Gra mobilna Dungeon & Fighter (DnF) firmy Tencent Holdings utrzymuje swoje miejsce na liście najbardziej dochodowych gier w Chinach pomimo wprowadzenia na rynek przez głównego rywala ze studia Genshin Impact firmy Mihoyo, która przeszła kluczowy test popularności na niezwykle konkurencyjnym rynku.
DnF Mobile dominuje na rynku chińskim
Według danych Sensor Tower przekazanych Bloomberg News 4 lipca Zenless Zone Zero (ZZZ) wygenerowało 3,4 miliona dolarów od graczy iPhone’a w Chinach, czyli mniej niż 8,5 miliona dolarów wydanych w DnF Mobile. W skali globalnej ZZZ już pierwszego dnia zarobił 5,9 miliona dolarów na iOS i Google Play i zajmował pierwsze miejsca na listach pobrań na kilkudziesięciu rynkach, od Stanów Zjednoczonych po Japonię i Koreę Południową.
Konkurencyjny chiński rynek gier wideo
DnF Mobile firmy Tencent był pierwszą z serii dużych, letnich premier na chińskim rynku gier wartym ponad 40 miliardów dolarów. Jego odporność na wielką premierę Mihoyo dobrze wróży perspektywom lidera rozrywki online. Tencent od lat walczył o znalezienie kolejnego wielkiego hitu, który uzupełniłby lub zastąpił starzejące się tytuły, takie jak Honor of Kings i Peacekeeper Elite.
W czerwcu spółka Tencent stała się jedną z najlepszych spółek w Chinach. W tym roku wzrósł on o 29% dzięki mocnej premierze najnowszego hitu, pierwotnie opracowanego przez koreańskie studio Nexon.
Mihoyo: mocny konkurent
Mihoyo jest jedną z najszybciej rozwijających się firm zajmujących się grami na świecie, wykorzystując swój rewelacyjny Genshin Impact 2020, aby szybko stać się jednym z wiodących studiów kreatywnych w Chinach, obok Tencent i NetEase. Jej gra Honkai: Star Rail 2023 również odniosła wielki sukces wśród fanów anime na całym świecie, nawiązując do rozwijającego się gatunku, przez który nie przebiły się jeszcze starsze chińskie odpowiedniki.
Źródło: www.bing.com