Zjawisko bojkotu wokół Uderzenie Genshina i HoYovers w dalszym ciągu spotyka się z ostrymi reakcjami, zwłaszcza po niedawnych incydentach z udziałem dyrektora generalnego firmy, Liu Wei, znanego również jako Dawei. Wydarzenia te miały miejsce w czasie jego wizyty Sunnyvale w Kaliforniico wywołało intensywną debatę na temat reprezentacji kulturowej w grach.
Godny uwagi incydent w Sunnyvale
Z doniesień mediów społecznościowych wynika, że w wynajętym samochodzie Daweia rozbito szybę, a współtowarzyszowi podróży skradziono laptopa. To dramatyczne wydarzenie zostało okrzyknięte przez niektórych bojkotów formą sprawiedliwości, odzwierciedlającą rosnące napięcie wokół gry.
Powody bojkotu
Bojkot został wszczęty po ujawnieniu przez HoYovers postaci z regionu Natlan. Petycja ws Change.orgpo zebraniu ponad 105 000 podpisów, wzywa MiHoYo do zaprzestania zawłaszczania kultury i wybielania, zobowiązując się jednocześnie do zapewnienia dokładnego i pełnego szacunku reprezentacji wszystkich kultur.
Krytycy zwracają uwagę, że firma czerpała inspiracje z rdzennych kultur, nie zapewniając odpowiedniej reprezentacji. Postacie z regionów Sumeru i Natlan, a także te z Honkai: Kolej gwiezdnasą często postrzegane jako białe lub lekko opalone, co budzi obawy rasizm oraz traktowanie społeczności tubylczych.
Oczekiwania bojkotów
Żądania bojkotów obejmują: zatrudnienie ekspertów w dziedzinie rdzennej kultury, przegląd istniejących treści w celu zapewnienia ich dokładnej reprezentacji oraz tworzenie różnorodnych i włączających postaci. Żądania te podkreślają rosnącą frustrację graczy związaną z reprezentacją kultur w grach wideo.
Reakcje w sieciach społecznościowych
NA X” – wypowiada się konto poświęcone bojkotowi, twierdząc, że kultury i tożsamość graczy są zagrożone. Wpisy z tego konta pokazują niezadowolenie z braku ciemniejszych odcieni skóry wśród bohaterów gry, którzy cierpią na pewną bielenie w ich reprezentacji.
Z komentarzy w mediach społecznościowych wynika także, że część użytkowników nie stroni od wartości politycznych, jakie niesie bojkot, często traktując incydent samochodowy jako okazję do zabrania głosu w kwestiach reprezentacyjnych.
Reakcja HoYoversa i konsekwencje finansowe
W obliczu krytyki HoYoverse przypomniał, że wszechświat Teyvat w Genshin Impact jest dziełem fikcyjnym, co niektórzy odebrali jako nieczułą odpowiedź. Pomimo nasilenia bojkotu przychody HoYoverse odnotowały znaczny wzrost – w lipcu wygenerowano 177,4 mln dolarów, co stanowi wzrost o 8,8% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Wyniki te podkreślają rozbieżność między żądaniami bojkotujących a rzeczywistością gospodarczą przedsiębiorstwa, co sugeruje odporność na presję konsumentów.
Co sądzisz o tej złożonej sytuacji wokół Genshin Impact i HoYoverse? Czy oczekiwania graczy dotyczące reprezentacji kulturowej mogą wpłynąć na przyszłość tych marek?
Odczyty: 0