Bungie zwalnia 220 pracowników, odwołuje spin-off Destiny: szczegóły

Restrukturyzacja w Bungie: Jakie konsekwencje dla przyszłości Destiny i Marathon?

Bungie, znany twórca Destiny i Marathon, ogłosił niedawno likwidację 220 stanowisk, a prawie 200 innych pracowników przydzielono na nowe role w PlayStation. Decyzja ta zapadła wkrótce po anulowaniu spin-offu Destiny o nazwie Payback. Zainspirowana tytułami takimi jak Genshin Impact, ta gra z widokiem z perspektywy trzeciej osoby ostatecznie nie ujrzy światła dziennego.

Jednocześnie wydaje się, że Bungie ogranicza swoje przyszłe wsparcie dla Destiny 2, planując mniejsze aktualizacje zamiast dużych, płatnych rozszerzeń. Studio podobno zaprzestało także prac nad główną wersją Destiny, kładąc większy nacisk na Marathon, którego premiera zaplanowana jest na rok 2025 na Xbox Series X|S, Windows PC i PlayStation 5.

Strategiczna zmiana dla Bungie

Wydaje się, że równolegle z tymi wewnętrznymi reorganizacjami Bungie rozważa zmianę kierunku dotyczącego przyszłości Destiny. Pomimo sukcesu Destiny 2: The Final Shape w 2024 roku, sprzedaż gry z roku na rok spada, co skłoniło studio do ponownego przemyślenia swojej strategii. Zamiast zajmować się tworzeniem Destiny 3, Bungie chce ułatwić integrację nowych graczy z Destiny 2.

Po anulowaniu kilku projektów i znacznej redukcji zatrudnienia Bungie znajduje się w kluczowym punkcie zwrotnym. Choć Marathon monopolizuje dużą część swoich zasobów, przyszłość studia zależy po części od sukcesu tego projektu. Aby jednak naprawdę odwrócić sytuację, konieczna może być zmiana kierunku.

W tym scenariuszu możliwe jest, że Sony przejmie pełną kontrolę nad Bungie, pomimo konsekwencji, jakie może to mieć dla początkowej wizji przejęcia o wartości 3,6 miliarda dolarów. Tak czy inaczej, przyszłość Bungie i jej kultowych franczyz pozostaje niepewna.

Źródło: www.bing.com