widoczne wskaźniki LED określające prędkość obrotową silnika i prędkość jazdy łączą się z mniejszym odczytem poziomu paliwa i to wszystko, czego potrzebujesz, gdy pchasz daleko poza dozwolone prędkości. Dla tych, którzy szukają pewnej elastyczności, przechowywanie jest mile widzianą niespodzianką, Hiszpania zapewnia wewnętrznie hojne 150 litrów.


2 Potrzeba prędkości

Wszyscy patrzyliśmy z podziwem, jak wyświetlane na ekranie sekwencje wyścigowe uwalniają pełną moc turbodoładowanych koni mechanicznych, Need For Speed ​​prezentuje osiągi Hiszpana na poziomie 200 km/h w porównaniu z niektórymi z największych nazwisk w supersamochodach. Uwaga spoiler, Spania GTA Spano niestety nie wygrywa i spotyka przedwczesny koniec, na szczęście zastąpiony repliką.

Ci o młodszym usposobieniu prawdopodobnie rozpoznają Hiszpanię z jednej z kilku znanych gier wyścigowych, Need For speed jest oczywistą, ale możesz również dodać Forza, Asphalt, Driveclub i CSR do listy cyfrowych występów.

POWIĄZANE: To było 10 najfajniejszych samochodów biorących udział w Need For Speed

1 Edycje specjalne GTA Spano

Najszybszy hiszpański supersamochód stanie się o wiele szybszy, a także trudniejszy, dzięki najnowszemu wariantowi Spano skoncentrowanemu na torze, Spano R. W wersji R-Spec waga spada o niewiarygodne 440 funtów, częściowo z powodu pierwszej prawdziwej zmiany silnika w Spano . Rezygnacja z V10 na rzecz bardziej kompaktowego 4-litrowego turbodoładowanego V8 nie tylko pozwala zaoszczędzić cenne kilogramy, ale także zwiększa moc do 1200 KM. Plany produkcyjne są ograniczone do 40 egzemplarzy.

Wracając na ziemię i przynosząc odrobinę bardziej przystępną cenę, przekładnie z mniejszym budżetem mogą kupić niestandardowy zestaw BuWizz GT Spano Lego składający się z ponad 3800 klocków za jedyne 5200 USD. Z 10 silnikami elektrycznymi i łącznością Bluetooth, kiedyś ta skala 1:8 ustanowiła rekord najszybszego samochodu Lego z maksymalną prędkością 23 mil na godzinę.



Źródło : https://www.hotcars.com/things-gearheads-forgot-about-the-spania-gta-spano/