BŁĘDY W GRZE NA MAC M1: Wszystko, co musisz wiedzieć
Podczas gry w Genshin Impact na Playcover przy użyciu funkcji mapowania klawiszy w Playtools napotykałem powtarzające się problemy z awariami. Po aktualizacji mojego M1 Mac do Sonoma 14.1.1, zarówno Genshin, jak i inne testowane przeze mnie gry zawieszały się, gdy próbowałem je otworzyć. Pomimo przetestowania kilku wersji PlayCover i Genshin IPA, problem nadal występuje, co pozwala mi sądzić, że jest to problem związany z PlayTools. Oto szczegółowy opis napotkanego błędu i kroki umożliwiające jego odtworzenie.
Opis błędu
Po aktualizacji mojego M1 Mac do wersji Sonoma 14.1.1 gry takie jak Genshin Impact zawieszały się podczas próby otwarcia ich za pomocą Playtools. Przejrzałem wiele wersji PlayCover i Genshin IPA, ale problem nadal występował. Kiedy zainstalowałem Genshin bez PlayTools, gra działała bez żadnych problemów. Jednak korzystanie z funkcji mapowania klawiszy jest prawie niemożliwe bez PlayTools, dlatego konieczne jest naprawienie tego problemu.
Kroki ku reprodukcji
Niestety nie jestem do końca pewien, czy błąd jest związany z moim środowiskiem pracy, biorąc pod uwagę, że często korzystam z XCode. Jednak tak zrobiłem i problemy nadal występują:
1. Zainstalowano PlayCover 3.0.1 na MacOS M1 Sonoma 14.1.1.
2. Zainstalowano plik Genshin Impact IPA.
3. Zainstalowano plik IPA na PlayCover za pomocą PlayTools.
4. Próba otwarcia Genshin Impact, co prowadzi do natychmiastowej awarii.
Spodziewane zachowanie
Po wstępnym komunikacie weryfikacyjnym gra powinna uruchomić się normalnie. Tak się jednak nie stało, a dziennik awarii potwierdza ten problem.
Dziennik awarii
Chociaż pełny dziennik awarii nie mieści się tutaj, oczywiste jest, że awaria jest związana z użyciem PlayTools, a awaria jest związana z wieloma wątkami. Wyjątki obejmują EXC_CRASH, zakończenie procesu i różne powiązane awarie wątków.
Źródło: github.com