W Stanach Zjednoczonych spadły pozwy przeciwko EA, Epic i Microsoft dotyczące uzależnienia od gier wideo

Dwa pozwy wymierzone w gigantów branży gier wideo, takich jak EA, Epic Games, Microsoft i Roblox, oskarżonych o promowanie uzależnienia od gier wideo wśród nieletnich, zostały oddalone. Skargi złożone w Ohio i Arkansas zostały przez powodów wycofane, natomiast w branży nadal rozwijają się inne podobne działania prawne.

Opłaty spadły w Ohio i Arkansas

Niedawno wycofano pozwy skierowane przeciwko takim firmom, jak Epic, Activision Blizzard, Rockstar Games, Sony, Take-Two Interactive, Microsoft i Roblox. Według przeglądu dokumentacji przeprowadzonej przez Game File, prawnicy twórców opowiadali się za tym, aby powodowie zwrócili się do arbitrażu ze względu na umowy użytkownika, na które wszyscy gracze zgadzają się uzyskać dostęp do gier.

Ochrona prawna deweloperów

Prawnicy reprezentujący firmy hazardowe również powoływali się na zabezpieczenia konstytucyjne, w tym na Pierwszą Poprawkę, we wnioskach złożonych 17 września o oddalenie jednego z pozwów. Microsoft argumentował, że gry wideo należy uznać za formę chronionej wypowiedzi artystycznej, natomiast Roblox bronił swojej pozycji jako po prostu usługodawca, dystansując się od odpowiedzialności za gry tworzone przez swoich użytkowników.

Tło innych podobnych procesów sądowych

Chociaż pozwy te zostały wycofane, nie są jedyne w swoim rodzaju. W Arkansas matka Casey Dunn pozywa Activision, EA, Epic, Microsoft i Ubisoft za szkody poniesione przez jej syna, który ma wyraźne uzależnienie od takich gier jak Battlefield, Call of Duty, Fortnite i Rainbow Six. Ze skargi wynika, że ​​jej syn wydawał 350 dolarów miesięcznie na gry, a w wyniku uzależnienia doznał obrażeń dłoni, łokci i ramion.

Wpływ na bieżącą działalność

Odrzucenie pierwszych dwóch pozwów rodzi pytania o wynik sprawy Dunnów. Konsekwencje tej decyzji dla ich toczącego się procesu pozostają do ustalenia. Ponieważ branża gier hazardowych w dalszym ciągu przyciąga coraz większą uwagę w zakresie odpowiedzialności, konsekwencje tych decyzji prawnych mogą mieć znaczący wpływ na sposób, w jaki firmy podchodzą do kwestii uzależnień i ochrony nieletnich podczas tworzenia swoich gier.

Odczyty: 1