Sony i Lego współpracują z Fortnite-Maker, aby stworzyć nowy Metaverse


Inwestycje Metaverse nadal uderzają w stratosferę. Japoński konglomerat Sony i spółka macierzysta Lego Group, Kirkbi, zainwestują odpowiednio 1 miliard dolarów w Epic Games. Ich celem jest wypełnienie luki między światem wirtualnym a fizycznym dzięki nowym doświadczeniom, z których mogą korzystać dzieci w każdym wieku.

W styczniu 2022 r. dyrektor generalny XBox, Phil Spencer, w rozmowie z Karą Swisher za New York Times, uznał potęgę gier wideo i ich związek z metawersem. Wspomniał, że umieszczenie ludzi w wirtualnej przestrzeni wyrównuje szanse dla wszystkich, chociaż można stworzyć i utrzymać odrębną tożsamość. Zapewnił również, że widzi metawersum jako rozszerzenie wirtualnych światów w grach.

Firma Epi Games otrzymała od Sony i Lego inwestycję w metaverse w wysokości 2 miliardów dolarów, aby stworzyć przyjazną dzieciom przestrzeń wirtualną.

Wielomiliardowy Metaverse w budowie

Wygląda na to, że obie firmy postanowiły wyciągnąć kartkę z jego książek i zainwestować w tworzenie treści przyjaznych rodzinie w metawersie. Firmy chcą zapewnić bezpieczną, pozytywną przestrzeń do zabawy dla dzieci.

Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games, od dawna jest zwolennikiem metaverse. Firma zajmująca się grami jest również twórcą popularnych serii gier, takich jak Fortnite oraz Ostrze nieskończoności które mają cechy podobne do metawersu. Chociaż Sweeney jest głównym udziałowcem, chiński gigant gier Tencent ma 48,4% udziałów w firmie.

Mówiąc o wspólnym przedsięwzięciu Niels B Christiansen, dyrektor generalny The Lego Group, stwierdził, że ponieważ dzieci lubią bawić się w cyfrowym i fizycznym świecie, ich celem jest ochrona i kształtowanie prawa dzieci do zabawy w cyfrowym świecie. „Podobnie od pokoleń chronimy prawa dzieci do bezpiecznej zabawy fizycznej, tak samo robimy to samo w przypadku zabawy cyfrowej. Nie możemy się doczekać współpracy z Epic Games, aby ukształtować tę ekscytującą i zabawną przyszłość”.

Grupa Lego i Epic Games planują połączyć swoje doświadczenie w budowaniu przyszłości, która zapewni dzieciom dobre samopoczucie.

Spółka joint venture będzie pracować nad wyposażeniem dzieci i dorosłych w narzędzia, które zapewnią im optymalną kontrolę nad ich cyfrowymi doświadczeniami.

Dyrektor generalny Sony Group Corporation powtórzył podobne odczucia, gdy powiedział: „Jesteśmy również przekonani, że doświadczenie firmy Epic, w tym potężny silnik gier w połączeniu z technologiami Sony, przyspieszy nasze różne wysiłki, takie jak opracowywanie nowych cyfrowych doświadczeń fanów w sporcie i naszych wirtualnych inicjatywy produkcyjne”. Sony wcześniej zainwestowało w Epic Games w 2020 i 2021 roku. Zainwestowało w giganta gier fundusze w wysokości 450 milionów dolarów, aby wesprzeć „długoterminową wizję metawszechświata”.

Tymczasem wycena akcji post-money firmy Epic wynosi obecnie 31,5 miliarda dolarów.

Metaverse w 2022 i później

W zeszłym roku Microsoft ogłosił, że umożliwi użytkownikom sieci Mesh dzielenie się doświadczeniami za pośrednictwem aplikacji rzeczywistości mieszanej. Co więcej, Meta, wcześniej znana jako Facebook, ogłosiła niedawno plany umożliwienia twórcom zarabiania na swoich produktach w aplikacji Metaverse Horizon Worlds. W fazie testów pozwoli to twórcom sprzedawać użytkownikom przedmioty ze świata, ale 30% obniżka trafia do Meta za pośrednictwem Oculus, a 25% pozostałej kwoty zostanie przekazane do Meta App Store.

Z drugiej strony, przez lata gry wideo zapewniały bezpieczną przestrzeń dla wszystkich rzeczy, które Metaverse obiecuje użytkownikom. Od wirtualnych miejsc spotkań po waluty cyfrowe, gry wideo były na czele, tworząc społeczności, które współpracują ze sobą, aby lepiej ulepszać swoje oferty. Jeszcze zanim NFT stały się głównym nurtem, gry takie jak Ewa online miał własną skomplikowaną gospodarkę, a deweloperzy zatrudniali własnego ekonomistę do monitorowania rynku gry.

Prezes Square Enix, Yosuke Matsuda, próbował wcześniej wprowadzić do gier NFT. Pomimo wywołanych reakcji, przyznał, że NFT, metaverse i blockchain pozostaną na miejscu. W swoim noworocznym przesłaniu przyznał, że „metaverse prawdopodobnie zobaczy znaczące przejście do fazy biznesowej w 2022 roku, z szeroką gamą usług pojawiających się na scenie”.



Źródło : https://www.industryleadersmagazine.com/sony-and-lego-partner-with-fortnite-maker-to-mold-a-new-metaverse/