Silnik gry Fortnite obsługuje nowy generator obrazów do szkolenia myśliwców

Unreal Engine: rewolucyjne narzędzie do gier i nie tylko

Mówią, że gra wideo jest dobra tylko wtedy, gdy środowisko wizualne jest jak najbardziej zbliżone do świata rzeczywistego. A dla graczy niewiele rzeczy przewyższa możliwości silnika Unreal Engine firmy Epic Games.

Unreal Engine to ogólne określenie serii systemów grafiki 3D, które są w użyciu od 1998 roku. Zadebiutował on w strzelance FPS Unreal i od tamtej pory pozostaje z nami.

Obecnie w wersji 5.3 to zaawansowane narzędzie nie tylko obsługuje najpopularniejsze obecnie gry (Fortnite, Lyra, The Matrix Awakens, Mortal Online 2, Cepheus Protocol i wiele innych), ale weszło także do świata projektowania samochodów.

Przybycie systemu Arcus

Niedawno silnik Unreal Engine został zintegrowany z systemem generowania obrazu Arcus, ogłoszonym w tym tygodniu przez firmę obronną Collins Aerospace.

Arcus jest opisywany jako doskonałe narzędzie do renderowania i przetwarzania symulatorów i innego sprzętu przeznaczonego do wspierania szkolenia pilotów.

System ten współpracuje z istniejącymi narzędziami renderującymi Collinsa i zapewnia coś, co określa się mianem „realizmu wizualnego o wysokiej wierności”. Niestety, jak dotąd nie opublikowano żadnego filmu przedstawiającego Arcusa w akcji.

Korzyści ze szkolenia pilotów

Symulatory odgrywają kluczową rolę w przygotowaniu ludzi do latania prawdziwymi samolotami, a jakość obrazów generowanych przez te symulatory jest kluczowa. Dzięki otwartej architekturze systemu Arcus nadaje się zarówno do pełnowymiarowych symulatorów lotu, jak i systemów rzeczywistości wirtualnej (VR) i rzeczywistości mieszanej (MR).

Niektórzy mogą kwestionować, czy taki system jest naprawdę konieczny, biorąc pod uwagę, że większość eksploatowanych samolotów ma już własne symulatory. Collins sugeruje, że przyczyną tej innowacji jest brak pilotów w Siłach Powietrznych USA.

Według Britt Hurst, dyrektor ds. rozwoju biznesu w zakresie rozwiązań symulacyjnych i szkoleniowych w firmie Collins, w USAF brakuje co najmniej 2000 pilotów, a wdrożenie Arcusa powinno przyspieszyć produkcję pilotów wojskowych, aby rozwiązać ten problem.

Źródło: www.bing.com