Twórcy Fortnite tworzą studia do budowania ambitnych — i markowych — światów


Ostatni rok, Fortnite deweloper Epic Games nawiązał współpracę z domem mody Balenciaga. Oprócz kolekcji skórek w sprzęcie Balenciagi, który można kupić, Epic promował także strefę o tematyce Balenciagi, którą gracze mogą odwiedzić. Wyglądało to jak wirtualny miejski plac wpadnięty Fortniteale w centrum było odtworzenie sklepu Balenciaga.

To imponujący świat i wydaje się prawie jak coś wyrwane z Fortnite Battle Royale wyspa. Ale tak naprawdę zostało stworzone przez zaledwie trzech twórców, którzy pracują na pełny etat Fortnite Kreatywni eksperci, którzy założyli własną firmę, aby budować światy w grach dla marek.

„Fakt, że mogę teraz tworzyć gry z prawie dziesięcioosobowym zespołem i wszyscy robimy to z zarobku, myślę, że to imponujące” – Kasper Weber, Fortnite twórca, powiedział w wywiadzie dla Pogranicze. „Nie sądzę, aby moi rodzice kiedykolwiek pomyśleli, że to coś”.

Weber jest współzałożycielem i CEO firmy Beyond Creative. „Beyond buduje unikalne doświadczenia wewnątrz Fortnite”, mówi firma na swojej stronie internetowej. „Wprowadzamy w życie pomysły naszych klientów za pomocą potężnych Fortnite Platforma kreatywna.” Firma wymienia imponujący wybór klientów, w tym Verizon, NFL, Nvidia, AMD, a nawet Chipotle.

Beyond Creative nie jest jedyną firmą wykonującą tego rodzaju prace. Rozmawiałem z trzema innymi grupami osób pracujących w pełnoetatowych zdalnych zespołach tworzących branded Fortnite Kreatywne światy. TeamUnite odpowiada za całośćFortnite RPG na podstawie filmu Północny. Alliance Studios pracowało nad Grubhubem i Tomb Raiderświaty tematyczne m.in. Zen Creative współpracował z innymi twórcami na ostatnim koncercie z udziałem brazylijskiej raperki Emicida, który odbył się w serii zmieniających się wirtualnych lokalizacji.

The Fortnite Mapy kreatywne to jednak nie tylko imponujące punkty budowania wirtualnego świata; tworzenie ich okazało się bardzo dochodowe dla firm, z którymi rozmawiałem. Według Simona Bella, współwłaściciela i dyrektora artystycznego Alliance Studios, kontrakt może wahać się od „czterech do sześciu cyfr” w zależności od zakresu prac. Oszacował, że projekty mogą trwać od dwóch tygodni do sześciu miesięcy, w zależności od potrzeb zespołu. „To zdecydowanie bardzo udana droga dla nas”, powiedział Mackenzie Jackson, współwłaściciel Alliance Studios i dyrektor kreatywny.

Twórcy prawdopodobnie mogą dowodzić tak dużymi kontraktami po części dlatego, że gracze coraz częściej grają Fortnite Kreatywne mapy. Według Tima Sweeneya, dyrektora generalnego Epic Games, „około połowa Fortnite czas odtwarzania przez użytkowników jest teraz w treści tworzonej przez innych, a połowa jest w treści Epic ”, powiedział w wywiadzie dla Szybka firma. Epic Games odmówiło udzielenia wywiadu do tego artykułu.

Ale twórcy kreacji polegają również na dochodach z programu Epic „Wesprzyj Twórcę”. Dzięki temu programowi zakwalifikowane grupy lub osoby indywidualne otrzymują „Kod twórcy”, który ludzie mogą wprowadzić w Fortnite sklep z przedmiotami. Wszelkie zakupy dokonane w czasie, gdy ten kod jest aktywny, wspierają grupę lub osobę, którą reprezentuje kod. (Kody twórców mogą być również używane w Liga Rakietowa sklep i sklep Epic Games Store).

Dla Fortnite grup, z którymi rozmawiałem, kody twórców mogą być nieefektywnym sposobem na uzyskanie przychodów, ponieważ muszą znaleźć sposoby, aby przekonać ludzi do wpisania kodu. Jednak na niektórych mapach, w które grałem, na początku jest monit, który pozwala użyć kodu za pomocą zaledwie kilku naciśnięć przycisków. Ale twórcy nie mają dużego udziału w zakupionych materiałach. W Fortnitetwórcy zarabiają 5 procent wartości zakupów w grze dokonanych przy użyciu ich kodu twórcy, informuje Epic na swojej stronie internetowej.

W FAQ Epic przedstawia kilka przykładów tego, jak mogą działać wypłaty – i wyraźnie ostrzega twórców, aby „oczekiwali skromnych wyników”:

CZY TEN PROGRAM UMOŻLIWI TWÓRCOM?

Proszę oczekiwać skromnych wyników. Kwota, którą zarabiasz, zależy od liczby graczy, którzy zdecydują się cię wspierać. Przykład Fortnite: jeśli Twoi kibice w grze wydadzą w grze 50 000 V-dolców, zarobisz 25 USD. Przykład ze sklepu Epic Games Store: jeśli Twoi zwolennicy kupią gry o wartości 100 USD, zarobisz 5 USD (według podstawowej stawki finansowanej przez firmę Epic).

A żeby móc wyciągnąć pieniądze z systemu, trzeba zarobić 100 dolarów w okresie 12 miesięcy.

Transakcje z markami, jak dotąd, wydają się być skuteczniejszym sposobem na budowanie biznesu dla twórców, z którymi rozmawiałem. „Powiedziałbym, że w tej chwili umowy z markami są bardziej zrównoważone” – powiedział R-leeo Maoate, dyrektor Zen Creative. „Czasami mamy luki, w których nie dostajemy tak [many people playing our maps], co prowadzi do mniejszych przychodów. Dlatego staramy się nie polegać na Wesprzyj Twórcę. Bardziej polegamy na umowach z markami”.

Niektóre zespoły rozmawiały ze mną o tym, jak chciałyby mieć więcej opcji zarabiania. W tej chwili kod Wesprzyj Twórcę jest jedynymFortnite sposób dla twórców na zarabianie pieniędzy, ale konkurenci, tacy jak Roblox i Meta, pozwalają twórcom zarabiać na takich rzeczach, jak niestandardowe wirtualne przedmioty.

Maoate mówił również o tym, gdzie w środku pojawia się twoje doświadczenie Fortnite może coś zmienić. „Musisz być [on] główną stronę odkrywczą na pierwszej stronie, aby trochę zarobić” – powiedział.

Pomimo tego, że ma kilka lat, wydaje się, że wciąż jesteśmy na początku Fortnite Twórczy. Tryb został wydany w grudniu 2018 roku, ale Epic często go aktualizuje, dodając główne nowe narzędzia i funkcje. Na przykład Johnny Lohe, jeden ze współzałożycieli Alliance, opowiedział mi o tym, jak Epic niedawno dodał możliwość modulowania poziomu wody. Wiele grup, z którymi przeprowadziłem wywiady, dyskutowało o dużej oczekiwanej aktualizacji, którą nazwali „Kreatywnym 2.0”.

Firma Epic udostępniła krótki podgląd ulepszonych narzędzi w swoim wideo przeglądowym 2020 roku dla silnika Unreal Engine. „Są to te same narzędzia, których nasi programiści używają do złożenia samej gry” — powiedział w filmie Zak Parrish z firmy Epic. „Naszym celem jest zapewnienie Ci tego samego rodzaju mocy, tego samego zestawu narzędzi, których używamy, aby wnieść Fortnite dla ciebie sezon po sezonie.” Epic zademonstrował również język skryptowy, którego twórcy mogliby użyć do jeszcze bardziej szczegółowego dostosowywania swoich kreatywnych doświadczeń.

Narzędzia mogą wkrótce nadejść, powiedział Sweeney… Szybka firma. „W tym roku wydamy Unreal Editor for Fortnite — pełne możliwości, które widziałeś [in Unreal Engine] otwarte, aby każdy mógł tworzyć bardzo wysokiej jakości zawartość gry i kod … i wdrażać je w Fortnite bez konieczności zawierania z nami umowy — jest otwarte dla wszystkich”.

Są też wskazówki, że Epic może wprowadzić więcej narzędzi do zarabiania, również na podstawie komentarzy Sweeneya. W odpowiedzi na seria tweetów w kwietniu, dyskutowanie Fortnite 5-procentowy zwrot dla twórców, Sweeney napisał na Twitterze: „Epic już pracuje nad ekonomiczną wersją Fortnite 2 i 3. Spodziewaj się dużych zmian w ciągu roku”.

Następnie napisał krótki tweet sugerujący, że Epic ma większe ambicje. „To dłuższa droga do otwartego metawersu” powiedział. „Następne kilka kroków będzie miłych, ale nie są świętym Graalem”.





Źródło : https://www.theverge.com/23139858/fortnite-creators-creative-studios-branded-worlds