Unity wprowadza nową cenę za instalację dla twórców gier
Unity, silnik gier używany przez Genshin Impact, ogłosił, że od 1 stycznia 2024 roku twórcy gier będą musieli uiszczać opłatę za każdą instalację gry. Ta nowa zmiana cen wywołała kontrowersje w społeczności graczy. Jednak w przypadku miHoYo, twórców Genshin Impact, jest mało prawdopodobne, aby ta zmiana miała znaczący wpływ na ich zyski.
Progi i ceny oparte na członkostwie i liczbie instalacji
Koszt opłaty różni się w zależności od poziomu członkostwa i liczby instalacji. Aby się zakwalifikować, miHoYo jako subskrybent wersji Enterprise musi osiągnąć przychody przekraczające 1 000 000 USD i zainstalować Genshin Impact ponad 1 000 000 razy. Stawki opłaty wahają się od 0,125 USD za nową instalację w przypadku członków Enterprise z ponad 1 milionem instalacji miesięcznie do 0,01 USD za nową instalację w przypadku członków Enterprise z ponad 1 milionem instalacji miesięcznie.
Należy pamiętać, że usunięcie i ponowne zainstalowanie gry liczy się jako „nowa instalacja” zgodnie z nowymi zasadami Unity. Oznacza to, że gdyby miHoYo miało 1 000 001 nowych instalacji w ciągu miesiąca, musiałoby zapłacić 10 000,01 USD w ramach nowej zmiany cen.
Rentowność Genshin Impact i decyzja o pozostaniu przy Unity
Pomimo potencjalnych kosztów, zyski miHoYo z Genshin Impact sprawiają, że opłata ta jest niewielka. Gra generuje miliony dolarów co 21 dni, a dopłata kilku tysięcy dolarów do członkostwa w Enterprise nie będzie miała większego wpływu na ich ogólne finanse. Przejście na inny silnik gry, taki jak Unreal Engine, wymagałoby znacznych inwestycji czasu i zasobów, co ostatecznie wpłynęłoby na ich krótkoterminowe zyski. Dlatego jest prawdopodobne, że miHoYo będzie nadal używać Unity w Genshin Impact.
Zmiana cen i różnice regionalne
miHoYo nie skomentowało jeszcze nowej zmiany cen i wejdzie ona w życie 1 stycznia 2024 r. Unity stwierdziło, że mogą występować pewne różnice w opłatach w zależności od regionu, biorąc pod uwagę zmienność monetyzacji gier. Opłaty, o których mowa w artykule, dotyczą m.in. takich krajów jak USA, Australia, Niemcy, Japonia czy Wielka Brytania. Deweloperzy płacą niższe opłaty za instalacje z krajów niewymienionych w tym artykule.
Ogólnie rzecz biorąc, choć nowa cena usługi Unity w zakresie płatności za instalację może budzić kontrowersje, jest mało prawdopodobne, że wpłynie ona znacząco na rentowność Genshin Impact dla miHoYo. Popularność i sukces finansowy gry sprawiają, że koszt opłaty jest stosunkowo niewielki w ogólnym ujęciu.
Źródło: www.sportskeeda.com